2022-11-10, 23:57
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack för fina ord, som jag inte känner att jag riktigt förtjänar. Uppskattas dock🤩
Det förtjänar du visst, jag skrev innan i denna tråden att jag också uppskattar dina inlägg (ffa i brottsforumet även om jag själv inte postar så mkt där) men du är en av de som gör Flashback så bra!
Citera
2022-11-11, 11:24
Medlem
SkuttCobains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed
Jag diagnosticerades med tjocktarmscancer just innan julen 2020. Redan då var prognosen för tillfrisknande dålig. Den är trots intensiv cytostatikabehandling nu ännu sämre och med all säkerhet kommer jag vara död inom närmsta månaderna. Jag är annars 40 år gammal och man.

Vore roligt att få svara på era frågor om ni har några!

Jag beklagar okände vän!

Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig... men skulle du kunna uppskatta ditt levnadssätt och hälsa. Levde du sjukt ohälsosamt, sjukt normalt eller äckligt sunt innan du fick diagnosen?

(Själv skulle jag nog uppskatta mitt levande till sjukt osunt och tankarna börjar röra sig, "TÄNK OM", men jag vågar inte gå och kolla (har väl inga symptom heller, när vet man det?). Tänker att cancer kan drabba alla oavsett ålder och levnadsätt. Men jag skulle ändå bli bitter om jag hade det och vet att jag lever osunt!)
Citera
2022-11-11, 14:09
Medlem
sybels avatar
Citat:

Tack för fina ord, som jag inte känner att jag riktigt förtjänar. Uppskattas dock🤩

Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Det förtjänar du visst, jag skrev innan i denna tråden att jag också uppskattar dina inlägg (ffa i brottsforumet även om jag själv inte postar så mkt där) men du är en av de som gör Flashback så bra!
Picasso, du förtjänar allt beröm!
Din kunskap, dina kloka funderingar och slutsatser och ditt balanserade språk har gjort trådarna läsvärda, intressanta och utvecklande.
Det är det många som kan skriva under på.
TACK! för det du bidragit med.
💝
Citera
2022-11-11, 18:07
Medlem
Citat:

Skriver under på tidigare svar, du förtjänar alla fina ord och allt fint i livet.

En personlig fråga, frivilligt att svara.

Är du rädd?
Citera
2022-11-11, 18:38
Medlem
Härligt att se att du kan njuta av en Whisky fortfarande Picasso2 ❤️
En fredagsskål till dig och en förhoppning om att dina dagar är så smärtfria som möjligt !
Kram
Citera
2022-11-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Skriver under på tidigare svar, du förtjänar alla fina ord och allt fint i livet.

En personlig fråga, frivilligt att svara.

Är du rädd?
Rädd? En svår svår fråga. Inte rädd att dö. Men lite rädd att inte få leva. Jag vet också hur jag mår nu.. Hur blir det framöver med smärtan och vad måste man stå ut med på vägen? Det är många frågor.
Citera
2022-11-11, 20:30
att ro utan åror av Ulla-Carin Lindquist.
Citera
2022-11-11, 21:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Rädd? En svår svår fråga. Inte rädd att dö. Men lite rädd att inte få leva. Jag vet också hur jag mår nu.. Hur blir det framöver med smärtan och vad måste man stå ut med på vägen? Det är många frågor.
Det vore märkligt att inte ha separationsångest i kubik, flera gånger om, tycker jag. Att behöva lämna alla och allt man älskar.
Jag var mycket förundrad över Broed, som inte gav uttryck för det. Men kanske är det så, att när kroppen inte orkar hålla smärtorna stångna längre och man känner att man inte har mer kvar att ge, kan kanske luget infinna sig och slutet kännas som en befrielse.
Min mamma tycket hon gjort sitt, inte har mer att ge utan önskar hon finge lämna, dock utan att vara i motsvarande situation som du.
Det är kanske det som är hemligheten med lugnet, att man känner sig "nöjd" och inte har mer att ge.
STYRKEKRAMAR❣️💗🤗💖
Citera
2022-11-11, 22:58
Medlem
Citat:

Ja, problemet med döden är ju att den är så förbannat permanent..
Men vem vet? Jag är egentligen ateist men jag tycker ändå att vi måste tillåta oss att få leka lite med tanken på en möjlig fortsättning.

För även om det inte finns några som helst bevis på en gud och att det är enkel logik att alla heliga skrifter en gång skrevs bara för att styra folk, eller kanske för att lugna människorna och undgå anarki.

Så är det ju heller ingen som kan förklara livet, ja det finns fysik och biologi.
Men fysik och biologi har absolut inte svaret på allt.

Ta en dag i taget och njut av livet. Tänk inte på imorgon.
Jag flyttar bonden till e3. Ditt drag.
Citera
2022-11-11, 23:55
Medlem
Tittar in som vanligt och ser att du varit in.
Glad att du fortfarande orkar med oss 🥰
Funkar smärtlindringen bättre nu?
Önskar så att du kunde få vara helt smärtfri och pigg.
Kunna sitta och snacka bort en stund över en wirre med en kär vän så här på fredagskvällen.

Såg att en i tråden tagit upp schack med dig!
Hoppas du orkar en match.

Många "nya" som hittat hit, har ni koll på insamlingen till cancerfonden i Picassos namn?
Finns även i OlikaBroeds namn.

All styrka och värme till dig Picasso2 och även till dina nära och kära.
Dom har det nog inte heller så lätt.
Att sitta brevid och inte kunna göra ett skit tar även på den starkaste.
Mina närmaste tyckte det var tungt trots att min prognos var sååå mycket bättre.

Edit:stavfel
Citera
2022-11-12, 01:29
Medlem
sybels avatar
En glad trudelutt:
https://m.youtube.com/watch?v=K-3od5nS4Vw
💗 🤗
Citera
2022-11-12, 01:44
Medlem
Fialisans avatar
För en som inte hängt med, är det nån annan som tagit över tråden? original-TS heter något annat än denna Picasso alla skriver till nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in