2022-10-15, 09:12
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Intressant att L och SD samarbetar. Vart har social-liberalerna tagit vgen? C och S?

Mnga judar som rstade p L. Mjligtvis inte i det hr valet.
Minst en nazist var en av dom som bildade SD.

P tal om nazister kan folket andas ut. Ingen nazist som minister i alla fall.
Citera
2022-10-15, 09:26
Medlem
Tidlaget (SD-M-KD-L) presenterade idag Tidavtalet som r ett samarbetsavtal om vad fr krav som SD kan och inte kan stlla p Tidlagets regering, som ska best av M-KD-L. Avtalet innehller inte ett ord om frsvarspolitiken eller skerhetspolitik samtidigt som ett fullskaligt krig rder i Europa. Det psts (muntligen) att man r verens och att det drfr inte behver skriva, men ingen vet om vad eller vad som gller allt annat som inte skrivits ner r man verens, om vad eller inte i alla andra utelmnade frgor?
https://cornucopia.se/2022/10/tidola...en-vet-om-vad/

Glmdes detta bort igen..?
Citera
2022-10-15, 09:27
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarlisa
Det gjordes i Sverige under andra vrldskriget ocks. Vi behver rimligen hinna ta reda p vem det r vi slppt in i landet innan vi slpper dem vind fr vg. Har de kommit hit p.g.a. flykt skulle jag inte tycka det vore konstigt att bo en tid inom ett begrnsat omrde.

Detta har inget med nazism eller stveltramp att gra.

Haha nej sjlvklart. Det r den ptvingade massinvandringen som r totalitr. Det sjuka folkutbytet ptvingat uppifrn.
Citera
2022-10-15, 09:29
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Nej studien sger inte hela Mellanstern eller hela Afrika utan vissa delar.

ven om det vore hlften av unga mnnen frn mellanstern och Afrika r det fortfarande en liten del av alla invandrare i Sverige.
Delar frn MENA dr vi har vldigt stora invandrargrupper. Frstr inte hur du kan frminska och kalla det en liten del av alla invandrare, den dr statistiken r helt katastrofal.

Statistiken berr dessutom bara mn i ldrarna 30-34, skulle vara mer intressant att se samma invandrargrupper fast i ldrarna 15-25 istllet.
Citera
2022-10-15, 09:29
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, asylskande ska befinna sig i "transitlger" under utredningstiden enligt den nya regeringen, tyckte jag SVT sa. Ngon som kan bekrfta detta?

Jag var ironisk naturligtvis. Varfr ska vi slppa in horder i landet utan koll?
Finns en stor mngd mnniskor som befinner sig illegalt i Sverige, inget bra alls. 100000 eller fler

Folk som ska utvisas gr bara under jorden med std av olika organisationer.
Citera
2022-10-15, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Bilden av att Sverige r ett av Europas farligaste lnder r ju en frutsttning fr innehllet i Tidavtalet. Det r ointressant om bilden r sann eller inte s lnge den fyller sin funktion fr den tilltrdande regeringen.

Jag vet. Men de e skitsnack. Men folk ser vad dom vill se nr seras favoritpolitiker skriker sig hes om det. Sen att dom blir lurade e vl skitsamma.
Citera
2022-10-15, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Varfr mste kesson lsa innantill nr dom andra kan prata fritt?
Han skter presentationsskrmen med surfplattan och vriga har papper dom lser frn
Citera
2022-10-15, 09:33
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Som sagt. Att folk inte vittnar beror frmst p hur dligt polis och rttsvsendet upptrder mot dem annars. I mnga fall iallafall. Det r jag sker p.

Sedan s kommer kriminella kartlgga hela processen runt rttegngen och hitta vittnen i mnga fall.
Inte katten ska folk som kan vittna behva polisskydd resten av livet.
Som lget r nu skulle jag aldrig vittna om jag sg ngon skjuta ngon och d riskera mitt och min familjs liv.
Citera
2022-10-15, 09:34
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Mord, vldtkter och rn. Dessa jmstller du med tiggeri. Att ngon tar livet av en annan person, vldtar ngon eller tvingar ngon p pengar under hot om vld r fr dig p samma niv som att ngon sitter utanfr en affr och frvntar sig att f pengar av frbipasserande. Har du verkligen tnkt igenom detta?

Men var r nyhetsrapporteringen om mrdartiggarna? Hur mnga i din bekantskapskrets har blivit vldtagna eller rnade av romer? Ingen?

Med det sagt s r ett tiggerifrbud vansinnigt om det leder till en kning av mord, vldtkter och rn. Om potentiella mrdare, vldtktsmn eller rnare istllet njer sig med att sitta utanfr affren med en kopp med mynt r det p alla stt bttre. Att du frsker verdriva farorna vertygar ingen.

Du frestller dig en tillvaro dr tiggarna kan samlas ihop i srskilda lger, drefter bussas till Tyskland och lmnas dr. Det r vad du frsker gra av ett tiggerifrbud - en vg till utvisning. Jag tnker mig att ett tiggerifrbud skulle leda till bter fr den som tigger. Men jag r inte fr ett frbud.
.
I sosseSverige har vi nu folk som lever under broar och i tunnlar som p 1800 talet. Som r hitlurade av sina romska klanbossar. Detta r allts socialdemokrati.

Det romska tiggeriet r ren mnniskohandel och slaveri, sttt av massa patetiska vnsterdrar.

Romerna utanfr mataffrer i exakt hela Sverige, bttre tckning n Telia, det r organiserat. Naturligtvis.
Citera
2022-10-15, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Om du anser dig vara expert p omrdet brottsfrebyggande tgrder s erbjud grna regeringen dina tjnster. Men var medveten om att precis all befintlig forskning inom omrdet motsger ditt pstende.

Mrkligt att det fungerar i Danmark d... D har kraftfullt stvjat gngkriminalitet med rejla straff (20 r istllet fr 4 p umgdomskollo), bttre rutiner i rttsprocessen dr den talade inte fr reda p klagarens bevisning s han kan fabricera ihop historien d den passar lite bttre, osv osv.

Det r enkel. Logik, kriminella kommer inte t att vldfra sig p hederliga mnniskor om de r inlsta. Och det r huvudsyftet med just fngelser.

Men din logik kan vi lika grna strunta i fngelser helt.
Citera
2022-10-15, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Hller med, se p 70-80-talet och de gngen som hrjade d och satte skrck i vra frorter, var lika illa minst, om inte vrre. Vi lste problemen d och kan lsa dom nu, bara den politiska viljan finns. Kr hrt, sger jag till nya regeringen, klanerna och gngens vrsta mardrm, de kommer fixa det hr, ven om det kommer ta 35-50 r s ordnar det sig till slut.

Mnga av gngen p 70-80 vxte upp tillslut dom ocks och ersattes an nya gng. Kolla HA och bandidos kriget p 90 talet nr de skts me raket gevr genom fnster. Skjuttningar p motorvgar osv.
Klaner, gng osv kommer alltid att finnas i olika utstrckningar.
Citera
2022-10-15, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Grannar i st har flera mord och mord I nra relationer n I Sverige. Samtidigt har Finlad haft mycket mindre invandring.
Bara undrar?
https://svenska.yle.fi/a/7-1529499
Alla lnder har olika problem ? Vi gng problem, finland sina. Norge sina. Danmark sina osv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in