2022-10-14, 17:15
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Tror jag inte.

Uppgrelsen mellan de fyra hgerpartierna innehller fr lngtgende eftergifter till SD. Det sger Jan Jnsson, Liberalernas toppnamn i Stockholm.
Det r mer lngtgende n jag hade trott. Det r vldigt mnga punkter hr som gr emot den socialliberala sjlen, sger han.
Och uppgrelsen har inte frankrats i den liberala partiledningen, uppger Jan Jnsson.
Jag har varnat och reserverat mig i alla led.

Klla:

https://www.expressen.se/nyheter/val...ngen-konstigt/
Fast han r inte med i riksdagsgruppen, han r inte riksdagsledamot. Han kommer inte rsta i ngon frga.
Citera
2022-10-14, 17:16
Medlem
Soterns avatar
Visst lter det bra fr SD men jag tror de hoppar lite fr hgt kring det redan. Dels vet vi inte ens om det gr igenom i riksdagen d en del Liberaler ltt kan stta kppar i hjulet.
Dels r det s kallade Tidavtalet kanske bra p pappret men om det sedan hlls som sats p prnt r en annan sak. Alla vet av erfarenhet att det aldrig gr att lova saker inom politik. Politiken frndras och det man lovade igr kanske inte gr att realisera idag d de politiska frutsttningarna stndigt frndras.
Jag r rdd att SD tar ut segern i frskott som slutar i besvikelse. Vi kommer nog hra en hel del om svek framver. Tyvrr.
Citera
2022-10-14, 17:17
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Hll koll p dessa namn i framtiden. Liberalernas riksdagsledamter.

Avci, Gulan (L) Stockholms ln
Blom, Juno (L) stergtlands ln
Danielsson, Malin (L) Stockholms kommun
Eklund, Louise (L) Malm kommun
Forssell, Joar (L) Stockholms kommun
Gellerman, Helena (L) Vstra Gtalands lns vstra
Hannah, Robert (L) Gteborgs kommun
Malm, Fredrik (L) Stockholms ln
Nordquist, Lina (L) Uppsala ln *
Olofsgrd, Jakob (L) Jnkpings ln
Pehrson, Johan (L) rebro ln
Persson, Mats (L) Skne lns sdra
Pourmokhtari, Romina (L) Stockholms kommun
Rojas, Mauricio (L) Skne lns vstra
Rnn, Cecilia (L) Hallands ln
Starbrink, Anna (L) Stockholms ln *

* Potentiell vilde

Va r Rojas dr?? Bra att du postade den, bara att punktmarkera dessa kvinnor nstkommande 72 timmarna.

Inget fr hindra Ulf att bilda regering. Det hr r sista chansen vi har att rdda landet ngorlunda.
Citera
2022-10-14, 17:18
Medlem
ProfessionalOnlys avatar
Underbara Fredag! Hrligt med trar frn den rdbruna smeten. Nu kr vi s det ryker.
Citera
2022-10-14, 17:19
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quickfix50
Hur mnga mnader tror ni att denna regeringen hller?
Hela mandatperioden, alt att man ombildar under perioden fr att slppa in ven SD i regeringen.
Citera
2022-10-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessionalOnly
Underbara Fredag! Hrligt med trar frn den rdbruna smeten. Nu kr vi s det ryker.
Ryker ? Invnta foliehattarna frn L p mndag.
Citera
2022-10-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hela mandatperioden, alt att man ombildar under perioden fr att slppa in ven SD i regeringen.
Lutar t det hllet ocks, lgger i hgre vxel innan valet.
Citera
2022-10-14, 17:21
Medlem
ProfessionalOnlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Visst lter det bra fr SD men jag tror de hoppar lite fr hgt kring det redan. Dels vet vi inte ens om det gr igenom i riksdagen d en del Liberaler ltt kan stta kppar i hjulet.
Dels r det s kallade Tidavtalet kanske bra p pappret men om det sedan hlls som sats p prnt r en annan sak. Alla vet av erfarenhet att det aldrig gr att lova saker inom politik. Politiken frndras och det man lovade igr kanske inte gr att realisera idag d de politiska frutsttningarna stndigt frndras.
Jag r rdd att SD tar ut segern i frskott som slutar i besvikelse. Vi kommer nog hra en hel del om svek framver. Tyvrr.

Fr bra fr att vara sant vore om vi bussade ut babbarna tillbaka till deras smutsiga hl inom 72 timmar. Nu r detta ett mer realistiskt resultat. Inget konstigt, s har vi rstat.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Jag r inte hger men knner att dessa frslag r ju bra, nu ska vi se vad dom fr igenom.
Citera
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Tror jag inte.

Uppgrelsen mellan de fyra hgerpartierna innehller fr lngtgende eftergifter till SD. Det sger Jan Jnsson, Liberalernas toppnamn i Stockholm.
Det r mer lngtgende n jag hade trott. Det r vldigt mnga punkter hr som gr emot den socialliberala sjlen, sger han.
Och uppgrelsen har inte frankrats i den liberala partiledningen, uppger Jan Jnsson.
Jag har varnat och reserverat mig i alla led.

Klla:

https://www.expressen.se/nyheter/val...ngen-konstigt/

Jan Jnsson... var det inte han sa var "gngens vrsta fiende"

https://www.expressen.se/nyheter/gan...ociala-medier/
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Aprop det s r det inte osannolikt att ngon/ngra centerpartister kan tnka sig att rsta ja till den nya regeringen, nu nr Lf meddelat sin avgng.

Det har du frsts rtt i. Staffan Danielsson sitter dock inte lngre i riksdagen, och r dessutom numera kristdemokrat. Tror inte att det finns mnga bondefrbundare kvar i riksdagen.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Allvarligt, Ulf K ser jag inte som en ledare. Han r populist.
Vad sger Ebba idag???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in