2022-10-28, 16:07
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Tills det finns ett idiotskert AI-sjlvkrningssystem som bevisligen fungerar i alla eller nstan alla situationer och tminstone inte tar dd p ngon, s vet vi inte om det .h.t. r mjligt.

Du r inne p samma misstag som mnga vad gller sjlvkrning. Det behver inte vara "idiotskert" ven om det sklart vore kanon om det blir det p sikt. Det rcker med att det i snitt r mer idiotskert n mnskliga frare. Mnga mnskliga frare kan inte kra i snstorm heller.

Det r t.o.m helt ok om sjlvkrande bilar till en brjan tappar fattningen helt och kr in till vgkanten med varningsblinkers och ger upp. Eller, som i fallet Waymo m.f.l, fegar ur och vljer "enklare" vgar att kra, typ som min mor som gr allt fr att slippa kra i innerstan.

Det r helt bisarrt att stlla kravet p perfektion i brjan nr alternativet (mnskliga frare) r lngt ifrn perfekt och dessutom ett enormt resursslseri.
Citera
2022-10-28, 16:14
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Nu dremot skulle jag inte bli helt frvnad om Elon sljer aktier. Vldigt skum handel.
Citera
2022-10-28, 17:38
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Nu dremot skulle jag inte bli helt frvnad om Elon sljer aktier. Vldigt skum handel.

Ingen volym att tala om och kursen typ opverkad. Inte ens halva volymen idag typ.

Faller vl lite mer under nsta vecka. Men hade frvntat mig att den skulle falla mer idag n vad den gr.
Citera
2022-10-29, 08:09
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Du r inne p samma misstag som mnga vad gller sjlvkrning. Det behver inte vara "idiotskert" ven om det sklart vore kanon om det blir det p sikt. Det rcker med att det i snitt r mer idiotskert n mnskliga frare. Mnga mnskliga frare kan inte kra i snstorm heller.

Det r t.o.m helt ok om sjlvkrande bilar till en brjan tappar fattningen helt och kr in till vgkanten med varningsblinkers och ger upp. Eller, som i fallet Waymo m.f.l, fegar ur och vljer "enklare" vgar att kra, typ som min mor som gr allt fr att slippa kra i innerstan.

Det r helt bisarrt att stlla kravet p perfektion i brjan nr alternativet (mnskliga frare) r lngt ifrn perfekt och dessutom ett enormt resursslseri.

Hr r det faktiskt du som resonerar lite tokigt. De flesta frare anser att de kr betydligt bttre n genomsnittet. Det betyder att de inte knner fr att regelbundet frlita sig p att slumpen avgr om de kommer hem eller inte.

Att ens f tekniken godknd att anvndas p allmn plats krver betydligt mer n att den r lika dlig som en genomsnittlig mnniska.

Personligen skulle jag inte ka autonom bil frrn de uppvisat decennier av felfritt beteende.
Citera
2022-10-29, 08:43
Medlem
Peppa-pigs avatar
Tydligen behver Tesla kpa tillbaka fler undermliga produkter p grund av att de inte uppfyller grundlggande skerhetskrav. Denna gngen deras ATV.

Tesla fail

Bara ett exempel som visar hur lngt ifrn Tesla r att sjstta produkter i stor skala. Har inte ens koll p fundamentala lagar och regler.
Citera
2022-10-29, 10:09
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Tydligen behver Tesla kpa tillbaka fler undermliga produkter p grund av att de inte uppfyller grundlggande skerhetskrav. Denna gngen deras ATV.

Tesla fail

Bara ett exempel som visar hur lngt ifrn Tesla r att sjstta produkter i stor skala. Har inte ens koll p fundamentala lagar och regler.

S ditt exempel p det r en leksaks-ATV som inte ens tillverkas av Tesla?

Tyckte mer det blev en Peppa-pig fail.
Citera
2022-10-29, 11:31
Medlem
Citat:

HAHAHA den dr peppa, herregud, mlls nr det kommer till hans hat! Men kul att han spenderar all sin tid p ett forum som handlar om bolaget han hatar mest av allt!
Citera
2022-10-29, 11:52
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yulle
HAHAHA den dr peppa, herregud, mlls nr det kommer till hans hat! Men kul att han spenderar all sin tid p ett forum som handlar om bolaget han hatar mest av allt!

Lol. Vad menar du? Jag har ju nstan inte skrivit ngot p ver ett halvr.
Mest fr att det inte hnder ett skit i det numera nstan vergivna bolaget.

Mvh
Citera
2022-10-29, 12:00
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:

Det r du som misslyckats frst pongen.

Och det r vldigt mycket i en Tesla som inte tillverkats av Tesla.
Citera
2022-10-29, 12:33
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:

Syftet med aktieforum r vl att diskutera aktier man tror p s man blir bttre p att tjna pengar. N, lter fortfarande som en Peppa-pig fail.
Citera
2022-10-29, 16:25
Medlem
Citat:

Hur mycket r mycket? Grna i antal eller procent.
Citera
2022-10-29, 19:58
Medlem
Citat:
Lol. Vad menar du? Jag har ju nstan inte skrivit ngot p ver ett halvr.
Mest fr att det inte hnder ett skit i det numera nstan vergivna bolaget.

Mvh

Bolaget r spass vergivet att man vxer mer n aldrig frr, fabriker som rampar upp och tillverkar mer bilar fr varje dag som gr, efterfrgan strre n produktionskapaciteten tillter, osv osv!!

Vet inte om du blandat ihop ditt liv med vrldens mest innovativa och vxande bolag som finns i vrlden just nu....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in