2022-10-14, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Vi fr se hur svenskarnas ekonomi r till vintern.

Vilket beror p allt som S skapat. Klart vi fr det smre av sossarnas vansktsel. regeringen kan inte fixa skiten p 5 sek.
Citera
2022-10-14, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
S och M vore nog stabilast att styra jollen, sedan MP med p ett hrn.

HAHAHAHA, S och MP. r du p riktigt?
Citera
2022-10-14, 13:25
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Hr mste jag rtta dig. Att ndra grundlagen kan g p bara ngra mnader, se hur det gick till senast vid 2010 - de rstade en gng p vren och nsta gng p hsten, efter riksdagsvalet.

Du har rtt Fel av mig.
Citera
2022-10-14, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Danderyd? Lgg av. Om en rdgrn regering hade beslutat om detta - dvs om S hade kunnat utpressa MP till det - s hade det varit varannan Rinkeby, varann Danderyd fr att vara rttvis. Men nu r det en regering som vill gra skillnad och d kommer man inte vara PK utan lgga visitationerna dr de gr nytta. 100% Rinkeby, Tjrna ngar, Bergsjn mm.
s frhoppningsvis krogar i Sthlm, dr finns brukarna av droger. Droger som lngre ned i nringskedjan skapar vld och kaos.
Citera
Medlem
I-van-Toers avatar
Jag fick iallafall rtt om mycket angende valet 2022 fast jag inte lngre kunde rsta p SD (p g a NATO). Men jag tippade att de skulle f 20,1%, de fick 20,54%. Bra gissat. SD skulle ha ftt ngot liknande 2018 utan valfusket. Men jag gissade ocks att de skulle vika ner sig i regeringsfrgan och det var anledning tv att jag inte kunde rsta p dem. Det blev blankt.

Att L nu kommer att sitta med i en regering som bedriver 50% SD politik, 40% M politik och 10% KD politik r mrkligt men det var nog mlet hela tiden med tanke p att de sg vart vinden blste och hade de velat f till stnd ett nytt januariavtal istllet s hade de krvt inflytande frn V. D v s ett samarbete mellan fem partier p vnsterkanten istllet fr nu fyra p den konservativa- och hgerkanten.

Frgan r nu hur lnge den hr regeringen hller ihop? Det rcker ju med att tv L-vildar trycker nej fr Kristersson p mndag eller s sker ngot om ngra veckor, mnader eller r (innan nsta val) som leder till extra val. Jag gissar p att allt spricker inom fyra r nr det gr upp fr SD att samarbetet och inte fljs som verenskommelsen just nu fastslr.

Dagens bsta kommentar str nd Johan Pehrson fr som svar p Annies kritik. - "Jag vet inte vad hon har kollat p fr vldsfilmer i helgen". Det r ju vrt att ge L utbildningsministerposten fr ven om partiet i sig r psykopater.

Summa summarum. Oavsett vem som sitter i regeringen eller inte och vem eller vilka det r som "styr" s r det nd fr sent fr allt. Samhllet som vi en gng knde det r slut fr alltid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
andra sidan har det ju bde kommit fram att mnniskor inte ens bor i Sverige utan bara p papperet fr bidrag samt att en del utlndska personer har upp till tiotals identiteter.
Exakt , pengar i sjn
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YourPronouns
Lget r svrt men vnstern r smst p ALLT!

Och hgern idioter!
Citera
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Haggan Maggan frsker smutsa ner uppgrelsen mellan partierna genom att kalla den Slottsuppgrelsen. Ska vl f folk att tro att den automatiskt bara r fr de rika. Sjlv har hon ju haft adress Sagerska Palatset, men det glmmer hon. En sosse ska alltid sossa.

Det lter som en vacker uppgrelse med pondus och aura. Behll den!

Till skillnad frn sossarnas egna kaffesumpstraktat ...
Citera
2022-10-14, 13:27
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlssonss374
Haha hrde ni Pehrsons knga mot Annie Lf? Verkar som att sprickan mellan C och L vxer. Just nu r det en ganska rejl glipa mellan finrummet och skamvrn fr vra etablerade politiker!

Lf r en fredetting som enligt rapporter har mnga motstndare inom C. Frhoppningsvis kan hennes eftertrdare gra rent hus med allt sossefjskande wokeskit och terskapa ett bondefrbund med sunda, patriotiska sikter. Bilderberg satsade p fel hst i det loppet. Ja, jag vet att de satsade p Uffe ocks.
Citera
2022-10-14, 13:27
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Fast det r en fin balansgng det dr. Nr samhllet blir vldsamt reagerar politiker med mer vervakning och kontroll. Det r ltt att det slr ver i ngot mer totalitrt som inte bara anvnds mot kriminella. Med covidhelvetet fick vi en inblick i hur fort det kan g att stlla om samhllet till ngot riktigt obehagligt. Jag r inte vertygad om att mer vervakning och kontroll kommer gra varken frn eller till. Snt skiter nog tungt kriminella i. Roten till problemet r influx av helt inkompatibla mnniskor som ska ut. Mer kameror r bara att sminka grisen.
Just corona visar vl nd att Sverige och vra politiker r ett av vrldens mest liberala lnder, lnder som tror p individen, vi tror inte p mass-psykoser utan diskuterar fakta (nja). I ett land s nra som Danmark fick en mamma 5000 kr i bter nr hon satte sig ner i en lekpark. I Spanien stod polisen utanfr drren och kollade att du skulle handla mat osv. Medans vi i Sverige stod i SL-bussen och ns p varann.

N, jag r inte minsta rdd fr att svenska politiker vill gra en polisstat av Sverige. Det r tyvrr den absoluta motsatsen som r problemet, nr S+MP styr.
Citera
2022-10-14, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Ingen som rstar SD kan vara njd. 20% strsta parti och sitta p skadarlktaren? r det good enough fr dig?

Inte fr mig. Eftersom SD inte vill ta ansvar fr landet p riktigt s vet jag och alla andra nu att grabbgnget inte har tillrckligt stora bollar!

Jag vet inte om du trollar eller bara r helt efterbliven. Uppenbarligen har du inte ngon koll p vad du sjlv rstar p, det r uppenbart.

Jimmie kesson och SD har varit extremt tydliga under de tv senaste valen att s lnge deras politik genomfrs s skiter de i vem som genomfr den. Det enda partiet som ser Sveriges bsta fre sitt egna. Det har terupprepats in absurdum, speciellt av Jimmie sjlv, han bryr sig inte om makt eller status utan vilken politik som frs.

Fr att jmfra med socialdemokraterna som fullstndigt struntar i vilken politik de fr, s lnge de fr bestmma. Vilket ocks r den strsta anledningen till att Sverige befinner sig dr vi r idag.

Idag r en stor dag fr Sverige och den frsta ljusglimten r skymtad i den evigt lnga mrka tunnel som medborgarna i det hr landet vandrat i.

Sen terstr det s klart att se hur lnge kommer denna regering hlla ihop innan den frsta liberalen brjar rsta med sina knslor istllet fr att ta ansvar, men dr r vi inte n.
Citera
2022-10-14, 13:28
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
s frhoppningsvis krogar i Sthlm, dr finns brukarna av droger. Droger som lngre ned i nringskedjan skapar vld och kaos.
Mjligen. Men nu tror jag ju att behovet av visitation fr att hitta vapen och illegala invandrare r strst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in