Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Det finns vl en akutmottagning? Du kan ringa 112? Sker du fr blemmor i ansiktet s kan det ju vnta? Kanske frsvinner de av sig sjlv:-)
Det pratas ofta om att akuten r full med folk som inte borde vara dr, men det r s det blir nr primrvrden inte funkar. Frst frskte jag bita ihop medan besvren blev vrre men sen hamnade ven jag p akuten. Sjukskrivning ovanp det. Det hade blivit billigare fr samhllet om jag hade ftt tid p vrdcentralen. Tack och lov r Svenonius och hennes hgeranhang ute ur bilden i Region Stockholm.
Citera
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Just fr att man inte gjort nt p 8r... r rtt mnga hl som mste lappas igen p det sjunkande skepp som sosseriet skapat senaste 8 ren.

Sossarna kommer kunna sga exakt samma sak tillbaka om 4/8 r.. allts att hgern inte gjort ngot..
Citera
Medlem
Man skall inte klandra ngon i frvg men
det r nog mer bekvmt att vara i opposition
n behva sitta i en regeringsstllning idag.
Citera
2022-10-14, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Nu har Magdalena vunnit ver en av L-riksdagsmnnen. Fr se om det blir fler innan mndag.

Det r nog inte s mycket Magdalena utan liberalerna har en grundideologi som gr helt emot vissa frgor som SD har. Kristerssons vi r verens var ren bluff. Det hr r ingen stabil regering utan det kommer bli rent kaos. Man kan hoppas att det grundlggande inte tar stryk fr Sverige behver styras d landet str infr tuffa r.
Citera
2022-10-14, 14:50
Medlem
Det kallas ju en 3 Parti hgerregering. Men inte r Liberalerna Hgerparti? Egentligen inte gamla K(ds) heller.
Citera
2022-10-14, 14:51
Medlem
Lyssnade inte s noga p presskonferensen men det var mycket prat om vandel ngon borde namnndra Jimmi kesson till Vandel kesson. Busch verkade nervs. Hur sktte sig Kristersson och valrossen? Missad deras prattid
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Liberalerna r valets vinnare men sossemedian frsker f det att lta som om dom r frlorarna fr att den hr regeringsbildningen ska krascha.

Liberalernas lilla skitparti p 6% har ftt hela makten om skolan, det kan man snacka om vinnare!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Politiska fiender behver inte vara personliga fiender.
Nej, det dr var p skmtkontot.

Anekdotiskt kan jag bertta att Carl Bildt och Lars Werner kunde ses tillsammans i glatt lag, p den tiden jag lunchade i centrala Stockholm.
Citera
2022-10-14, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Det pratas ofta om att akuten r full med folk som inte borde vara dr, men det r s det blir nr primrvrden inte funkar. Frst frskte jag bita ihop medan besvren blev vrre men sen hamnade ven jag p akuten. Sjukskrivning ovanp det. Det hade blivit billigare fr samhllet om jag hade ftt tid p vrdcentralen. Tack och lov r Svenonius och hennes hgeranhang ute ur bilden i Region Stockholm.
Hrligt d att ni ftt vnsterstyre! Nr Du blir sjuk (hoppas inte) nsta gng s r det inga problem.
Citera
2022-10-14, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det r nog inte s mycket Magdalena utan liberalerna har en grundideologi som gr helt emot vissa frgor som SD har. Kristerssons vi r verens var ren bluff. Det hr r ingen stabil regering utan det kommer bli rent kaos. Man kan hoppas att det grundlggande inte tar stryk fr Sverige behver styras d landet str infr tuffa r.

Du har fel! Det hr var verkligen ingen bluff!
Citera
2022-10-14, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Liberalerna r valets vinnare men sossemedian frsker f det att lta som om dom r frlorarna fr att den hr regeringsbildningen ska krascha.

Liberalernas lilla skitparti p 6% har ftt hela makten om skolan, det kan man snacka om vinnare!

Deras skolpolitik r den enda politik jag hller med dom om s fr mig r det en okej lsning.
Citera
2022-10-14, 14:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Nu har Magdalena vunnit ver en av L-riksdagsmnnen. Fr se om det blir fler innan mndag.

Starbrink har redan frklarat att hon accepterar samarbetet med SD och kommer att rsta fr den hr regeringen. Tror knappast att regeringen faller p tiggerifrbudet, om Starbrink skulle g emot den p just den frgan. Det rcker inte heller med att hon gr det fr att flla frslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in