Citat:
Ursprungligen postat av
PK-befriad
Att hata ovaxxad och hata ryss, det är liksom brödet och smöret för en etablissemangs-politruk i dagsläget. Du förutsätter att de anklagade faktiskt är spioner
innan utredningen är klar, det tyder på att du är en av dessa rysshats-politruker som ser din chans att hata ryss.
Som jag skrev innan så hatar jag inte ryssar. Jag har många vänner i Ryssland som lider, samt även Ukrainska vänner som också lider. Jag lider med dem. Du blandar ihop det totalt. Läsförståelse saknas i din röriga hjärna. Hatet står du själv för. Det är ditt smör och bröd.
Utredningen är klar och åklagaren har väckt åtal. Vad är det som får dig att säga att utredningen ej är klar? Har du ingen aning om vad du skriver eller är du påtänd?
Det ligger i sakens natur att en hel del är hemligt, (men kommer att visas i domstolen) i den stämningsansökan som chefsåklagaren vid Riksenheten för säkerhetsmål lämnat in till Stockholms tingsrätt.
Jag anser för övrigt att åtalet är en aning tunt, men att iraniern har hanterat dokument han inte har tillåtelse att hantera, samt att de fann hemliga dokument hemma hos honom osv, gör att han minst blir dömd till åklagarens andrahandsyrkande, grov obehörig befattning med hemlig uppgift. Han kanske kommer undan Grovt Spioneri, och livstidsdom, men han kommer att få skaka galler beroende på vad som kommer fram i den hemliga delen. Att vi vet att det är Ryssland Iraniern spionerat åt och tagit emot och hanterat stora summor pengar av framgår. Adressaten är röjd men ingår i den hemliga delen av åtalet.
Vi får hoppas att bröderna blir mördade av medinterner på fängelset så att de ej kan ställa till med mer skada för Sverige.