Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-25, 07:48
  #49
Medlem
Det är dårar från helvetet.
Citera
2022-10-25, 08:27
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Detta var inga tonåringar som blev dömda idag, i 30-70 års åldern var de åldersmässigt.


Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Han på vägen såg ju ut som en äldre gubbe!

Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Ungdom och ungdom… har du sett bilderna på stolpskotten till undermänniskor som är dömda för detta?

Här är de iaf.
DE DÖMDES FÖR SABOTAGE
Isabelle Anger, 69, döms till villkorlig dom.
Git Aremyr Lundström, 54, döms till villkorlig dom.
Anders Bäcklund, 68, döms till villkorlig dom.
Rickard Dose, 49, döms till villkorlig dom.
Nea Frank, 53, döms till skyddstillsyn.
Viktor Jonsson, 51, döms till villkorlig dom.
Ebba Klemedtsson, 35, döms till skyddstillsyn.
Christian Nilsson, 38, döms till skyddstillsyn.
Anna Termine, 65, döms till skyddstillsyn.
Ann-Kristine Thulin, 70, döms till villkorlig dom.
Filip Grönlund, 25, döms till villkorlig dom och 70 dagsböter.
Liam Hultelid, 24, döms till villkorlig dom och 70 dagsböter.

Tja, Du vet hippes ,dömda till evig barndom...
__________________
Senast redigerad av DETONERADE.DROMMAR 2022-10-25 kl. 08:38.
Citera
2022-10-25, 08:34
  #51
Medlem
staticages avatar
3500kr i böter hjälper uppenbarligen inte mot dessa återfalls förbrytare.
Citera
2022-10-25, 08:39
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Expressen skrev namn och ålder på de dömda idag. Till min stora förvåning rörde det sig om mestadels personer i övre medelålder och några gamlingar. Endast någon var under 25, om jag minns rätt. Trodde rubbet var tjejer mellan 16-25. Där ser man.



Villkorlig dom är en strängare påföljd än böter.


Ja jag kunde väl aldrig tro...
Citera
2022-10-25, 08:54
  #53
Medlem
Glödskals avatar
Det var alltså

Nea Frank, 53 (tidigare samma dag dömd till skyddstillsyn och att betala 800 kr till brottsofferfonden. Hon fick också sitt lim förverkat)
Viktor Jonsson, 51, (tidigare samma dag dömd till villkorlig dom och att betala 800 kr till brottsofferfonden)

plus några andra som stoppade trafiken på centralbron.

Enligt återställ våtmarkerna var det bara dessa två men det syns tydligt på deras film att de fick hjälp av minst tre personer. Alltså var det minst fem som deltog men bara två greps. Det är vansinne då alla fem (+) var involverade i sabotaget.
Citera
2022-10-25, 09:00
  #54
Medlem
VoktorDodkas avatar
Intressant att Nea Frank äger två bensinbilar, tänker hon inte på miljön? Två egna afghaner verkar hon ha också.
Citera
2022-10-25, 09:07
  #55
Medlem
Jag undrar ju vem är den där första dåren som stannar? Ser man att dessa idioter är på g ökar man väl farten? Makten kommer, vid en eventuell olycka, inte kunna hävda att man skulle vara beredd på gångtrafikanter på en motortrafikled. De är förbjudna enligt lag att ens vara där. Är det oroliga kärringar som stannar?
Citera
2022-10-25, 09:15
  #56
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Jag undrar ju vem är den där första dåren som stannar? Ser man att dessa idioter är på g ökar man väl farten? Makten kommer, vid en eventuell olycka, inte kunna hävda att man skulle vara beredd på gångtrafikanter på en motortrafikled. De är förbjudna enligt lag att ens vara där. Är det oroliga kärringar som stannar?

Om bilisterna inte stannar och kör på dårarna blir de straffade. Det är lite väl hårt att kräva av andra (vilket du inte gör) att de skall ta straffet bara för att de hade oturen att vara på plats vid fel tillfälle?

Förr eller senare kommer någon bli överkörd. Varje gång någon promenerar ut på vägen rullas en tärning. Förr eller senare kommer tärningen visa en påverkad, och/eller/dvs ouppmärksam eller arg bilförare.
Citera
2022-10-25, 09:20
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Intressant att Nea Frank äger två bensinbilar, tänker hon inte på miljön? Två egna afghaner verkar hon ha också.


Heter man Nea Luna Tintin har man nog hyfsat rubbade föräldrar som säkert har gett ungen droger från dag ett och varvat det med att tappa henne i stentrappan lite nu och då. Då blir det så där. Att hon har en egen Ali och Mohammad där hemma som väntar tillsammans med blandrasjycken. Det är ju också en tydlig markör på sinnessjukdom. Fö vem vill rensa hennes rör? En getknullare har väl inga stora krav kan tänkas. Och är de två behöver de inte vara där och rota varje dag... Vad denna donna behöver(och samhället) är en permanent inlåsning på säker paviljong.
Citera
2022-10-25, 09:24
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Om bilisterna inte stannar och kör på dårarna blir de straffade. Det är lite väl hårt att kräva av andra (vilket du inte gör) att de skall ta straffet bara för att de hade oturen att vara på plats vid fel tillfälle?

Förr eller senare kommer någon bli överkörd. Varje gång någon promenerar ut på vägen rullas en tärning. Förr eller senare kommer tärningen visa en påverkad, och/eller/dvs ouppmärksam eller arg bilförare.

Har du ens körkort? Läs vad som gäller på denna led. Det är förbjudet att vistas på vägen som gångtrafikant och således kan man inte kräva att fordonstrafikanter kan förvänta sig gångtrafikanter. Utnyttja det.
Citera
2022-10-25, 10:12
  #59
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Har du ens körkort? Läs vad som gäller på denna led. Det är förbjudet att vistas på vägen som gångtrafikant och således kan man inte kräva att fordonstrafikanter kan förvänta sig gångtrafikanter. Utnyttja det.

Ja jag har körkort. Det är fortfarande olagligt att med vilja eller pga vårdslöshet köra på människor om det inte är självförsvar. Jag skulle inte gråta om, men vad som är olagligt är inget du behöver bråka med mig om.
Citera
2022-10-25, 11:05
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Ja jag har körkort. Det är fortfarande olagligt att med vilja eller pga vårdslöshet köra på människor om det inte är självförsvar. Jag skulle inte gråta om, men vad som är olagligt är inget du behöver bråka med mig om.

Har jag pratat om med vilja eller vårdslöshet? Det är din egen inre bild. Jag skrev att man inte kan förvänta sig att fordonsförare skall vara beredda på fotgängare på fordonsleden där fotgängare är förbjudna. Det kan utnyttjas. Vad är det du inte förstår? Att BEVISA att någon har kört på någon medvetet under dessa förutsättningar är extremt svårt. Det var poängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in