2022-11-07, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
I boka presenteres pistolhistorien i kapittelet "Cee face ae" som omhandler avhr gjort i
perioden 19. november til 6. desember 2018. Det str videre at de fant pistolene rundt
tre uker etter de hadde begynt underske huset, alts rundt 20. november.

Interessant det du tenker om koblingen mellom hans pistol og den de psttte afghanerne hadde.

Ja. Ut fra egne erfaringer vet jeg at manipulatorer aldri spr direkte og pent hvis det er noe de vil vite eller ha. De gr krokveier og bakveier.

Nr vi n vet ca tidspunkt for pistolhistorien, s kan jeg tenke meg at TH m ha blitt mer og mer stresset, frustrert og sint etter som politiets stedsunderskelser dro ut over flere uker.

Jeg tror ikke TH har hatt adgang til sitt eget hus i det hele tatt etter at han mtte politiet p Shell-stasjonen. Alts fra 31. oktober til ca 15. desember 2018.

Jeg tror han ble bedt om skrive lister hvis det var noe han trengte i huset. Og be politiet om hente ut ting for han. Det er mulig at han nektet. At han ble s sint at han heller kjpte nytt om det var noe han mtte ha. Jeg tror han opplevde det som ekstremt krenkende at politiet rotet i hans saker og klr og ting.

Svidt jeg husker var Smith & Wesson-pistolen oppbevart i en lst skipskiste av metall p ene-soverommet til TH. Der det ogs sto en skarpladd hagle bak sengen. En del av skipskisten var delagt, s det var mulig fiske ganske sm ting ut ting fra den, uten lse den opp.

Kan hende det var mer enn bare ulovlige vpen oppbevart i kisten. At TH i slutten av november og eller i begynnelsen av desember var ekstremt bekymret for ting han ikke nsket at politiet skulle finne. Enten i kisten, eller andre steder i huset.

Da han fortalte pistolhistorien, hpet han kanskje f noen indikasjoner p om politiet hadde tatt seg inn i den lste skipskisten hans.
Citera
2022-11-07, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Ut fra egne erfaringer vet jeg at manipulatorer aldri spr direkte og pent hvis det er noe de vil vite eller ha. De gr krokveier og bakveier.

Nr vi n vet ca tidspunkt for pistolhistorien, s kan jeg tenke meg at TH m ha blitt mer og mer stresset, frustrert og sint etter som politiets stedsunderskelser dro ut over flere uker.

Jeg tror ikke TH har hatt adgang til sitt eget hus i det hele tatt etter at han mtte politiet p Shell-stasjonen. Alts fra 31. oktober til ca 15. desember 2018.

Jeg tror han ble bedt om skrive lister hvis det var noe han trengte i huset. Og be politiet om hente ut ting for han. Det er mulig at han nektet. At han ble s sint at han heller kjpte nytt om det var noe han mtte ha. Jeg tror han opplevde det som ekstremt krenkende at politiet rotet i hans saker og klr og ting.

Svidt jeg husker var Smith & Wesson-pistolen oppbevart i en lst skipskiste av metall p ene-soverommet til TH. Der det ogs sto en skarpladd hagle bak sengen. En del av skipskisten var delagt, s det var mulig fiske ganske sm ting ut ting fra den, uten lse den opp.

Kan hende det var mer enn bare ulovlige vpen oppbevart i kisten. At TH i slutten av november og eller i begynnelsen av desember var ekstremt bekymret for ting han ikke nsket at politiet skulle finne. Enten i kisten, eller andre steder i huset.

Da han fortalte pistolhistorien, hpet han kanskje f noen indikasjoner p om politiet hadde tatt seg inn i den lste skipskisten hans.

Alt TH har informert politiet om i ettertid av drapet, og inntil han ble stum som en sters, er jo det reneste nonsens. Alle hans ville historier rundt temaet brer preg av en skyldig og forvirret person som fortvilet leter etter en ndutgang for seg selv. Det siste forsket var det famse NRK intervjuet, hvor han sank enda mer ned i gjrma. Da fikk han beskjed av Holden om holde munnen lukket, og la andre ta seg av den videre utviklingen i saken. Problemet var jo at da hadde politiet allerede gjennomskuet TH for lenge siden, og siktelsen l klar. Dette gr derfor kun en vei, mot tiltale og rettssak🧐
Senast redigerad av Troverdig 2022-11-07 kl. 20:34.
Citera
2022-11-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Alt TH har informer politiet om i ettertid av drapet, og inntil han ble stum som en sters, er jo det renest nonsens. Alle hans ville historier rundt temaet brer preg av en skyldig og forvirret person som fortvilet leter etter en ndutgang for seg selv. Det siste forsker var det famse NRK intervjuet, hvor han sank enda mer ned i gjrma. Da fikk han beskjed av Holden om holde munnen lukket, og la andre ta seg av den videre utviklingen i saken. Problemet var jo at da hadde politiet allerede gjennomskuet TH for lenge siden, og siktelsen l klar. Dette gr derfor kun en vei, mot tiltale og rettssak🧐

Det ser ut som ogs SH har sluttet uttale seg i saken. I alle fall har han blitt veldig ordknapp.
Citera
2022-11-07, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det ser ut som ogs SH har sluttet uttale seg i saken. I alle fall har han blitt veldig ordknapp.

Jeg tror Holden ser p dette som en tapt sak, og det holder jeg med han i🧐
Citera
2022-11-07, 20:46
Medlem
Citat:
Gjengir bare opplysninger i saken.

TH var i avhr 6. desember 2018 veldig klar p at pistolen mtte komme fra det islagte vannet, og ikke p bakken slik du antyder.

TH kom med flgende teori i avhret:
Det er mulig noen har kastet fra seg en pistol, og ikke tenkt p at det er is p vannet.

TH gjentok at det var tydelig at guttene hadde funnet pistolen p isen.
Han hadde nemlig sett at det var rester av is under pistolen de holdt i.
Det var sn p isen ved Langvannet 12. desember 2018, s isen var nok trygg allerede tidlig i desember (hvor "trygg" isen var, er egentlig ikke et poeng, er vel brannvesenet som varsler).
Dessuten, det fremkommer i sitatet at TH antok at pistolen hadde ligget p isen. THs pstand var at det var is p pistolen - "tydeligvis" hadde pistolen ligget p isen, uttalte han. TH var litt rask p avtrekkeren, muligens - han konkluderte litt for tidlig.
Senast redigerad av Havhest 2022-11-07 kl. 20:48.
Citera
2022-11-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det var sn p isen ved Langvannet 12. desember 2018, s isen var nok trygg allerede tidlig i desember.

THs pistolhistorie kan dateres tilbake til november, i flge hans egne opplysninger.
Citera
2022-11-07, 20:50
Medlem
Citat:
THs pistolhistorie kan dateres tilbake til november, i flge hans egne opplysninger.
Ok, jeg tenkte desember.
Citera
2022-11-07, 21:26
Medlem
Citat:
Holden har vrt ordknapp hele tiden. Det er jo ingen som er tiltalt i denne saken. Han har jo dessuten taushetsplikt.
Citera
2022-11-07, 21:36
Medlem
Citat:
Holden har vrt ordknapp hele tiden. Det er jo ingen som er tiltalt i denne saken. Han har jo dessuten taushetsplikt.

Selvsagt har han ikke taushetsplikt
Citera
2022-11-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Selvsagt har han ikke taushetsplikt
Citat:
I lpet av de siste dagene har forsvarsadvokaten startet p den omfattende jobben med gjennomg 15.000-20.000 sider med saksdokumenter i straffesaken.

Dokumentene er klausulerte, noe som betyr at advokaten er plagt taushetsplikt og dermed avskret fra uttale seg om innholdet.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-tidlig-avhoer
Citera
2022-11-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-tidlig-avhoer

Og s? At noe er klausulert er helt vanlig.
Citera
2022-11-07, 22:57
Medlem
Citat:
Jeg synes ikke det spiller s stor rolle, dersom det ikke finnes en grunn til lyve. Alts for bortforklare noe.

Vi har ikke ftt vite om noe som kan gi TH en grunn til lyve om pistolhistorien.

Man kan f mareitt av bare litt feber.. Etter at TH har ligget vken og grublet om hva som kan ha skjedd med AEH, s kan man ikke utelukke at han har ftt litt "varmgang i maskineriet".

Han hadde jo sett noen som satt p isen og fisket ogs...
- Kanskje han dmte at han var en kald fisk?

Men iflge Jayce var det ikke is p vannet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in