Citat:
Ursprungligen postat av
1ulvius9
Verksamheterna gder varandra. Vissa familjemedlemmar tigger och andra mrdar, vldtar och rnar. Vissa gr bde och.
Man mste ta bort alla faktorer s mn blir en magnet fr zigenare och andra kriminella invandrare. Minskar man p det ena s minskar ven det andra. S kan de ka till Tyskland om de vill ha dem.
Mord, vldtkter och rn. Dessa jmstller du med tiggeri. Att ngon tar livet av en annan person, vldtar ngon eller tvingar ngon p pengar under hot om vld r fr dig p samma niv som att ngon sitter utanfr en affr och frvntar sig att f pengar av frbipasserande. Har du verkligen tnkt igenom detta?
Men var r nyhetsrapporteringen om mrdartiggarna? Hur mnga i din bekantskapskrets har blivit vldtagna eller rnade av romer? Ingen?
Med det sagt s r ett tiggerifrbud vansinnigt om det leder till en kning av mord, vldtkter och rn. Om potentiella mrdare, vldtktsmn eller rnare istllet njer sig med att sitta utanfr affren med en kopp med mynt r det p alla stt bttre. Att du frsker verdriva farorna vertygar ingen.
Du frestller dig en tillvaro dr tiggarna kan samlas ihop i srskilda lger, drefter bussas till Tyskland och lmnas dr. Det r vad du frsker gra av ett tiggerifrbud - en vg till utvisning. Jag tnker mig att ett tiggerifrbud skulle leda till bter fr den som tigger. Men jag r inte fr ett frbud.