Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-17, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Snacka om sämre fokus och halvsnurrig! Först nu fattade jag vad du skrev; att "röra dig" handlar om nödvändiga behov. Så långt tänkte jag inte. 😅 Jag får ta det som ett skämt, annars hade jag kreverat.
Jag har visserligen fått besked om att jag kommer att bli "dummare och dummare" men så här lång tid att koppla har det inte tagit förut. Det är sådant jag får lära mig leva med.
Att vara beroende av andra kan ta knäcken på den starkaste, så jag förstår att du kämpar på i det längsta trots smärtor och besvär. En stark vilja och en övertygande tro är en gudagåva. Allt går tills motsatsen är bevisad.
Du är beundransvärd som ständigt orkar testa dina gränser ❣️
Ja, förstår hur din tanke gick 😊. För ett år sen hade "jag behöver röra på mig" betytt en rejäl promenad på 7-8 km eller nåt sånt. Nu handlar det mer om att samla mig för att ta mig till kök, badrum etc. Det tar kraft nu. Jag har inte så ont, men är svag i benen som en harpalt
Citera
2022-10-17, 17:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, förstår hur din tanke gick 😊. För ett år sen hade "jag behöver röra på mig" betytt en rejäl promenad på 7-8 km eller nåt sånt. Nu handlar det mer om att samla mig för att ta mig till kök, badrum etc. Det tar kraft nu. Jag har inte så ont, men är svag i benen som en harpalt
Det är väl att du är smärtdämpad. Resten får du klura på lösning för. 🤗
Citera
2022-10-18, 18:20
Medlem
Hej @Picasso2 🙋

Hur har ditt mående varit under helgen ?
Och hur mår du förnärvarande ?

Tänker mycket på dig och undrar över hur
du har det och hur du mår, om du äter och
får sova bra under nätterna.

Mvh/ @JokerMannen 🙏❤
Citera
2022-10-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Picasso2 🙋

Hur har ditt mående varit under helgen ?
Och hur mår du förnärvarande ?

Tänker mycket på dig och undrar över hur
du har det och hur du mår, om du äter och
får sova bra under nätterna.

Mvh/ @JokerMannen 🙏❤
Hej,
Jsg är under omständigerheterna väl. Äter ok. Sover ok. Kunde varit bättre, men ockdå såmre.
Citera
2022-10-19, 06:52
Medlem
Citat:
Hej,
Jsg är under omständigerheterna väl. Äter ok. Sover ok. Kunde varit bättre, men ockdå såmre.

Hej
@Picasso2 🙋 och tack för gårdagens svar ifrån dig.

Det är för mig mycket positivt att ha fått läst
att du under omständigheterna känner dig väl och att du får i dig mat samt att du sover okey under nätterna 😄

Givet vis kunde din situation varit bättre men, också sämre vilken du framfört i gårdagens inlägg att den inte är och allt som är positivt sagt ifrån din sida är glädjande för mig att läsa.

Mvh/
@JokerMannen 🙏 ❤
Citera
2022-10-19, 18:24
Medlem
God kväll @Picasso2 🙋 🌒

Hur går det med schackspelandet, har du fått någon kamrat än som har spelat ett parti schack med dig ?

Det är ett mycket trevligt spel och som verkligen ger en god hjärngymnastik 🙏 efter som schackspelet är matematiskt fungerande.

Jag spelar själv schack en hel del under helgerna och själv tycker jag allra bäst om hästarna och löparna, givet vis gäller det att vara rädd om sin drottning under spelets gång.

Har du själv ett eget schackspel med bräde och pjäser ?

Jag undrar över hur ditt mående har varit under dagen som gått ?

Och smärtan eller det onda hoppas jag fortfarande håller sig på avstånd.

Mvh/
@JokerMannen 😚 🙏❤
Citera
2022-10-20, 21:37
Medlem
notknapparens avatar
Är här inne varje kväll och "tittar till dig", även om jag inte hörs. Följer dina up and downs och sänder mina tankar till dig att du ska ha fortsatt styrka.

Är så imponerad av din mognad och styrka inför din situation och jag hoppas att jag kan lära mig av dig.

Ser att du varit inloggad men inte akvtiv på några dagar. Jag hoppas att du har det hyggligt, eller hur man nu ska utrrycka sig, men blir förstås ite orolig.
🤍🤍🤍
Citera
2022-10-20, 23:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är här inne varje kväll och "tittar till dig", även om jag inte hörs. Följer dina up and downs och sänder mina tankar till dig att du ska ha fortsatt styrka.

Är så imponerad av din mognad och styrka inför din situation och jag hoppas att jag kan lära mig av dig.

Ser att du varit inloggad men inte akvtiv på några dagar. Jag hoppas att du har det hyggligt, eller hur man nu ska utrrycka sig, men blir förstås ite orolig.
🤍🤍🤍
Ja. Det senaste @Picasso2 skrev bådade inte så gott. Tröttheten gav sig till känna, såvida det inte var de nya pillerna som gjorde henne groggy. I o f s kan man ju hoppas på att hon hade tagit en extra liten whiskypinne. 😛
Skål Picasso❣️🤗
Citera
2022-10-21, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

🤍🤍🤍

Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ja. Det senaste @Picasso2 skrev bådade inte så gott. Tröttheten gav sig till känna, såvida det inte var de nya pillerna som gjorde henne groggy. I o f s kan man ju hoppas på att hon hade tagit en extra liten whiskypinne. 😛
Skål Picasso❣️🤗
Hej!
Jorå, jag mår "fint". Tar en del tupplurar. Pratar med folk i tfn. Rart att ni tittar till mig, det uppskattas massor!
Jag gör inte så mycket, vilar mest. Men enligt käkaren är det cancern som som spökar med trötthet, inte medicinen. Att vänta på "slutstationen" känns märkligt, men jag är inte den första kan vi ju vara överens om.
Vi hörs av!
Senast redigerad av Picasso2 2022-10-21 kl. 09:39.
Citera
2022-10-21, 11:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Hej!
Jorå, jag mår "fint". Tar en del tupplurar. Pratar med folk i tfn. Rart att ni tittar till mig, det uppskattas massor!
Jag gör inte så mycket, vilar mest. Men enligt käkaren är det cancern som som spökar med trötthet, inte medicinen. Att vänta på "slutstationen" känns märkligt, men jag är inte den första kan vi ju vara överens om.
Vi hörs av!
Den orsaken till tröttheten missade jag i mina försök att hitta förklaring. I dag ser det dock bättre ut. 🥰
Ha en "bra" dag❣️🤗
Citera
2022-10-22, 08:22
Medlem
MeggieClearys avatar
Ja vi önskar dej en bra dag, Picasso2!
Citera
2022-10-25, 12:23
Medlem
Liktorns avatar
Hej Picasso2,

Jag snubblade in här igår och har läst från början till slut.

Normalt håller jag bara till i ABK och har en stor respekt för dig därifrån.
Det gjorde mig väldigt ledsen att upptäcka vilken situation du befinner dig i.

Jag är glad att du liksom Broed inte har ångest inför vad som komma skall och jag hoppas innerligt att du får en lika stilla och smärtfri avslutning som han fick.

Jag önskar er många fina diskussioner med whisky och champagne när ni ses i oändligheten.

Blir helt varm inombords av att se att insamlingen är uppe i 309 400 kronor, helt otroligt!

Hoppas att du har en av dina bra dagar idag, tack för allt du har tillfört forumet.
Denna tråden kommer att "glädja" många under år framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in