2022-10-14, 15:53
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Nr fr SD komma in i vrmen? Nr kommer de anses vara tillrckligt "vuxna" fr att ing i en regering?
Nr r prvotiden slut?
Nsta gng SD ingr i en konstellation som tnker styra kommer de inte acceptera att st utanfr regeringen.
Citera
2022-10-14, 15:53
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Nja, Magdalena har vl inte byggt s mycket, hon var statsminister i ngra mnader.
Hon str fr den misr partiet stadkommit, typ samma sak.
Citera
2022-10-14, 15:54
Medlem
Tidsresenarens avatar
Det hr var ju, utifrn frutsttningarna, det bsta som kunde hnda - tminstone frn en SD rstares gon (jag bl a). Att st utanfr regeringen och samtidigt diktera politk mste vara en stor underskattad frdel, med konsekvens att pvisa endast delansvar nr/om det inte skulle g s bra osv. 🙂👍

Det enda jag funderar ver nu var hur L prioriterade innan, tnkte man att man skulle ha en geners invandringspolitik och bistnd - samtidigt som man ville frsmra A-Kassan? Varfr var bidrag viktigt nr det gller utlnningar, men inte svenskar (som troligen r dominerande p A-Kassan)? 🤔

Bra att Pehrson gick med p det motsatta till slut i vilket fall, ven om det innebar att han sg ut att vara nra en panikattack p pressmtet.

Kul att journalister hela tiden frsker hitta ngon spricka, eller ngot partierna r oense om och liknande. Allt fr att hitta ngot dramatiskt att skriva om.
Citera
2022-10-14, 15:54
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Liberalerna fljer alltid partilinjen, var samma sak vid -18, d skulle flera rsta p Ulf, och det blev det inget av.

Ulf kommer rstas igenom.

Jo, Ulf kommer bli statsminister, det r helt klart.

Dremot r det ju flera Liberaler som hintar om att de kommer att rsta emot specifika punkter, t.ex. tiggerifrbud och transitcenter. Dr rcker det med att 2 Liberaler rstar emot ett frslag fr att det inte ska bli ngot...
Citera
2022-10-14, 15:55
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det du inte frsttt r hur stor inverkan Sveriges extrema och misslyckade asyl, migration och integrationspolitik har p snart sagt alla politiska omrden. Du nmner ju sjlv tex. skatter, skola, sjukvrd och brott som viktiga omrden och dessa pverkas i hg grad av migrationspolitiken.
Nej, om jag bedmer andra svenskars liv efter mitt eget, jag bor i bra stad, bra omrde, med bra sjukvrd skolor osv, s har invandring negativt pverkat 1% av mitt och min familjs liv.
Citera
2022-10-14, 15:55
Dvrgen har dribblat bort kesson till lktaren och kessons fans jublar...
Fr att dvrgen har lovat kesson att spela det spel som kesson tycker bst om.
Men i laget fr han inte vara...

Mrkligt ocks att tjockisen som pstr sig vara liberal men r allt annat n just det, och som drygt 95% av vljarna frkastade ska nu allts vara med i laget dr kesson inte fr ing.
Dock mste tjockisen acceptera att man spelar kessons spel...
Citera
2022-10-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Jo, Ulf kommer bli statsminister, det r helt klart.

Dremot r det ju flera Liberaler som hintar om att de kommer att rsta emot specifika punkter, t.ex. tiggerifrbud och transitcenter. Dr rcker det med att 2 Liberaler rstar emot ett frslag fr att det inte ska bli ngot...
Eller att dom blir "sjukskrivna" vid dom besluten s har dom inte brutit sitt lfte t ngot hll
Senast redigerad av tjanska 2022-10-14 kl. 15:59.
Citera
2022-10-14, 15:57
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Nr fr SD komma in i vrmen? Nr kommer de anses vara tillrckligt "vuxna" fr att ing i en regering?
Nr r prvotiden slut?
Om 4 r? Kanske redan om 2 r? Om t.ex woke-personerna i L och C slutar fokusera p SD s enormt.
Citera
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Hon sitter p ett tryggt mandat i riksdagen, vlavlnad i fyra r. Fast pongen r att hon skjuter regeringens politik i sank.

Ja, jag tror det blir kortlivat, detta. L str inte bakom, i sin helhet.

Klen trst, eller hur? Och detta r bara brjan. Svagare regeringsunderlag fr man leta efter. Det skulle vl vara motstndarsidan d.
Starbrink har flyttat ver frn regionpolitiken till rikspolitiken i detta val. Hon har rimligen ambitioner som strcker sig lngre n denna mandatperiod. Men hon har ju varit en hrdnackad SD-motstndare i regionen s jag antar att hon inte kan byta fot utan att tminstone resa upp ngot litet symboliskt motstnd. Jag tror att det r s man ska tolka hennes utspel.
Citera
Medlem
Pettersson konstaterar att en sak som talar fr att avtalet r bra r att statsminister Magdalena Andersson (S) r missnjd och pstr att avtalet r farligt fr Sverige

https://petterssonsblogg.se/2022/10/...e-for-sverige/

...per definition allts!
Citera
2022-10-14, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Skriv ordentligt s att man begriper vad du menar mnniska!

Vad menar Du ? L har uppenbarligen minst en som rstar NEJ. God natt.
Citera
2022-10-14, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Starbrink har flyttat ver frn regionpolitiken till rikspolitiken i detta val. Hon har rimligen ambitioner som strcker sig lngre n denna mandatperiod. Men hon har ju varit en hrdnackad SD-motstndare i regionen s jag antar att hon inte kan byta fot utan att tminstone resa upp ngot litet symboliskt motstnd. Jag tror att det r s man ska tolka hennes utspel.
Eller att hon har brjat lgga grunden fr att rsta bort detta p landsmtet som kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in