Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-27, 19:24
  #997
Medlem
GreyForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Orkar inte leta i hela tråden men kan man ta bara human chorionic gonadotropin och inte testo. Bara det borde ge mer testosteron? Och utan större risk för att förstöra naturliga produktionen
HCG skapar också ett negativt feedback loop då det hämmar den endogena produktionen av LH och FSH. Men visst, om du tillför HCG kan du öka den endogena produktionen av testo, speciellt om ditt LH är lågt sedan innan. Men om du ändå ligger på HCG kan du lika gärna tillföra en lägre dos testo också, för ditt endogena LH är ändå nedstängt. Vid höga doser testo och/eller suppressiva steroider som MENT är det däremot inte säkert att HCG, speciellt inte i de doser som används för TRT, räcker för att kontra nedstängningen.
Citera
2022-10-28, 12:19
  #998
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avatar2
Tjena

Jag spillde mitt bac water tyvär

Kan jag använda dropit från apoteket till HcG? Det är saline.

Blir kortare hållbarhet men ja det går.
Citera
2022-10-29, 14:59
  #999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreyForest
TRT + HCG kan funka, om du kan få tag på HMG så är det ännu bättre för fertilitet. Ditt LH kommer däremot inte att öka med HCG, HCG mimikerar bara effekten av LH. Så förvänta dig ingen förändring på blodprov. Vill du öka ditt kroppsegna LH är det clomid som gäller, men det används bara i PCT.


Ja min fråga är egentligen: Måste jag hoppa av TRT för att kunna bli fertil eller funkar det att slänga in HCG ovanpå sin TRT för detta ändamålet?
Citera
2022-10-29, 15:20
  #1000
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zillan
Ja min fråga är egentligen: Måste jag hoppa av TRT för att kunna bli fertil eller funkar det att slänga in HCG ovanpå sin TRT för detta ändamålet?

Ofta räcker det med att addera HCG under trt för att erhålla tillräckligt med simmare för att åstadkomma en graviditet! I de fall det inte räcker så kan ett uppehåll från trt göras och ersättas med clomid & HCG för att öka fertiliteten (för att sedan återgå till trt)
Citera
2022-11-03, 21:34
  #1001
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 40ish
Ofta räcker det med att addera HCG under trt för att erhålla tillräckligt med simmare för att åstadkomma en graviditet! I de fall det inte räcker så kan ett uppehåll från trt göras och ersättas med clomid & HCG för att öka fertiliteten (för att sedan återgå till trt)

Hur långt efter man börjat? o spelar de roll hur mycket testo man tar?
Citera
2022-11-04, 09:30
  #1002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Hur långt efter man börjat? o spelar de roll hur mycket testo man tar?

Det är ”omöjligt” att svara på, beror på så många individuella faktorer! Kurlängd, doser, grad/längd på nedstängning, baseline-värden, etc! Enda sättet att veta är att ta prover, allt annat blir bara gissningar
Citera
2022-11-04, 20:11
  #1003
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zillan
Ja min fråga är egentligen: Måste jag hoppa av TRT för att kunna bli fertil eller funkar det att slänga in HCG ovanpå sin TRT för detta ändamålet?

Läste nån studie för ett tag sedan och det var 90% av alla som gått på trt minst 1år som påbörjade hcg ihop med sin trt som blev fertila igen efter 3månader med trt+hcg.

Inte helt säker på siffrorna men kommer ihåg att det var en klar majoritet som fick tillbaka fertiliteten fort igen.

Mvh
Citera
2022-11-04, 21:11
  #1004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Läste nån studie för ett tag sedan och det var 90% av alla som gått på trt minst 1år som påbörjade hcg ihop med sin trt som blev fertila igen efter 3månader med trt+hcg.

Inte helt säker på siffrorna men kommer ihåg att det var en klar majoritet som fick tillbaka fertiliteten fort igen.

Mvh

Stämmer nog för dom flesta. Sen finns ju HMG och enclomiphene också. Nojat lite över det då en här på flashback hade svårt att få barn.

Är det bättre att köra HCG under kur eller efter kur, vad har ni för erfarenheter?
Citera
2022-11-05, 07:07
  #1005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Stämmer nog för dom flesta. Sen finns ju HMG och enclomiphene också. Nojat lite över det då en här på flashback hade svårt att få barn.

Är det bättre att köra HCG under kur eller efter kur, vad har ni för erfarenheter?

Skulle säga UNDER kur.. har provat alla varianter (cold turkey, vanlig pct utan HCG, pct med HCG samt HCG under kur) JAG har haft bäst behållning med HCG under kur gällande såväl återhämtning, mående och resultat!
Citera
2022-11-05, 08:41
  #1006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 40ish
Skulle säga UNDER kur.. har provat alla varianter (cold turkey, vanlig pct utan HCG, pct med HCG samt HCG under kur) JAG har haft bäst behållning med HCG under kur gällande såväl återhämtning, mående och resultat!

Tack för svaret! Var precis det jag undrade

Behövde du köra PCT efter att du kört HCG under kur och hur var det med aromatisering?
Vilka doser körde du, hur ofta och hur länge?

Vill helst undvika PCT och om det räcker med bara HCG under kur då hade det varit riktigt bra.
HCG under kur verkar vara bra för att det skapar en balans mellan östrogen, östron och östradiol.
Citera
2022-11-05, 11:11
  #1007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Tack för svaret! Var precis det jag undrade

Behövde du köra PCT efter att du kört HCG under kur och hur var det med aromatisering?
Vilka doser körde du, hur ofta och hur länge?

Vill helst undvika PCT och om det räcker med bara HCG under kur då hade det varit riktigt bra.
HCG under kur verkar vara bra för att det skapar en balans mellan östrogen, östron och östradiol.

Rekommenderar INTE att enbart köra HCG utan regelrätt pct då HCG oxå är nedreglerande i sig!

Jag utgår från 250iu 2ggr/v märker jag begynnande atrofi i kulorna så ökar jag till 500iu.. Kör så hela kuren tills innan pct-start!

Har ALLTID Aromasin tillhanda för att kontra för hög Östrogen (vid behov har jag då kört 10-12,5mg 2ggr/v)
Citera
2022-11-05, 12:42
  #1008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 40ish
Rekommenderar INTE att enbart köra HCG utan regelrätt pct då HCG oxå är nedreglerande i sig!

Jag utgår från 250iu 2ggr/v märker jag begynnande atrofi i kulorna så ökar jag till 500iu.. Kör så hela kuren tills innan pct-start!

Har ALLTID Aromasin tillhanda för att kontra för hög Östrogen (vid behov har jag då kört 10-12,5mg 2ggr/v)

Vad brukar du köra för PCT stack?

Många rekommenderade power PCT förr. Vet inte riktigt om det kommit något nytt mer än att många rekommenderar enclomiphene istället för clomid och raloxifene istället för nolva.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback