Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-25, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liktorn
Hej Picasso2,

Jag snubblade in här igår och har läst från början till slut.

Normalt håller jag bara till i ABK och har en stor respekt för dig därifrån.
Det gjorde mig väldigt ledsen att upptäcka vilken situation du befinner dig i.

Jag är glad att du liksom Broed inte har ångest inför vad som komma skall och jag hoppas innerligt att du får en lika stilla och smärtfri avslutning som han fick.

Jag önskar er många fina diskussioner med whisky och champagne när ni ses i oändligheten.

Blir helt varm inombords av att se att insamlingen är uppe i 309 400 kronor, helt otroligt!

Hoppas att du har en av dina bra dagar idag, tack för allt du har tillfört forumet.
Denna tråden kommer att "glädja" många under år framöver.
Hej!
Tack för dina rader. Vissa dagar är det svårt med humöret, och vissa bättre. Just idag och igår har varit skit men bättre imorrn hoppar jag.
När den dagen kommer så ska jag ta ett glas champagne med Broed 😊
Citera
2022-10-27, 11:31
Medlem
Här är ett par riktigt bra whiskey låtar till whiskey-tjejen;

https://youtu.be/4zAThXFOy2c

https://youtu.be/rb4dS6INVQ0
Citera
2022-10-27, 18:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hej!
Tack för dina rader. Vissa dagar är det svårt med humöret, och vissa bättre. Just idag och igår har varit skit men bättre imorrn hoppar jag.
När den dagen kommer så ska jag ta ett glas champagne med Broed 😊
Håller tummarna för morgondagen ❣️🤗
Citera
2022-10-27, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Håller tummarna för morgondagen ❣️🤗
Lite svåra dagar nu. Både fysiskt och psykiskt. Men det varierar också under dagarna. Men vi kan inte göra mer än att medicinera och se till att jag mår ok.
Soffan kommer jag inte upp ur längre, så jag är sängliggande med höj- och sänkbar säng. Stapplar upp i kök och badrum med hjälp av rullator. Det är trist hur fort allt faller. Tur att vikten är låg, då göt det inte så onte om jag trillar😉
Hemtjänst, hemvård och ASiH funkar fint. Vård pä hospice ligger nära igen, men vi tar en dag i taget.

En liten uppdatering bara. ha det så gott 😊
Citera
2022-10-27, 20:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Lite svåra dagar nu. Både fysiskt och psykiskt. Men det varierar också under dagarna. Men vi kan inte göra mer än att medicinera och se till att jag mår ok.
Soffan kommer jag inte upp ur längre, så jag är sängliggande med höj- och sänkbar säng. Stapplar upp i kök och badrum med hjälp av rullator. Det är trist hur fort allt faller. Tur att vikten är låg, då göt det inte så onte om jag trillar😉
Hemtjänst, hemvård och ASiH funkar fint. Vård pä hospice ligger nära igen, men vi tar en dag i taget.

Då får vi glädjas åt att du fortfarande KAN ta dig till toa och kök. 🥰🤗
Citera
2022-10-27, 20:20
Medlem
Citat:
Då får vi glädjas åt att du fortfarande KAN ta dig till toa och kök. 🥰🤗
Helt rätt! 🥰
Citera
2022-10-27, 21:00
Medlem
-Gustavssons avatar
Följer tråden, ifall du orkar lyssna på ljudbok så skulle jag rekommendera Jag kan ha fel och andra visdomar från mitt liv som buddhistmunk av Björn Natthiko Lindeblad.

Tänker på dig.
Citera
2022-10-28, 09:25
Medlem
Citat:

Tackar för din uppdatering även om den inte är odelat positiv.
Har du tänkt mer på att välja sövning sen när det drar ihop sig?
Tycker Olika Broed fattade ett klokt beslut om att äta lite gott med dom två närmaste och sen sova.
MEN jag hoppas verkligen inte du är där än!
Helt sanslöst att du fortfarande har humor och visar en så styrka och acceptans.
Du har gett så otroligt mycket med dina inlägg.

Du dyker upp i tankarna flera gånger om dagen.
Du och Olika Broed berör, på riktigt och djupt.

Skickar lite styrka och en lång, försiktig kram ❤
Citera
2022-10-28, 12:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Helt rätt! 🥰
Hoppas dagen i dag känns liiite bättre! 🤗
Citera
2022-10-28, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Tackar för din uppdatering även om den inte är odelat positiv.
Har du tänkt mer på att välja sövning sen när det drar ihop sig?
Tycker Olika Broed fattade ett klokt beslut om att äta lite gott med dom två närmaste och sen sova.
MEN jag hoppas verkligen inte du är där än!
Helt sanslöst att du fortfarande har humor och visar en så styrka och acceptans.
Du har gett så otroligt mycket med dina inlägg.

Du dyker upp i tankarna flera gånger om dagen.
Du och Olika Broed berör, på riktigt och djupt.

Skickar lite styrka och en lång, försiktig kram ❤
Tack.. vi har diskuterat slutet och beslutet får vi ta tag i när det är dags. Svårt det där. Skönt med er här inne där man kan, och får, dryfta svåra saker.🤗
Citat:
Hoppas dagen i dag känns liiite bättre! 🤗
Bätttre dag idag tack😊. Tog nya prover för en stund sen, då ett av de senaste proverns tydligen var gansks suspekta. De ville ta in mig på hospice idag men då jag just nu känner mig hyfsat ok så bad jag få avvakta till efter helgen om det funkar. Vi får se. En dag i taget. Kram!
Citera
2022-10-28, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Kör heroin och ak47 go nuts
Jag får bl a metadon. Fungerar utmärkt. Och en massa andra narkotiska preparat. De är otroligt duktiga på smärtstillande här. Litar fullsändigt på personslen😊
Citera
2022-10-28, 12:56
Medlem
sybels avatar
Citat:
Tack.. vi har diskuterat slutet och beslutet får vi ta tag i när det är dags. Svårt det där. Skönt med er här inne där man kan, och får, dryfta svåra saker.🤗

Bätttre dag idag tack😊. Tog nya prover för en stund sen, då ett av de senaste proverns tydligen var gansks suspekta. De ville ta in mig på hospice idag men då jag just nu känner mig hyfsat ok så bad jag få avvakta till efter helgen om det funkar. Vi får se. En dag i taget. Kram!
Gött med lite "paus"! 🥰
Ha en bra helg hemma! 🤗
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in