Greta tycker nu, att diskussionen behöver hyfsas och förbättras.
Så här kommer ett mäktigt och viktigt inlägg från en berömd forskare och aktivist, som Greta har inspirerat mycket och som Greta har blivit mycket inspirerad av.
Dr Jane Goodall, A message of peace, som Greta uppmanar oss att återigen lyssna noga på! Greta säger själv, att hopp skapas genom att man är aktiv.
Nej, jag kommer inte att ha på mig den gröna grodhatten jämt dygnet runt, om Greta är vänlig och omtänksam nog att ge en till mig. För mig skulle det vara värdefullt att få något som hon skapat med sina egna kunniga händer.
På möten med fullmäktige eller i riksdagen passar det nog inte så bra med en glad grön grodhatt. Däremot passar den utmärkt att ha på Mynttorget, när Greta och vi andra klimat- och miljödemonstrerar.
Vem vet, Greta och jag kanske kommer att tillsammans ha varsin grön grodhatt när vi ses igen, om vädret tillåter. Kan om jag inte tar fel liva upp alla intervjuerna där med pressen, precis som det gjorde med den glada träffen med Malala och hennes man, ett fint ideellt par. Nedan, A message of peace.
https://fb.watch/gHEOB4mYUB/