Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Vi får se om Greta återigen bjuds på fika, nästa gång som vi fikar tillsammans!
Men jag hade fått intrycket av att det var du som bjöd Greta på varm choklad. Och icke-vegansk glass. (När du inte sprang runt och handlade frukt åt henne, dvs.)
Vad fint om du kunde spara in de pengarna då
Om inte Greta skulle bli bjuden av cafepersonalen då ni fikar nästa gång så kan du ju ridderligt hala upp plånkan ur bakfickan och betala hela kalaset. Hon har ju själv donerat bort alla pengar utom studiemedlet så kommer därför säkert att tacka glatt
Citat:
Ursprungligen postat av
Sverighiztan
Har aldrig ens kikat i denna tråd förens nu. Anledningen att jag skriver är för att undrar om någon här personligen har pratat med någon av hennes päron?!
Jag har det i alla fall och fy helvete vad hennes farsa Svante va otrevlig. Pratade med honom i jobbsammanhang.
Man fick inte en syl i vädret och han dumförklarade mig och mitt yrke.
Själv började jag bara skratta för att jag blev så förvånad.
Är det vanligt att sånna fisförnämta jävlar är så äckligt otrevliga med en översittaratttityd?!
Hej och välkommen till den här unika och (ofta) underhållande tråden där allt kan hända!
Tack för ett mycket intressant inlägg. Har ”tyvärr” ingen egen erfarenhet av familjen och därför inget att komma med. Men det låter ju inget vidare med hans beteende.
Malena skriver något i sin bok om att han kan ha ett jobbigt humör. Men de flesta som närmar sig 50-årsåldern har lärt sig att åtminstone uppföra sig hyggligt mot främlingar.
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
SMOM är reellt till stor del ekumeniskt, även om man formellt är katolskt. Man har till och med haft en stormästare som var ortodox, även om det var för mycket länge sedan. Många kyrkor samverkar som tur var med varandra, även om det förstås finns en hel del strider. Trots Gretas andliga vigning i First nations, så välsignade en katolsk biskopskonferens i Australien även henne. Så olika trosinriktningar förenas i stödet av henne och av klimat- och miljörörelsen.
Men är butchflatorna och de knutna nävarna och abortförespråkarna så intresserade av att förena sin klimataktivism med mossiga katolska präster och allt de står för?
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Jag tror man ska vara väldigt försiktig med att tala om kutym i denna märkliga tråd om Greta.
Det är ju generellt en god princip att alltid komma med källor, oavsett en tråds ”märklighetsgrad”. Squidden har dock frikort och slipper därför.
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Sanningen kommer att segra, som Greta brukar säga!
Precis, och jag tror inte att den kommer visa sig till Gretas fördel. Inte med hennes okunniga och överdrivna katastrofsyn på klimatfrågan. Och hur det blir med redovisningen av stiftelsens m.fl intäkter återstår att se.