2022-10-14, 17:42
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Ls p!

Det fungerar inte s. Jkla minoritetsfrtryckare.

Minoritetsfrtryckare?

r han det tycker du bara fr zigenare frn Rumnien absolut inte tillfr ngot positivt verhuvudtaget.

Ja eller vad r det som r s bra med dem?

Vad tillfr de Sverige nr de uppehller sig hr i landet bde giltigt samt ogiltigt.
Citera
2022-10-14, 17:43
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Jag frutspr att vljarna kommer att bli s missnjda med de blbrunas resultat att vi efter nsta val terigen fr en rdgrn regering och att SD terigen hamnar i opposition.
Vi fr vl se. Mycket kan hnda till nsta val. Sverige kommer g in i en lgkonjunktur och det kommer finnas ett begrnsat reformutrymme. Fretag kommer behva std, hushllen kommer behva std. Men mycket av frslagen i Tidavtalet ser ut att kunna spara pengar. Mindre invandring, brottslingar som lses in och inte kan orsaka skada och samhllskostnader. Grna p en billig anlggning utomlands. Jag tycker bidragsreformen r intressant, hr finns pengar att spara. Ut i arbete med er. Jag tror helt klart p det hr avtalet. Och jag tror nnu mer p det ju mer oppositionen gr sura miner Att kalla partierna blbruna r ett tecken p desperation ver vad som ser ut som brjan till ett lngsiktigt, gott samarbete. De rdgrna r vlkomna att titta p frn lktaren
Citera
2022-10-14, 17:43
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon

Lite oskert om skeppet kan komma i rtt riktning inom denna mandatperiod.
Ulf sa idag att det behvs 3 mandatperioder, fr att fixa detta.😀
Sa han och Jimmie det i valrrelse?
Hoppas denna regering faller snabbt som fan! Det tycker jag fast vissa saker gynnar mig personlige, ex snkt skatt p ISK, skattesnkning p pension osv.

Hur ska vi f pengar till skola, omsorg och sjukvrd? r det SDs frslag som ska ge oss dessa pengar?
Att driva politik p mnniskor som har det svrt i lnder som r i krig, frstr jag inte!
Citera
2022-10-14, 17:44
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Vattenfall fr i uppdrag att planera fr mer krnkraft.
200 000 i sjukvrdsker
2000 minst i k till vra fngelser.
20% kning av obetalda elrkningar hos kronofogden.
Regeringen Magdalena Andersson lmnar kaos efter sig. M S aldrig mer f komma in i en regering

Skulle vara intressant att veta vilka det r som lter elrkningen g till kronofogden?

Statistiken p dem skulle vara intressant att utlsa.

ven kolla hur de har frskt att spara el fr att f lgre frbrukning.
Citera
2022-10-14, 17:45
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Var det inte den "produkten" PREEM fick av MP fr att inte g vidare med raffinaderiet?
Japp, ensamrtt.
MP r ett sjukt parti men hade bara strax ver 4%.
Den som vi skall kritisera fr att MP:s samhllsfarliga sjuka politik r Socialdemokraterna.
Samma sak med effektskatten som gjorde s Ringhals reaktorerna lades ner.
Klandra Sossarna mest.
Citera
2022-10-14, 17:45
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
S eftersom du inte hller med mig och tydligen inte har ngra argument att komma med s borde jag verhuvudtaget inte ha existerat?

Friskt...

Det finns inte en chans du rstat p SD eller M, utan du r ett klockrent nyreggat troll frn Sveavgen 68.
Du har spammat trden ett otal gnger (23 fr att vara exakt ≈ 10% av SAMTLIGA dina inlgg) med samma budskap SD r frlorare trots att hela journalistkollektivet hvdar det motsatta.
Citera
2022-10-14, 17:46
Medlem
trazkes avatar
Har den tilltrdande regeringen berttat hur dom tnkt kompensera svenska medborgare och fretag fr dom hga elpriserna? Hgkostnadsskydd eller slopad moms/skatt?
Citera
2022-10-14, 17:47
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Nej, om jag bedmer andra svenskars liv efter mitt eget, jag bor i bra stad, bra omrde, med bra sjukvrd skolor osv, s har invandring negativt pverkat 1% av mitt och min familjs liv.
Lite fr egoistiskt tnk. Fr frr eller senare kommer ocks du drabbas. Egentligen har du nog drabbats mer n du vill medge eller anar. Tex. via skattsedeln, smre sjukvrd etc.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Vattenfall fr i uppdrag att planera fr mer krnkraft.
200 000 i sjukvrdsker
2000 minst i k till vra fngelser.
20% kning av obetalda elrkningar hos kronofogden.
Regeringen Magdalena Andersson lmnar kaos efter sig. M S aldrig mer f komma in i en regering
Du tror att Uffe och c/o fixar det?😀😀😀😀😀😀
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Var det inte den "produkten" PREEM fick av MP fr att inte g vidare med raffinaderiet?

Fller inga trar fr Preem som gick bakom ryggen p svenska folket med sin uppgrelse med sosseregeringen.
Citera
2022-10-14, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon

Minoritetsfrtryckare?

r han det tycker du bara fr zigenare frn Rumnien absolut inte tillfr ngot positivt verhuvudtaget.

Ja eller vad r det som r s bra med dem?

Vad tillfr de Sverige nr de uppehller sig hr i landet bde giltigt samt ogiltigt.
Knepig grupp. Grupper. Jag har ingenting med dem att gra men de r lika mycket europeer som andra och att de aldrig blivit en del av samhllena var inte helt deras egna val. Samhllskontrakten mste komma frn andra sidan ocks.

Det r mnniskor och tminstone frn nromrden istllet fr en massa andra som kt ver hela vrlden fr att upptrda smre. Jag tror vi skulle ha haft en jkla massa brottstrdar fulla annars. Fr som du sger finns det en rad sociala problem bland dem. Men man kan inte blunda fr historien att det faktiskt r en grupp (om vi slr ihop alla romer under en o samma). Vi har mer skyldigheter mot grupper vi deltagit i vergrepp mot. Man betalar sina skulder.

Dremot r vi inte skyldiga hela vrlden att skta vrldsansvar fr en mngd brott vi aldrig deltagit i, inte nu, inte historiskt.

Sedan s r det nd inte som du kan pst att rumnska tiggerskor, str dig mer n kanske sga hej. Och det r jkligt omnskligt att s se dem som om de inte ens vore mnniskor som man ger en chans. Skickar vi tillbaka mn som inte borde vara hr finns det tminstone ngra platser fr fattiga, i frsta hand kvinnor att frska bygga upp ett vrdigt liv de med.
Citera
2022-10-14, 17:50
Medlem
Pruttmuffs avatar
Tror ni att Liberalerna rstar fr Ulf Kristersson som stadsminister p mndag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in