Citat:
Ja sjlvklart. Men mnga rknar inte in t.ex kvinnosyn. Fr mig r det ohyggligt att mn kan invandra och kalla oss svenskor fr horor. Eller sga att deras "heder" riskeras om det kommer fram att de har en relation nr de sjlva r de lgsta smuts man sjlv inte skulle vilja f in i sin slkt och r glad att man sluppit.Vad r det som r hrt? Att man ska kunna bli utvisad om man som invandrad till Sverige uppvisar ett asocialt beteende? Det tycker jag r ett normalt krav. Jag har sjlv planer p att flytta utomlands med tiden och tycker det knns som ett helt ok krav p mig att jag ska uppvisa ett laglydigt och respektfullt beteende i mitt nya land.
Sdant framkommer aldrig. En mnniska r inte per automatik bra fr att den arbetar. Mnga jobb r ven sdana som aldrig hade funnits om det inte funnits invandring. Jag r radikalfeminist. Jag vill inte ha invandrarmn hr som inte har en grundlggande frsch kvinnosyn. Kan absolut inte se minsta skl till att sdana mn ska f befinna sig hr under ngot paraply av "alla mn". Svenska mn r vrt ansvar. Dliga invandrarmn, deras hemlnders. Man ska inte importera sexistiska misogynister.
Dremot r inte mn synonymt med kvinnohat. Eller smre mnniskor fr att de sker asyl eller fr avslag. Att fngsla mnniskor oriktigt fr att de ska utvisas kan knappast anses normalt. Det br bryta mot en rad mnskliga rttigheter. Sdana beteenden str jag absolut aldrig bakom. Man ska inte behandlas som kriminell fr att man flyr till ett land. Vi r inte underutvecklade som land och rttsvsende. Mnskliga rttigheter etc r viktigt, definitivt av essentiell betydelse att upprtthlla. Jag anser ven att familjefdrar, kvinnor med barn, ensamstende som med svenska mn och ensamma barn r de viktigaste grupperna. Kvotflyktingar kan gott och vl i huvudsak utgras av frldralsa barn. Det mest srbara som finns i vrlden.
Alla barn har rtt till skydd, skolutbildning, ett land, grundlggande rttigheter behov, vuxna som srjer fr dem. Finns mngder barnlsa par som skulle kunna uppfostra dem. Jag skulle sjlv kunnat suttit upp en vgg fr ett extra rum om jag haft arbete och ln.
Man mste behandla mnniskor som mnniskor.