2022-10-15, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det r otroligt irriterande, men kostnaden r 1/1000-del av MPs krnkraftsnerlggning eller meningslsa snabbtg t.ex.
Ja, vi har lagt ner alldeles fr mycket krnkraft i landet. Det r helt klart s.

Det gr inte att det r OK fr invandrare att leva hgt p min och andra Svenskars bekostnad.
Citera
2022-10-15, 12:49
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Allt det du rknar upp som viktigt fr dig och mycket mer n s pverkas starkt negativt av att tv miljoner invandrare har "anlnt" under de senaste tv decennierna och cirka 100 000 tillkommmer rligen, huvudsakligen lgutbildade frn fattiga lnder i Mellanstern och Afrika.

Lgutbildade migranter som grupp levererar lngt ifrn de skatteintkter och det antal yrkesmnniskor som krvs fr att upprtthlla alla de funktioner och den service som gr Sverige till ett bra och tryggt land att leva i. Samtidigt krver den typ av migranter som ansamlats i Sverige mer av samhllets resurser p alla plan. Som om inte det vore nog tar de med sig den (brist p) moral och etik som rder i muslimska klansamhllen med rtter i 600-talets arabiska strtrvarband.

Drfr mste invandringsproblematiken prioriteras. Den pverkar allting annat.

Inom de sju politikomrden som M, KD, SD, L-samarbetet i frsta hand gller (dr ingr allt det som r viktigt fr dig, inte "bara" migration) rder konsensus om att kraftfulla tgrder mste till fr att rtta upp Sverige innan vi nr Libanonstatus. Det finns skiljaktigheter frmst avseende hur snabbt och hur radikalt politiken skall ndras. Alla som begriper ngot inser att detta r ett gyllene tillflle (det sista halmstret?) att f ordning p mnga problem i det svenska samhllet och gra Sverige bra igen fr svenskar och fr invandrare som r beredda att anpassa sig och bidra till samhllsbygget.
Jag tolkar SD som att de har exakt dina sikter och analys, och SD r strsta parti i (nja) regeringen, s det blir helt andra bullar av nu. Annars dyker SD frn 20% till 10% i opinionen ganska snabbt, och det blir pltsligt plats fr ett nytt SD. Men rimligen r du verlycklig av valresultatet, som faktiskt var ganska verraskande och jag var instlld p nnu en fruktansvrt tom S-regering. Jag r vldigt njd. Nu ska de bara fullflja sina fina planer och L-Sverige-frstrarna hlla sig p mattan.
Senast redigerad av Barents 2022-10-15 kl. 12:55.
Citera
2022-10-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Inte katten ska folk som kan vittna behva polisskydd resten av livet.
Som lget r nu skulle jag aldrig vittna om jag sg ngon skjuta ngon och d riskera mitt och min familjs liv.
Polisen ger inte mnniskor skydd. Nvl om du inte heter Paludan.

Tror du inte att en stor majoritet inte r gldjesmord av psykopater utan faktiskt mord fr att skydda dem sjlva?

Om folk vittnat frr och polisen skyddat mnniskor hade situationen aldrig blivit som den r. Rttsvsendet har en enorm skuld i sammanhanget.

Sedan r inte din familj mer vrd n ngon annans. Tyvrr.

Jag r helt mot anonyma vittnen och de utstts fr extrema risker av rttsvsendet d kriminella istllet ltt kan f tag i dem utan att det blir vergrepp i rttssak etc.

Polisen mm fr helt enkelt brja ngon annanstans n att stndigt krva att civilsamhllet ska svva i fara fr liv och dd.

Jag upprepar, om ngon tror att de r mer skyddade som anonyma vittnen riskerar de att kartlggas av kriminella p vg till och frn rtten och kanske ven frhr och sedan utver det i det vanliga livet varp faran r strre d polisen och rttsvsendet nnu mer kan strunta i att utfra deras arbeten.

De omkring kriminella lever som regel i utsatthet och har lgre "mnniskovrde" i rttsvsendets gon n ngon i en medelklassvilla med god inkomst. Det r med andra ord, mnniskor med hgre skyddsbehov n Svensson och som fr lgre redan som det r. De ska inte utsttas fr ondig fara.

Samtidigt som kriminella r rtt fula nr det kommer till att stta dit andra eller frska skada deras anseenden etc. De skulle givetvis betala mnniskor fr falska vittnesml precis som de sjlva lmnar sdana. Och d faller hela rttsskerheten i ett djupare,.mer korrupt system. ven kriminella ska ha rttvisa rttegngar.

Jag r givetvis mot kriminalitet men det innebr inte att jag r positiv till dumma ider. Srskilt inte nr de utstter mnniskor fr faror som orttvisor och ven diskriminering med det att bedmningen blir mer godtyckligt.

Svrare fr vittnen att ljuga friskt och vittna falskt om alla sedan vet vad de sagt. Det vet folk som regel inte nt de springer omkring fr att f frtjnster hos myndigheter och drar valser. Men de typerna r mer vanliga n ovanliga i kriminella miljer. Den som ljuger bst, kommer lngre n den som talar sanning ungefr
Citera
2022-10-15, 13:25
Medlem
kesson fr inte svika barnfamiljer och borde behlla frstrkta bostadsstdet!!
Citera
2022-10-15, 13:25
Medlem
Citat:
Det r otroligt irriterande, men kostnaden r 1/1000-del av MPs krnkraftsnerlggning eller meningslsa snabbtg t.ex.

Man kan ha tv tankar i huvudet samtidigt, Mp har varit oerhrt skadliga det har du helt rtt i.
Men vad gller massinvandringen och mngkulturen s har den varit precis lika skadlig den med grova vldsbrott, skjutningar, bombdd, frnedringsrn, vldtkter och upplopp. Den har frstrt gemenskapen och sammanhllningen samt minskat tryggheten. Parallella samhllen som blir vrre och vrre.
Frndrat Sverige i grunden till det smre, en av de mest negativa tidsperioderna i Sveriges historia r de senaste 20-30 ren. Massinvandringen har ju mycket stor del i det.
Utver det siktskorridoren, PK, identitetspolitiken samt en skadlig konsensuskultur och feghet.

Allt detta r ju tillsammans en katastrof fr Sverige. Massinvandringen ligger som en vt filt ver hela samhllet, oerhrt destruktivt.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2022-10-15 kl. 13:29.
Citera
2022-10-15, 13:29
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Man kan h tv tankar i huvudet samtidigt, MO har varit oerhrt skadliga det har du helt rtt i.
Men vad gller massinvandringen och mngkulturen s har den varit precis lika skadlig den men grova vldsbrott, skjutningar, bombdd, frnedringsrn, vldtkter och upplopp. Den har frstrt gemenskapen och sammanhllningen samt minskat tryggheten. Parallella samhllen som blir vrre och vrre.
Frndrat Sverige i grunden till det smre, en av de mest negativa tidsperioderna i Sveriges historia r de senaste 20-30 ren. Massinvandringen har ju mycket stor del i det.
Utver det siktskorridoren, PK, identitetspolitiken samt en skadlig konsensuskultur och feghet.

Allt detta r ju tillsammans en katastrof fr Sverige.
Jo, det kulturella kittet mellan mnniskor t.ex att vi inte r rdda p gatan, kan prata med varann med samma sprk, litar p vr granne, osv, nermonteras sakta lite i taget. Detta r enligt mig en del av globaliseringen och det r globaliseringen vi br stoppa. Jag tycker det ser lovande ut, fler och fler inser frdelarna med lnder och att vi r olika. Utan globalisering s frstr alla i Afrika att det inte r en lsning att de flyttar 500 mil norrut. Deras problem mste lsas p plats.
Senast redigerad av Barents 2022-10-15 kl. 13:35.
Citera
2022-10-15, 13:31
Medlem
Citat:
Jo, det kulturella kittet mellan mnniskor t.ex att vi inte r rdda p gatan, kan prata med varann i samma sprk, litar p vr granne, osv, nermonteras sakta lite i taget. Detta r enligt mig en del av globaliseringen och det r globaliseringen vi br stoppa. Jag tycker det ser lovande ut, fler och fler inser frdelarna med lnder och att vi r olika.

Det hller jag med dig om globalisering r ju direkt kopplad till den massinvandring som Europa har haft och den br stoppas.
Exakt vi vill ha de kulturella skillnaderna och bevara vra lnder inte en gr massa.
Citera
2022-10-15, 13:40
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Med denna utveckling hur kommer C rra sig framver? Starkare vind mot vnster eller hger? Knns som de str i ett vgval om framtiden just nu.

Helt klart ett vgvl, men sanningen r att mnga krn-centervljare hellre vill se C rra sig mot hger.
Mnga dr har redan gtt ver till hgern (kan frklara Centerns dliga val).

En annan del r dom knslosamma storstadskvinnorna. Men nu nr Annie ryker s tror jag C kommer rra sig hger ut och g tillbaka till sina rtter. C passar egentligen inte p vnsterkanten frutom hatet mot SD.

Tror dom avaktar tills dom ser hur bra regeringsbildningen gr. Lyckas hgern och L inte stller till det s kommer nog C ver efter ett tag ocks. Str dom ensamma kvar i mitten s blir det inte kul fr dem i nsta val.
Senast redigerad av fittslem 2022-10-15 kl. 13:43.
Citera
2022-10-15, 13:43
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Du har en pong, men det har en psykologiskt effekt med.
Om skattebetalarna ser att deras skatt gr till allt annat och andra lnders medborgare n tillbaka till dom sjlva eller sin familj, s r snart samhllskontraktet uppluckrat.
Fr vrigt hade MP bara strax ver 4% i valet 2018 och strax under 7% i valet 2014.
Utan Socialdemokraternas hjlp s hade MP aldrig kunnat genomfra sin samhllsskadliga politik.
S Sossarna har strre skuld, inom S finns det skert vettigt folk som varnade ledningen fr konsekvenserna av att lgga ned Ringhalsreaktorerna.
nd gick dom vidare och beslutade det.
Senast redigerad av Lucienne.camille 2022-10-15 kl. 13:47. Anledning: Glmde
Citera
2022-10-15, 13:44
Medlem
Citat:
Min fru jobbade ett r p Lunds barnkirurg, dr hon opererat uppenbart 20-riga Afghaner som pstr sig vara 15, till mycket stora kostnader, med skador som de var fdda med och som Aghanistan inte haft rd att fixa men som inte var livsviktiga. Vissa dagar upp till 50% av Lunds barnkirurg med utlnningar. jag har sett en blind 3-ring frn Irak p mina barns gamla dagis, som upptog en hel personal ensam medans de 20 svenska barnen fick dela p tre personal S jag r vl medveten om en del problem som S+MP orsakat, men som SD frhoppningsvis tpper till. Sverige ska inte vara en dumpingplats fr vrldens utfattiga och sjuka, vrt land r fr litet, vi har inte ansvar fr Afghanistan 1000 mil bort.

Frgan r ju hur man kan vara s strd s att man inte tar hand om sina egna utan andra som det du beskriver i ett land.

Ngon form av psykologisk masstrning. Kan inte minnas en annan regering i mitt liv som haft som perspektiv att i alla fall infra ngot som r bra fr den egna befolkningen (lite men nd). Bara skitsnack om andra.
Citera
2022-10-15, 13:45
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Frgan r ju hur man kan vara s strd s att man inte tar hand om sina egna utan andra som det du beskriver i ett land.

Ngon form av psykologisk masstrning. Kan inte minnas en annan regering i mitt liv som haft som perspektiv att i alla fall infra ngot som r bra fr den egna befolkningen (lite men nd). Bara skitsnack om andra.
Svenskar r omtnksamma p grnsen till naiva. Vilket r ett av anledningarna till att jag lskar svenskar. Skulle tro att andra mnniskor ocks lskar det draget hos oss. Tyvrr saknar de svensk moral och utnyttjar detta som en lucka, istllet fr den frdel det r. Antagligen tycker de att vi r stendumma.
Citera
2022-10-15, 13:49
Medlem
Citat:

Tror dina kalkyler r lite skeva. Tnk vad de kostar att ha personer som bara sitter och gr ingenting r efter r eller behver "ltsasjobb" och "boenden" och begr kriminalitet. Typ tar hlften av vrden p sina hll utan att ha betalat en krona. Att det kommer in en liten stad av sdant pack varje r som bara r en 100 % nettokostnad. Tnkt om dessa pengar skulle ha investerats istllet.

Utan svenskar skulle alla omrden i Sverige vara ghetton a.k.a "utsatthetsomrden".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in