Citat:
Ursprungligen postat av
Jeff.Beck
Det r ju lngt kvar tills att frslagen ska rstas igenom och alla kommer inte att hinnas med under den hr mandatperioden i alla fall. Lt L reda ut det hr internt frst. Vi str infr en tuff vinter och det r inte lge att lmna ver till klparna till vnster.
Vad jag menar r att liberalernas delar i Tid-avtalet kanske inte behver utredas utan kan genomfras snabbt. Ska SD d gra det, fr att sedan f se sig nedrstade av Liberalerna i riksdan nr det r dags att genomfra SDs delar av Tid-avtalet? SD blir nyttiga idioter t L.
Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Det r Kristerssons problem. Han r statsminister och har till uppgift att samla majoritet fr regeringens politik. SD behver inte sga eller gra ngonting frrn den dagen d deras politik rstas ner i riksdagen. D fr man ta stllning till hur man ska reagera, om man vill lmna regeringssamarbetet eller svara p ngot annat stt.
Jag tror personligen inte att Liberalernas rster kommer att behvas i de flesta frgor. Budgeten gr igenom ven om inte samtliga liberala riksdagsledamter rstar fr, och i andra frgor kommer man f hjlp av C och S. Jag tvivlar p att Socialdemokraterna vill aktivt stoppa ett tiggerifrbud i riksdagen.
Min farhga r att den dagen som SDs politik rstas ner av L kommer
efter att SD varit lojala mot de delar i avtalet som L frhandlat fram. D har SD agerat nyttiga idioter t L utan att f ngon utdelning fr det. Ls ledamter radar ju upp frga efter frga i avtalet som de kommer stlla till brk om. Ska SD verkligen hedra ett avtal med en sdan avtalspart, nr det r s oskert vad SD kommer f tillbaka?
Citat:
Ursprungligen postat av
tjanska
Dom kan brja med att hota om misstroende, som kommer att g igenom, sedan fr L (delar av) fundera hur dom vill ha det.
Misstroende mot ngon av Ls ministrar menar du?