2022-10-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vad r det som r hrt? Att man ska kunna bli utvisad om man som invandrad till Sverige uppvisar ett asocialt beteende? Det tycker jag r ett normalt krav. Jag har sjlv planer p att flytta utomlands med tiden och tycker det knns som ett helt ok krav p mig att jag ska uppvisa ett laglydigt och respektfullt beteende i mitt nya land.
Ja sjlvklart. Men mnga rknar inte in t.ex kvinnosyn. Fr mig r det ohyggligt att mn kan invandra och kalla oss svenskor fr horor. Eller sga att deras "heder" riskeras om det kommer fram att de har en relation nr de sjlva r de lgsta smuts man sjlv inte skulle vilja f in i sin slkt och r glad att man sluppit.

Sdant framkommer aldrig. En mnniska r inte per automatik bra fr att den arbetar. Mnga jobb r ven sdana som aldrig hade funnits om det inte funnits invandring. Jag r radikalfeminist. Jag vill inte ha invandrarmn hr som inte har en grundlggande frsch kvinnosyn. Kan absolut inte se minsta skl till att sdana mn ska f befinna sig hr under ngot paraply av "alla mn". Svenska mn r vrt ansvar. Dliga invandrarmn, deras hemlnders. Man ska inte importera sexistiska misogynister.

Dremot r inte mn synonymt med kvinnohat. Eller smre mnniskor fr att de sker asyl eller fr avslag. Att fngsla mnniskor oriktigt fr att de ska utvisas kan knappast anses normalt. Det br bryta mot en rad mnskliga rttigheter. Sdana beteenden str jag absolut aldrig bakom. Man ska inte behandlas som kriminell fr att man flyr till ett land. Vi r inte underutvecklade som land och rttsvsende. Mnskliga rttigheter etc r viktigt, definitivt av essentiell betydelse att upprtthlla. Jag anser ven att familjefdrar, kvinnor med barn, ensamstende som med svenska mn och ensamma barn r de viktigaste grupperna. Kvotflyktingar kan gott och vl i huvudsak utgras av frldralsa barn. Det mest srbara som finns i vrlden.
Alla barn har rtt till skydd, skolutbildning, ett land, grundlggande rttigheter behov, vuxna som srjer fr dem. Finns mngder barnlsa par som skulle kunna uppfostra dem. Jag skulle sjlv kunnat suttit upp en vgg fr ett extra rum om jag haft arbete och ln.

Man mste behandla mnniskor som mnniskor.
Citera
2022-10-14, 16:01
Medlem
Smegmas avatar
Uret pekar nu p 1600. Jag undrar stilla nr Annika Strandhll tankar av bag-in-boxen av rdtjut och brjar raljera p twitter?

Hoppas, hoppas...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Jag anser att det r extremt stora frndringar i tonen, har aldrig sett sdant hr skrivas i ett regeringsunderlag tidigare. Det som sticker ut r exempelvis:
- Den asylskande ska sitta i transitcenter under hela asylprocessen
- Vid avslag ska man frvaras, alt. krvas visa upp sig flera gnger per dag
- Asyl och anhriginvandring p EU's absoluta miniminiv
- Inre grnskontroller
- Utreda att en asylskande sjlv ska betala fr kostnaden fr asylprocessen
- tervandringsstd, och kopiera hur exempelvis Danmark hanterar tervandring
- Utvisning vid bristande regelefterlevnad eller om man deltar i kriminell organisation/klan

Det bryter mot EU rtten om transitcenter under hela asylprocessen.

https://www.domstol.se/globalassets/...g-2021-20.pdf/
Senast redigerad av Browser 2022-10-14 kl. 16:05.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingGenius
Dvrgen har dribblat bort kesson till lktaren och kessons fans jublar...
Fr att dvrgen har lovat kesson att spela det spel som kesson tycker bst om.
Men i laget fr han inte vara...

Mrkligt ocks att tjockisen som pstr sig vara liberal men r allt annat n just det, och som drygt 95% av vljarna frkastade ska nu allts vara med i laget dr kesson inte fr ing.
Dock mste tjockisen acceptera att man spelar kessons spel...
Jimmie och hans hantlangare r vinnare. PUNKT.
Citera
2022-10-14, 16:02
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Eller att hon har brjat lgga grunden fr att rsta bort detta p landsmtet som kommer.
Hon skapar uppmrksamhet och rubriker kring sin person i media. Hur mnga knde till namnet Anna Starbrink innan? Tro mig, hon har ambitioner.
Citera
2022-10-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Nya Karolinska r bland annat mycket framstende i att rdda livet p svrt skottskadade.
ven att ppna upp skottskra vstar.

Vrd som vrd. Vi har bra vrd i sverige. Men som ja sagt innan. Vi har brist p lkare och skterskor pga av dom fr ingen hjlp av dom som styr. Men lser man hr s verkar folk tro vi har vrldens smsta vrd, hur kommer det bli bttre i s fall om kd fr som dom vill och de blir en nationell styrning p det nr dom redan misslyckats regionalt dom senaste 8+ ren som dom redan styrt vrden tillsammans med moderaterna i 19 av 21 regioner?
Citera
2022-10-14, 16:04
Medlem
Redan 2 liberaler som stter krokben p en del av avtalet bara timmar efter att det presenterats. Lr bli mycket intern press under helgen. Och mnga frslag som stoppad trots att partierna r "verens".

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...joritet-saknas
Citera
2022-10-14, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Ja sjlvklart. Men mnga rknar inte in t.ex kvinnosyn. Fr mig r det ohyggligt att mn kan invandra och kalla oss svenskor fr horor. Eller sga att deras "heder" riskeras om det kommer fram att de har en relation nr de sjlva r de lgsta smuts man sjlv inte skulle vilja f in i sin slkt och r glad att man sluppit.

Sdant framkommer aldrig. En mnniska r inte per automatik bra fr att den arbetar. Mnga jobb r ven sdana som aldrig hade funnits om det inte funnits invandring. Jag r radikalfeminist. Jag vill inte ha invandrarmn hr som inte har en grundlggande frsch kvinnosyn. Kan absolut inte se minsta skl till att sdana mn ska f befinna sig hr under ngot paraply av "alla mn". Svenska mn r vrt ansvar. Dliga invandrarmn, deras hemlnders. Man ska inte importera sexistiska misogynister.

Dremot r inte mn synonymt med kvinnohat. Eller smre mnniskor fr att de sker asyl eller fr avslag. Att fngsla mnniskor oriktigt fr att de ska utvisas kan knappast anses normalt. Det br bryta mot en rad mnskliga rttigheter. Sdana beteenden str jag absolut aldrig bakom. Man ska inte behandlas som kriminell fr att man flyr till ett land. Vi r inte underutvecklade som land och rttsvsende. Mnskliga rttigheter etc r viktigt, definitivt av essentiell betydelse att upprtthlla. Jag anser ven att familjefdrar, kvinnor med barn, ensamstende som med svenska mn och ensamma barn r de viktigaste grupperna. Kvotflyktingar kan gott och vl i huvudsak utgras av frldralsa barn. Det mest srbara som finns i vrlden.
Alla barn har rtt till skydd, skolutbildning, ett land, grundlggande rttigheter behov, vuxna som srjer fr dem. Finns mngder barnlsa par som skulle kunna uppfostra dem. Jag skulle sjlv kunnat suttit upp en vgg fr ett extra rum om jag haft arbete och ln.

Man mste behandla mnniskor som mnniskor.
Fr mig r det obegripligt att kvinnor , som kommit hit, inte kan hlsa med en traditionell handskakning....
Citera
2022-10-14, 16:05
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
En samlingsregering br vara bredare n s. Under kriget var det bara kommunisterna som inte fick vara med.

Tycker de ska f vara med denna gngen, alla ska med.
Citera
2022-10-14, 16:05
Medlem
vonfnass avatar
Tiggerifrbud? r det ngot SD har freslagit? Jag trffade en tiggare som bad om pengar i slutet av sommaren. Det var en svensk alkoholist.
Citera
2022-10-14, 16:07
Medlem
Nihennas avatar
Tycker personligen att tiggerifrbudet inte r ngot att brka om. Det hade varit relevant fr 5 r sen. Det mrks av att det inte alls r lika mnga tiggare p gatan lngre som frr, frmodligen pga att s f svenskar anvnder kontanter och att det helt enkelt inte finns en marknad hr.
Citera
2022-10-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Tycker personligen att tiggerifrbudet inte r ngot att brka om. Det hade varit relevant fr 5 r sen. Det mrks av att det inte alls r lika mnga tiggare p gatan lngre som frr, frmodligen pga att s f svenskar anvnder kontanter och att det helt enkelt inte finns en marknad hr.

Exakt, ingenting att skapa ngon regeringskris ver.
Problemet finns inte idag, om n begrnsat.
Ngon enstaka jag sett men de blir aldrig lngvariga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in