2022-10-14, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det stemmer, ca 300.000 kroner er den delen av saken hans. Som man var inne p. Hvorfor ta i mot midler fra en wallet kokrim har gtt ut med adressen p og advart om?

Da er man enten dum eller blakk. Eller en fin kombo av begge. S dum er det ikke lov vre ellers. Men hvem vet? Kanskje er det hans egen dumthet som frifinner han fra selve forsvinningen? At han bruker og snapper vidt om seg OHG sin ID og passkopi ETTER at han har solgt/gitt fra seg den samme pakka til noen som er direkte involvert i saken KAN JO TYDE p at han ikke visste. Med mindre han er stein stokk dum.
sprs hva de har funnet p pc.
Citera
2022-10-15, 15:16
Medlem
For de som var usikre: idag erfarte jeg hvordan man kan knuse lampen under vask.. Skulle snu moppeskaftet opp ned for ta av/riste av moppen oppi vasken. alts ikke under selve vaskinga..
Citera
2022-10-15, 15:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
For de som var usikre: idag erfarte jeg hvordan man kan knuse lampen under vask.. Skulle snu moppeskaftet opp ned for ta av/riste av moppen oppi vasken. alts ikke under selve vaskinga..

Bldde du mye?
Citera
2022-10-15, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Bldde du mye?

Den knuste ikke men var ihvertfall borti!
Citera
2022-10-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020

Hold et ye med moren din i morgen.
Citera
2022-10-15, 17:39
Medlem
Svartedikets avatar
RB melder at en turger har funnet en trillekoffert full av elektronikk ved Hvalstjern i Fetsund.
Klokka 12.30 lrdag ettermiddag meldte en turger ifra til politiet etter ha oppdaget et merkelig funn ved Hvaltjern i Fetsund.

Personen kom over en trillekoffert full av PC-er, nettbrett og telefoner, sier operasjonsleder i st politidistrikt, Gisle Sveen.

Politiet har hentet kofferten for videre underskelser.

Vi sjekker om den kan relateres til noe eller noen.

Ikke at jeg tror noen er s dumme at de dumper masse tekniske beviser pakket i en koffert.
Men funnet er jo spesielt. Srlig med tanke p at funnstedet er ganske langt fra folk.
Citera
2022-10-15, 17:49
Medlem
Citat:
RB melder at en turger har funnet en trillekoffert full av elektronikk ved Hvalstjern i Fetsund.
Klokka 12.30 lrdag ettermiddag meldte en turger ifra til politiet etter ha oppdaget et merkelig funn ved Hvaltjern i Fetsund.

Personen kom over en trillekoffert full av PC-er, nettbrett og telefoner, sier operasjonsleder i st politidistrikt, Gisle Sveen.

Ikke at jeg tror noen er s dumme at de dumper masse tekniske beviser pakket i en koffert.
Men funnet er jo spesielt. Srlig med tanke p at funnstedet er ganske langt fra folk.
Kanskje kofferten opprinnelig var dumpet i tjernet,og at kofferten p ett eller annet vis har kommet til overflaten (feks ved at en fisker fikk kofferten p kroken)?

Hvor langt fra badeplassen (og eventuelle turstier og fiskeplasser) ble kofferten funnet, ettersom du skrev ganske langt fra folk?
Senast redigerad av z-z-z 2022-10-15 kl. 17:59.
Citera
2022-10-15, 17:59
Medlem
first.springs avatar
Citat:

Funnet er mest sannsynlig ikke relevant for Lrenskog-saken, men aldri si aldri. Husk"skipperen" i Nokas-saken. Han skulle dumpe ransutstyret langt ute p havet, men tok det p 6 meters dyp rett utenfor brygga der Gamle Henningsvr l. Det med frte som DNA-treff p mange av ranerne. Leier man i klovner og idioter s blir resultatet der etter. Hadde jo vrt fantastisk moro hvis politiet skulle komme over noe utstyr som er brukt i saken snn helt randomly.
Citera
2022-10-15, 18:18
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Funnet er mest sannsynlig ikke relevant for Lrenskog-saken, men aldri si aldri. Husk"skipperen" i Nokas-saken. Han skulle dumpe ransutstyret langt ute p havet, men tok det p 6 meters dyp rett utenfor brygga der Gamle Henningsvr l. Det med frte som DNA-treff p mange av ranerne. Leier man i klovner og idioter s blir resultatet der etter. Hadde jo vrt fantastisk moro hvis politiet skulle komme over noe utstyr som er brukt i saken snn helt randomly.

Nokas er et klasseeksempel p en "genial" plan som ikke gikk helt p skinner.
En slags Olsenbanden-historie fra det virkelige liv.

Men du har nok rett, lite sannsynlig at beviser er dumpet samlet i en trillekoffert, nr det
ville koste s lite delegge det utstyret som er brukt. Likevel nysgjerrig p hvorfor noen
har slengt fra seg en koffert full av utstyr ute i skogen slik. Tyvegods? Forsikringsbedrageri?
Tydeligvis noe man har nsket bli kvitt, ihvertfall.
Citera
2022-10-15, 18:21
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Nokas er et klasseeksempel p en "genial" plan som ikke gikk helt p skinner.
En slags Olsenbanden-historie fra det virkelige liv.

Men du har nok rett, lite sannsynlig at beviser er dumpet samlet i en trillekoffert, nr det
ville koste s lite delegge det utstyret som er brukt. Likevel nysgjerrig p hvorfor noen
har slengt fra seg en koffert full av utstyr ute i skogen slik. Tyvegods? Forsikringsbedrageri?
Tydeligvis noe man har nsket bli kvitt, ihvertfall.
Lukter steuropa-lagringsplass
Citera
2022-10-15, 18:32
Medlem
Politiet nsker f avhrt PSS men venter stadig p hans forsvarer MD som fortsatt ikke er klar.

Jeg m frst ferdigstille mine forberedelser fr det er aktuelt med avhr, uttalte forsvaren til VG.

Men langt p vei har MD allerede bekreftet bildefunnet p siktedes PC nr han sier at dette ikke er nok.
Hvis dette er alt og det er s enkelt som MD fremstiller det, s burde han vel vre klar for et avhr n.

Men den gang ei. Tydeligvis er PSS sin sak mer komplisert enn som s og krever lange forberedelser.

Av en eller annen grunn.
Citera
2022-10-15, 19:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet nsker f avhrt PSS men venter stadig p hans forsvarer MD som fortsatt ikke er klar.

Jeg m frst ferdigstille mine forberedelser fr det er aktuelt med avhr, uttalte forsvaren til VG.

Men langt p vei har MD allerede bekreftet bildefunnet p siktedes PC nr han sier at dette ikke er nok.
Hvis dette er alt og det er s enkelt som MD fremstiller det, s burde han vel vre klar for et avhr n.

Men den gang ei. Tydeligvis er PSS sin sak mer komplisert enn som s og krever lange forberedelser.

Av en eller annen grunn.

Alltid en forsvarers oppgave si at bevis mot klienten er svake.
Men vi vet ikke hva siktelsen gr ut p, eller hvor involvert politiet mener han er.
Hvis de kan feste PSS til selve kryptorigget, m vel det regnes som et gjennombrudd.
Da forventer jeg ogs at siktelsen blir offentliggjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in