2022-10-14, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Om ngon ppnar pengapsen tror jag att flera liberaler r flyttbara. LO har rejlt i strejkkassan.
Och vad sger deras revisor d om den "strejken"?
Luktar muta
Citera
2022-10-14, 15:06
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror att det blir vrre n 1930-talets depression. Stora delar av Europa kommer att st utan energi om ngra mnader, framfr allt Tyskland. Massarbetslshet och finanskris i Tyskland drar med sig resten av EU.

En sjlvfrvllad katastrof frvisso, men inte desto mindre en katastrof. Knappast ngot svenska politiker kan gra ngot t, men en samlingsregering kommer att underltta de tuffa tag som kommer att behvas.
Oj, vad du r pessimistisk. Visst det ser inte s bra ut, men 30-tals dimensioner p krisen, jag tvivlar p det. Men det lr ju bli kplge fr den som har cash och vill byta upp sig i bostadskarriren i alla fall om dina spdomar slr in...
Citera
2022-10-14, 15:08
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Sossarna kommer kunna sga exakt samma sak tillbaka om 4/8 r.. allts att hgern inte gjort ngot..
Fast det underlag man presenterade idag visar ju att man vill gra ngot t just detta problem. Sossarna har bara ltit det ske medan SD skrikit sen 1988 att det r ett problem och de visade sig ha rtt. Nu r det jvligt mycket denna regering+SD mste stda upp s jag r vldigt tveksam till att man kommer mrka ngon strre skillnad p en, tv eller ens tre mandatperioder. S jvla mnga hl har sossarna gjort i skeppet. Men hade de suttit kvar hade skeppet sjunkit ner p botten. Nu har vi iaf. 4 partier som frsker.
Citera
2022-10-14, 15:09
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Oj, vad du r pesimistisk. Visst det ser inte s bra ut, men 30-tals dimensioner p krisen, jag tvivlar p det. Men det lr ju bli kplge fr den som har cash och vill byta upp sig i bostadskarriren i alla fall om dina spdomar slr in...

Korrekt att realtillgngar (guld, fastigheter m.m.) r de enda tillgngar som inte kommer att g upp i rk de nrmaste ren. Men det gller som sagt att ha cash. Att lna till 25% rnta eller hgre r ingen bra id.
Citera
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det mesta av detta fanns ju redan med i det migrationspolitiska utspel som de blgula partierna gjorde innan valet. Extremt stora frndringar r det knappast, srskilt inte med tanke p sossarnas kovndning i frgan.

Jag anser att det r extremt stora frndringar i tonen, har aldrig sett sdant hr skrivas i ett regeringsunderlag tidigare. Det som sticker ut r exempelvis:
- Den asylskande ska sitta i transitcenter under hela asylprocessen
- Vid avslag ska man frvaras, alt. krvas visa upp sig flera gnger per dag
- Asyl och anhriginvandring p EU's absoluta miniminiv
- Inre grnskontroller
- Utreda att en asylskande sjlv ska betala fr kostnaden fr asylprocessen
- tervandringsstd, och kopiera hur exempelvis Danmark hanterar tervandring
- Utvisning vid bristande regelefterlevnad eller om man deltar i kriminell organisation/klan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deig
Handlar om bde vrd och forskning.
Karolinska har riktigt bra vrd. Dom gr som dom lr.
Nya Karolinska r bland annat mycket framstende i att rdda livet p svrt skottskadade.
ven att ppna upp skottskra vstar.
Citera
2022-10-14, 15:12
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kontakt fr man med vrden i Stockholm, men dr slutar vl det roliga... du trffar lkare som knappt kan svenska och som byts ut hela tiden. Och fr du en remiss ngonstans tar det mnader eller r innan du blir kallad till tex. hud eller neurologlkare. Det r riktigt uselt p mnga omrden.
Det r s jvla sorgligt men fruktansvrt sant. Jag har nra personer till mig som ftt sina liv frstrda pga. detta. Jag sjlv flyttade drifrn och en stor anledning var detta.
Citera
2022-10-14, 15:12
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Du tnker att sktsamma invandrare riskerar utvisning utan anledning och HERREGUD adopterade skickas ut till en osker framtid? Det r 2022 och inte 40-talet. Bor Du under en sten?

Det r vldigt mnga som har PUT p tvivelaktiga grunder d de flesta dragit samma historia hos Migrationsverket senaste 10-12 ren. De flesta saknar identitet och ursprungsland..andra r homosexuella men gifta med motsatt kn idag, vissa politiska flyktingar.. mnga av dem har lyckats etablera och assimilera sig.. SDs politik r att skicka tillbaka dessa.
Senast redigerad av Jagejagvemedu 2022-10-14 kl. 15:16.
Citera
2022-10-14, 15:13
Medlem
heggeness avatar
Tyvrr ser det redan ut att spricka. Minst en L-riksdagsledamot (Anna Starbrink) protesterar ppet, flera andra ocks, och Magdalena Andersson sger nu att drren str ppen fr dem att byta sida.
Citera
2022-10-14, 15:13
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Fast det underlag man presenterade idag visar ju att man vill gra ngot t just detta problem. Sossarna har bara ltit det ske medan SD skrikit sen 1988 att det r ett problem och de visade sig ha rtt. Nu r det jvligt mycket denna regering+SD mste stda upp s jag r vldigt tveksam till att man kommer mrka ngon strre skillnad p en, tv eller ens tre mandatperioder. S jvla mnga hl har sossarna gjort i skeppet. Men hade de suttit kvar hade skeppet sjunkit ner p botten. Nu har vi iaf. 4 partier som frsker.

Tror du de sger inte gjort ngonting och bokstavligt menar det? Med ingenting menar de misslyckats.
Med vad hgern presenterade idag kommer det ocks sluta med inte gra ntt
Citera
2022-10-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartlindring
Precis. Rkna med att regeringen faller nr det inom ngot r visar sig att dessa utredningar inte kommer att mynna ut i ngra effektfulla frndringar p migrationspolitikens omrde.

Det ser ut som att SD har blivit sakpolitiskt blsta genom detta avtal. Frmodligen knner de sig kompenserade genom att de "ntligen" fr ing i ett regeringsunderlag samt fr tilltrde till vissa tjnster i olika internationella organisationer.

"The creatures outside looked from pig to man, and from man to pig, and from pig to man again; but already it was impossible to say which was which"

Troligtvis "WEF" som satte stopp fr SD.
Citera
2022-10-14, 15:16
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Troligtvis "WEF" som satte stopp fr SD.

Vad babblar du om egentligen. r du frvirrad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in