• 1
  • 2
2022-10-28, 21:15
Medlem
movingmads avatar
Användaren modig39 (https://www.flashback.org/find_posts...userid=1537201) registrerades igår och har sedan lunchtid igår spammat sönder tråden om försvunna Tove med över 220 inlägg på mindre än 32 timmar. I princip alla användarens inlägg är korta IQ-befriade inlägg med svammel och användaren har nu kidnappat tråden till den mån att fler inlägg handlar om användarens beteende och hur löjliga dennes teorier är, än vad som handlar om ämnet i sig.

Jag vet inte om användaren är ett troll, har livlig fantasi eller inte kan tolka fakta eller samtliga dessa men oavsett vilket så är det väldigt beklagligt att en enskild användare kan totalt förstöra en tråd på det här sättet, speciellt en helt nyregistrerad användare som alltså gjort över 220 inlägg, de flesta av de enradsposter, på ett enda dygn.

Hur kan en nyskapad användare ens tillåtas posta över 220 inlägg under sitt första dygn på Flashback?
Citera
2022-10-28, 21:28
Medlem
Bra att du lyfter detta tycker jag. Det här börjar likna Kim Wall-tråden där en viss användare uppvisade en osund fixering vid GM och var så intensivt högljudd att trådens läsbarhet havererade. Om jag minns rätt så blev vederbörande avstängd under en längre tid men skadan var redan skedd eftersom det här hände i ett skede då kriminalfallet fortfarande var färskt.
Trist.
Citera
2022-10-28, 21:33
Medlem
Amazon-mannens avatar
Kanske det skulle skrivas in i den rent datatekniska biten att nyreggade användare kan bara skriva (t.ex.) 20 inlägg per dag de första 30 eller 60 dagarna..
Citera
2022-10-28, 21:37
Medlem
movingmads avatar
Det skall även tilläggas för tydlighetens skull att Tove-fallet är den enda tråden som vederbörande postat i. Alla 220+ inlägg har alltså gjorts där, på mindre än 31 timmar.
Citera
2022-10-28, 21:38
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Användaren modig39 (https://www.flashback.org/find_posts...userid=1537201) registrerades igår och har sedan lunchtid igår spammat sönder tråden om försvunna Tove med över 220 inlägg på mindre än 32 timmar. I princip alla användarens inlägg är korta IQ-befriade inlägg med svammel och användaren har nu kidnappat tråden till den mån att fler inlägg handlar om användarens beteende och hur löjliga dennes teorier är, än vad som handlar om ämnet i sig.

Jag vet inte om användaren är ett troll, har livlig fantasi eller inte kan tolka fakta eller samtliga dessa men oavsett vilket så är det väldigt beklagligt att en enskild användare kan totalt förstöra en tråd på det här sättet, speciellt en helt nyregistrerad användare som alltså gjort över 220 inlägg, de flesta av de enradsposter, på ett enda dygn.

Hur kan en nyskapad användare ens tillåtas posta över 220 inlägg under sitt första dygn på Flashback?

Jag håller, på begäran, att se över ärendet.

admin5
Citera
2022-10-29, 02:12
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Kanske det skulle skrivas in i den rent datatekniska biten att nyreggade användare kan bara skriva (t.ex.) 20 inlägg per dag de första 30 eller 60 dagarna..
Det vore rimligt med någon sådan begränsning, ja.
Citera
2022-10-29, 15:04
Moderator
Carlboms avatar
Rubrik ändrad.

Tidigare: Användaren modig39 och om postcount för nyregistrerade användare

Notera att vi inte tillåter trådar om specifika användare. Denna tråd kan dock få leva då den tar upp en intressant förslag i övrigt.

/Moderator
Citera
2022-10-29, 15:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Rubrik ändrad.

Tidigare: Användaren modig39 och om postcount för nyregistrerade användare

Notera att vi inte tillåter trådar om specifika användare. Denna tråd kan dock få leva då den tar upp en intressant förslag i övrigt.

/Moderator
Det finns ett forumförslag om detta:

(FB) Tidsgräns för hur många inlägg per användare i extremt aktiva trådar
Citera
2022-10-29, 16:21
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det finns ett forumförslag om detta:

(FB) Tidsgräns för hur många inlägg per användare i extremt aktiva trådar
Mitt förslag gäller nyskapade användarkonton och inte att alla användare ska begränsas.

Och jag tycker det ska gälla oavsett trådaktivitet och hur många trådar man postar i.

Det tar tid att sätta sig in i Flashback, hur man diskuterar här och vad som förväntas ut efter regelverket. En användare som gör över 50 inlägg sitt första dygn är antingen en marionett som kringgår avstängning, ett troll, eller borde sakta ner med hänsyn till KFK. Det finns inte att en helt ny användare gör över 50 vettiga inlägg sin första dag.

Om man vill bedöma detta fall som trolleri eller KFK är en tolkningsfråga, men min infallsvinkel är att ingen nyregistrerad användare gör över 50 vettiga inlägg per dygn, än mindre 220+
Citera
2022-10-29, 16:42
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Mitt förslag gäller nyskapade användarkonton och inte att alla användare ska begränsas.

Och jag tycker det ska gälla oavsett trådaktivitet och hur många trådar man postar i.

Det tar tid att sätta sig in i Flashback, hur man diskuterar här och vad som förväntas ut efter regelverket. En användare som gör över 50 inlägg sitt första dygn är antingen en marionett som kringgår avstängning, ett troll, eller borde sakta ner med hänsyn till KFK. Det finns inte att en helt ny användare gör över 50 vettiga inlägg sin första dag.

Om man vill bedöma detta fall som trolleri eller KFK är en tolkningsfråga, men min infallsvinkel är att ingen nyregistrerad användare gör över 50 vettiga inlägg per dygn, än mindre 220+

Ditt förslag? Du har ett klagomål (det är där du placerat tråden) på att nyreggade användare postar för många trådar på kort tid.

Ser inte heller varför beteendet bara skulle gälla nyreggade användare. Det spelar ju ingen roll om det är en gammal användare som postar 220 halvt meningslösa inlägg i samma tråd på kort tid.
Citera
2022-10-29, 16:56
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ser inte heller varför beteendet bara skulle gälla nyreggade användare. Det spelar ju ingen roll om det är en gammal användare som postar 220 halvt meningslösa inlägg i samma tråd på kort tid.
Jag tror att problemet är just att det är någon som har registrerat ett konto bara för att spamma skit i en enskild tråd.
Citera
2022-10-29, 17:06
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Jag tror att problemet är just att det är någon som har registrerat ett konto bara för att spamma skit i en enskild tråd.

I fallet som tas upp i TS är det definitivt så och det är inte första gången man ser liknande fenomen.

Förslaget om begränsning som jag länkade till är därför bra för att motverka forumförstörande spam. Ser dock fortfarande inte varför det bara ska gälla nyregistrerade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in