Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Inte katten ska folk som kan vittna behva polisskydd resten av livet.
Som lget r nu skulle jag aldrig vittna om jag sg ngon skjuta ngon och d riskera mitt och min familjs liv.
Polisen ger inte mnniskor skydd. Nvl om du inte heter Paludan.
Tror du inte att en stor majoritet inte r gldjesmord av psykopater utan faktiskt mord fr att skydda dem sjlva?
Om folk vittnat frr och polisen skyddat mnniskor hade situationen aldrig blivit som den r. Rttsvsendet har en
enorm skuld i sammanhanget.
Sedan r inte din familj mer vrd n ngon annans. Tyvrr.
Jag r helt mot anonyma vittnen och de utstts fr extrema risker av rttsvsendet d kriminella istllet ltt kan f tag i dem utan att det blir vergrepp i rttssak etc.
Polisen mm fr helt enkelt brja ngon annanstans n att stndigt krva att civilsamhllet ska svva i fara fr liv och dd.
Jag upprepar, om ngon tror att de r mer skyddade som anonyma vittnen riskerar de att kartlggas av kriminella p vg till och frn rtten och kanske ven frhr och sedan utver det i det vanliga livet varp faran r strre d polisen och rttsvsendet nnu mer kan strunta i att utfra deras arbeten.
De omkring kriminella lever som regel i utsatthet och har lgre "mnniskovrde" i rttsvsendets gon n ngon i en medelklassvilla med god inkomst. Det r med andra ord, mnniskor med
hgre skyddsbehov n Svensson och som fr
lgre redan som det r. De ska inte utsttas fr ondig fara.
Samtidigt som kriminella r rtt fula nr det kommer till att stta dit andra eller frska skada deras anseenden etc. De skulle givetvis betala mnniskor fr falska vittnesml precis som de sjlva lmnar sdana. Och d faller hela rttsskerheten i ett djupare,.mer korrupt system. ven kriminella ska ha rttvisa rttegngar.
Jag r givetvis mot kriminalitet men det innebr inte att jag r positiv till dumma ider. Srskilt inte nr de utstter mnniskor fr faror som orttvisor och ven diskriminering med det att bedmningen blir mer godtyckligt.
Svrare fr vittnen att ljuga friskt och vittna falskt om alla sedan vet vad de sagt. Det vet folk som regel inte nt de springer omkring fr att f frtjnster hos myndigheter och drar valser. Men de typerna r mer vanliga n ovanliga i kriminella miljer. Den som ljuger bst, kommer lngre n den som talar sanning ungefr