Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-24, 17:18
  #13
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Det är väldigt märkligt när klimat och miljö aktivisterna enbart gör aktivism som de inom gruppen applåderar. Ingen utanför sekten stödjer sånt här skit. Skulle man va cynisk är det nästan som de vill vända opinionen mot miljörörelsen.

Snacka för dig själv. Tycker det är bra att de står för sin sak. Hade föredragit att de pratat direkt med politikerna men kan räkna ut att de beter sig såhär just för att politikerna inte lyssnar.
Citera
2022-10-24, 17:18
  #14
Medlem
Miljöaktivisterna gör ju bara det som media och politikerna sagt åt dom att göra.
Inget konstigt med det.
Citera
2022-10-24, 17:21
  #15
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Domen kom nydligen så om de var de som åkte dit på vilkorligt lär det bli gallerskak. Smart val.
Citera
2022-10-24, 17:36
  #16
Bannlyst
Kan inte folk börja köra över / misshandla dessa jävla undermänniskor vid det här laget? Börjar bli sjukt tröttsamt
Citera
2022-10-24, 17:39
  #17
Medlem
Crabbofixs avatar
brukar man inte snacka om samhällshotande verksamhet när man vill dubbelbestraffa gängkriminalitet? ja va fan är detta då?

hur fan kan man döma till böter för dessa virrhjärnor? tror dom själva att det är avskräckande?

idiotdomstolar
Citera
2022-10-24, 17:39
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DETONERADE.DROMMAR
Lol, någon har fattat vad som pågår....

Höll på med sånt som tonåring, och det var på nittiotalets mitt , det kändes livsfarligt kul att stoppa biltrafiken på essingeleden På samma sätt som det kändes kul att klättra i tv master och klottra, eller köra en olaglig motorkross på grusvägar i 160.

Miljön sket man ju i, men några av tjejerna i miljörörelsen var snygga nog att försöka impa på på den tiden

Nu har jag mognat och ser hur omoget det var, men sån är ungdomen, och den ska inte ha något att säga till om.

Expressen skrev namn och ålder på de dömda idag. Till min stora förvåning rörde det sig om mestadels personer i övre medelålder och några gamlingar. Endast någon var under 25, om jag minns rätt. Trodde rubbet var tjejer mellan 16-25. Där ser man.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Fick de inte ens böter?

Villkorlig dom är en strängare påföljd än böter.
Citera
2022-10-24, 17:41
  #19
Medlem
Vart är alla rattfyllon när man behöver dem?
Citera
2022-10-24, 17:44
  #20
Medlem
6stringlevins avatar
Alltid glädjande att läsa att vårt rätts-system fungerar!
Citera
2022-10-24, 17:49
  #21
Medlem
Blot-Svens avatar
Är detta aktivism eller terror? Klimataktivisterna väcker ingen. De gör folk förbannade. RAF och Brigate rosse använde lite mer "sofistikerade" metoder, men även de hoppades på att väcka massorna.
__________________
Senast redigerad av Blot-Sven 2022-10-24 kl. 17:52.
Citera
2022-10-24, 17:52
  #22
Medlem
happilappis avatar
Terrorklassa gruppen.
Citera
2022-10-24, 17:52
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Expressen skrev namn och ålder på de dömda idag. Till min stora förvåning rörde det sig om mestadels personer i övre medelålder och några gamlingar. Endast någon var under 25, om jag minns rätt. Trodde rubbet var tjejer mellan 16-25. Där ser man.



Villkorlig dom är en strängare påföljd än böter.
Det lär bli fängelse i framtiden för dessa dårar om de fortsätter att sitta på våra motorvägar.
Citera
2022-10-24, 17:53
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Snacka för dig själv. Tycker det är bra att de står för sin sak. Hade föredragit att de pratat direkt med politikerna men kan räkna ut att de beter sig såhär just för att politikerna inte lyssnar.

Det är den här typen av människor som blir auktoritära våldshärskare om de får makt. Antidemokrater som inte tvekar om någon går emot dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in