Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-24, 20:04
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Bara hoppas på att någon stressad, trött och ilsken öststatschaufför kör rakt över dem med lastbilen nästa gång så kanske de lär sig en läxa till slut.
Märkligt att ingen av dem blir påkörd när de springer ut på 3-4 filiga motorvägar
Citera
2022-10-24, 20:45
  #38
Medlem
Glödskals avatar
Även skyddstillsyn kan upphävas av frivården vid allvarlig misskötsamhet. Att begå samma brott som skyddstillsyn utdömts för istället för fängelse kanske anses som allvarlig misskötsamhet? Jag tror inte det. Jag tror att det blir ett samtal och en varning.
Citera
2022-10-24, 21:01
  #39
Medlem
Jag är helt och hållet för att värna om miljön och klimatet, men tragiskt att dessa aktivister inte ser att deras tilltag får motsatt verkan. Hat och förakt mot miljörörelsen.
Citera
2022-10-24, 21:47
  #40
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag är helt och hållet för att värna om miljön och klimatet, men tragiskt att dessa aktivister inte ser att deras tilltag får motsatt verkan. Hat och förakt mot miljörörelsen.

Minst sagt. Den här typen av terror mot samhället - och sedan den där gubbens gnällande efter att han blev dömd - får mig bara att vilja åka och för mina hutlöst hårt beskattade intjänade pengar tanka upp en tiolitersdunk med diesel och åka och tömma den i närmsta vattendrag - på rent djävelskap för att ge igen mot den här typen av klimatfjollor med deras egna metoder.
Citera
2022-10-24, 22:28
  #41
Avstängd
Men de blockerar ju för 100% elbilar också Brain Drain

O varför reagerar det inte på den enorma fossilbränningen o andra bränningar i Ukraina-
o miljöförstöringen där.

Om vi leder in havsvatten på land skapar vi våtmarker.

När man bygger dammar o dämmer upp skapar vi våtmarker
när vättern tar mark från visingsö (sker regelbundet= skapas våtmarker)
räcker inte detta?? Göta kanal är skapade våtmarker
Citera
2022-10-24, 22:34
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Även skyddstillsyn kan upphävas av frivården vid allvarlig misskötsamhet. Att begå samma brott som skyddstillsyn utdömts för istället för fängelse kanske anses som allvarlig misskötsamhet? Jag tror inte det. Jag tror att det blir ett samtal och en varning.

Skyddstillsyn är ett strängare straff än villkorlig dom.

Om de som har begått detta nya brott dömts till skyddstillsyn för det förra brottet, kommer skyddstillsynen högst sannolikt att omvandlas till en fängelsedom. Särskilt med tanke på att de begick det nya brottet så fort fått domen från förra brottet.

Och det nya brottet är nu upprepad brottslighet, så det bör betinga ett betydligt hårdare straff än det förra, så det blir väl förhoppningsvis först 4 månader för det första brottet och sedan ett år eller två för det andra brottet.
Citera
2022-10-24, 22:48
  #43
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Jag antar att det blir fängelse för dem nu. De dömdes till villkorlig dom förra gången vilket nu bör omvandlas till fängelsestraff. Det kanske får dem att ändra sig till det bättre om de får sitta inne en stund tillsammans med ni vet vem.

Det är ju deras kompisar, som dom röstat hit.

Så det ska nog gå bra?
https://www.youtube.com/watch?v=8k7p23Av0So
Citera
2022-10-24, 22:50
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DETONERADE.DROMMAR
Lol, någon har fattat vad som pågår....

Höll på med sånt som tonåring, och det var på nittiotalets mitt , det kändes livsfarligt kul att stoppa biltrafiken på essingeleden På samma sätt som det kändes kul att klättra i tv master och klottra, eller köra en olaglig motorkross på grusvägar i 160.

Miljön sket man ju i, men några av tjejerna i miljörörelsen var snygga nog att försöka impa på på den tiden

Nu har jag mognat och ser hur omoget det var, men sån är ungdomen, och den ska inte ha något att säga till om.
Han på vägen såg ju ut som en äldre gubbe!
Citera
2022-10-24, 22:53
  #45
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DETONERADE.DROMMAR
Lol, någon har fattat vad som pågår....

Höll på med sånt som tonåring, och det var på nittiotalets mitt , det kändes livsfarligt kul att stoppa biltrafiken på essingeleden På samma sätt som det kändes kul att klättra i tv master och klottra, eller köra en olaglig motorkross på grusvägar i 160.

Miljön sket man ju i, men några av tjejerna i miljörörelsen var snygga nog att försöka impa på på den tiden

Nu har jag mognat och ser hur omoget det var, men sån är ungdomen, och den ska inte ha något att säga till om.

Ungdom och ungdom… har du sett bilderna på stolpskotten till undermänniskor som är dömda för detta?

Här är de iaf.
DE DÖMDES FÖR SABOTAGE
Isabelle Anger, 69, döms till villkorlig dom.
Git Aremyr Lundström, 54, döms till villkorlig dom.
Anders Bäcklund, 68, döms till villkorlig dom.
Rickard Dose, 49, döms till villkorlig dom.
Nea Frank, 53, döms till skyddstillsyn.
Viktor Jonsson, 51, döms till villkorlig dom.
Ebba Klemedtsson, 35, döms till skyddstillsyn.
Christian Nilsson, 38, döms till skyddstillsyn.
Anna Termine, 65, döms till skyddstillsyn.
Ann-Kristine Thulin, 70, döms till villkorlig dom.
Filip Grönlund, 25, döms till villkorlig dom och 70 dagsböter.
Liam Hultelid, 24, döms till villkorlig dom och 70 dagsböter.
Citera
2022-10-25, 00:43
  #46
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Kan man inte limma fast dessa jönsar med PL400 och lämna dom till de ömnsar skinn natrurligt.

Vatten. Föda då och då. Bajshink. Samt live streaming.

Så de riktigt rejält får käka upp den skada de åsamkar alla arbetare.

Vill de limma fast sig vid nåt? Varför inte gå på toppen, in i riksdagen. Limma fast sig på åhörarbänken.

Men de är för fega för det. Djävlas med arbetare vågar de. Men inte muppa med politiker.

De är bara posörerer. Gretor.

Min dom: 300 veckor i sjukvården.
Citera
2022-10-25, 01:16
  #47
Medlem
Latryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Ungdom och ungdom… har du sett bilderna på stolpskotten till undermänniskor som är dömda för detta?

Här är de iaf.
DE DÖMDES FÖR SABOTAGE
Isabelle Anger, 69, döms till villkorlig dom.
Git Aremyr Lundström, 54, döms till villkorlig dom.
Anders Bäcklund, 68, döms till villkorlig dom.
Rickard Dose, 49, döms till villkorlig dom.
Nea Frank, 53, döms till skyddstillsyn.
Viktor Jonsson, 51, döms till villkorlig dom.
Ebba Klemedtsson, 35, döms till skyddstillsyn.
Christian Nilsson, 38, döms till skyddstillsyn.
Anna Termine, 65, döms till skyddstillsyn.
Ann-Kristine Thulin, 70, döms till villkorlig dom.
Filip Grönlund, 25, döms till villkorlig dom och 70 dagsböter.
Liam Hultelid, 24, döms till villkorlig dom och 70 dagsböter.
Notera den TOTALA avsaknade av blattar bland namnen. Ingen Ali, ingen Samira. Inte ens någon tredje generationens chilenare. Det här är i stort sett en helt vit företeelse, byggd på självhat och utförd av vita människor som lider av psykisk ohälsa.
Citera
2022-10-25, 04:06
  #48
Medlem
En observation,
fragmenterade och lösa grupperingar,
heterogena i vissa avseenden typ kön, ålder
homogena i vissa avseenden typ, socioekonomisk bakgrund, språk
verkar nästa besatta
rädsla före förnuft

De verkar producerade i nån fabrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in