2022-10-14, 13:09
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av YourPronouns
Finns INGEN risk att denna regering med SD som std gr ett smre jobb n en vnsterregering.

Vi fr se hur svenskarnas ekonomi r till vintern.
Citera
Medlem
Johan Pehrson r skert njd som blivande minister.
Citera
Medlem
DroidBishops avatar
Jag lyssnade bara p pressisen i bakgrunden men gav Pehson gliringar till genusflummare?
Citera
2022-10-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Vad pratar du om? Regeringen bestmmer, Riksdagen kontrollerar den. Regeringen, statsrd osv str allts under Riksdagen. 50-100 lagar om ret blir nya. Politiker och tjnstemn kan bli entlediga.

Riksdagen har speciallagar fr vad kommunrna mste gra ssom skta skolan och d alla annan barnomsorg. ldreomsorgen, plan- och byggomsorg, renhllning och avfallshantering. Rddningstjnst, vatten och avlopp, hlso- och miljskydd.

Dremot skter de inte (givetvis inte eftersom deras uppgifter delegerats nert) Regeringen och Riksdagens uppgifter. Partierna har nd riksdagsledamter eftersom det r mandat.

Sedan vet jag sklart inte exakt alla myndigheter kommunen har ansvar fr. Det finns skl till att jag inte gick och nominerade olika personer fr olika uppdrag. Den enda jag vet hur den frhller sig politiskt r mig sjlv och ven om de sa till mig att man kan nominera sig, vore det mental sjukt om jag gjort. Politiska tjnster och befattningar r det folk som ska representeras genom och inte ens egna uppfattningar om hur man sjlv anser. Sedan mste kommunen arbeta efter regeringens mlsttning och regler liksom de lagar som gller. Det sger sig sjlvt.

Jag frstr inte riktigt din pong i den hr kontexten?
Att sga upp en hel myndighet, r en sikt som fr mig att inse att du r vldigt okunnig eller extremhger med nskeml om att strta det demokratiska samhllet och dess styre. Strejkrtt ingr liksom rttigheter att demonstrera etc.

Du kan dessutom inte bestmma ver hur kommunen skter socialtjnsten. Du sitter knappast p den positionen att du fr vara med och delaktig i kommunstyret. Tjnstemn med mera ska dremot sjlvklart rtta sig efter lag och paragrafer och inte arbeta efter personliga sikter. Varken mot staten eller individen. Personligen nskar jag dr utkat tjnstemannaansvar med mjlighet till avsked vid tjnstefel som snarare slr mot individer n vad det fr mot styret d somliga inte passar i positioner dr de kan utva maktmissbruk.

Det jag menar r att om Gunilla mste avsl Mohammeds anskan om PUT mste hon gra det, hon kan liksom inte sga "jag gr det inte" och str armarna i kors.

Alla som skall utvisas ur Sverige lr f bemta demonstrationer till den grad att det blir jobbigare och jobbigare att frakta ut dessa svida man inte vcker dem mitt i natten och gr en snabb process s att de inte hinner ringa till sina svenska greta-thunbergsfanbase som skall demonstrera och protestera.

Min pong r att kommuner mste hdanefter respektera den nya regeringen.
Citera
2022-10-14, 13:12
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Precis, de har skapat ett land i fullstndigt kaos och r stolta ver det. Sen vill de sitta kvar vid makten s att de kan fortstta p det spret.
Ja. "Makten framfr allt" borde vara Socialdemokraternas motto. De ser hellre ett Sverige i lgor dr de styr n ett fint och harmoniskt Sverige dr de inte styr. Rtt tydligt med dessa uttalanden som kommer drifrn (och frn andra vnsterpartier)
Citera
2022-10-14, 13:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Och den tror du blir bttre av en samlingsregering? Nej, de hr fyra slpper nog inte makten s ltt.

Det kommer att behvas mycket tuffa tag fr att styra den svenska jollen genom stormen som kommer. D r det bra med en stark majoritet i riksdagen. En samlingsregering innebr inte ndvndigtvis att man slpper p makten.
Citera
2022-10-14, 13:13
Medlem
Det hr visar hur maktkta partiet Liberalerna r.
Citera
2022-10-14, 13:14
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det kommer att behvas mycket tuffa tag fr att styra den svenska jollen genom stormen som kommer. D r det bra med en stark majoritet i riksdagen. En samlingsregering innebr inte ndvndigtvis att man slpper p makten.

S och M vore nog stabilast att styra jollen, sedan MP med p ett hrn.
Citera
Medlem
vonfnass avatar
Transitcenter lter bde dyrt och fucked up. Dremot har jag alltid varit av den sikten (trots att jag lutar klart t vnster) att om man kommer hit och inte skter sig och begr brott, skicka ut personen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h

MP? G och hng dig.
Citera
Medlem
Stones avatar
Slam dunk fr SD. Fan vad han brstade upp sig. Snyggt jobbat. Synd p regeringen och att L kom in. Men nu sitter de fast med ett par gyllene handbojor.
Citera
2022-10-14, 13:15
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Usch..vilken mardrm..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in