Flashback bygger pepparkakshus!
2022-11-12, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
De kanske kan få tävla tillsammans nästa säsong? 🙂

I veckans avsnitt med Emma och Ola skrattade ju Emma rakt ut när Ola sa något som stämde eller var rätt svar. Kan inte minnas just nu vad det handlade om… någon annan som märkte?
Emma har väl knappt gått ut grundskolan egentligen och brukar säga att hon inte ”kan engelska”. Hon kommer nog väldigt långt på charm, humor och att vara bra på att snacka. Men så många poäng på frågesport skulle det inte bli (ungefär som för Henke Larsson, som saknar det andra som Emma har).

Lustigt att Knyckare sa att man ej lär sig något på Flashback eller liknande. Är det därför hon knappt vet något alltså?
Citera
2022-11-12, 08:18
Medlem
zerxezs avatar
Jag vill se ett jokerlag varje säsong som är en sammansättning av tidigare jumbolag, jag ser framför mig lag som Janne Josefsson och Svennis, Karin Laserow och Sara Sjöström, Per Morberg och Kalle Moraeus, Agneta Sjödin och Mona Sahlin, Marianne Mörck och Olle Sarri. Anledningen är att skapa nya tittarfavoriter som Cecilia och Janne, som ständigt förbluffar med sin idioti och låga IQ
Citera
2022-11-14, 01:23
Medlem
Enmansdemos avatar
Vi ska tydligen veta vem Sapfo är enligt redaktionen, never heard of (TRIUMF!) trots att jag gått i grundskolan

Citat:
Sapfo, född någon gång mellan 630 och 612 f.Kr., död cirka 570 f.Kr., var en grekisk vislyriker från ön Lesbo
överviktiga grejer! att känna till vislyriker

Såklart Katarina Taikon måste vi veta när hon koolavippa, hon är viktig ikon för redaktionens kamp

Vilket geni Knyckare är!, hostmedicin med morfein måste uppfinnas

Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Henrik Johansson och Ola Söderholm är ju rätt vassa ändå får man ju säga. Med tanke på att de båda bär sina lag helt ensamma och redan vunnit ett flertal matcher. Skulle vara intressant att se hur starka de blir med en bättre lagkompis.
Vad tycker du om att man i veckan mindes hjärn-rörs-skandalen, men man är inte antifascister på redaktionen
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-11-14 kl. 01:57.
Citera
2022-11-14, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
De kanske kan få tävla tillsammans nästa säsong? 🙂

I veckans avsnitt med Emma och Ola skrattade ju Emma rakt ut när Ola sa något som stämde eller var rätt svar. Kan inte minnas just nu vad det handlade om… någon annan som märkte?
Emma har väl knappt gått ut grundskolan egentligen och brukar säga att hon inte ”kan engelska”. Hon kommer nog väldigt långt på charm, humor och att vara bra på att snacka. Men så många poäng på frågesport skulle det inte bli (ungefär som för Henke Larsson, som saknar det andra som Emma har).
Tror du tänker på när Ola nämnde Dagmar Hagelin, Emma tyckte väl att det lät som ett roligt namn, med stor sannolikhet hade hon aldrig hört namnet innan. Nu var Dagmar Hagelin ett försvinnande och mord och de valde Einar istället som någon som blivit kidnappad.

Den här Ola hade jag aldrig hört talas om innan, håller bra klass, lite beige kanske.
Utan att veta verkar han hålla sig långt ute till vänster, eller? Känns inte som Filip/Fredrik skulle ha med någon med åsikter högerut.
Citera
2022-11-14, 17:49
Medlem
TompaOs avatar
Otroligt dåligt stämning i Leifs och Dilbas bur, de pratar inte ens med varandra Dilba har visat sig vara riktigt usel på musikfrågor. Stackars Leif…
Citera
2022-11-14, 17:58
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Otroligt dåligt stämning i Leifs och Dilbas bur, de pratar inte ens med varandra Dilba har visat sig vara riktigt usel på musikfrågor. Stackars Leif…

Nu var du snäll, det är inte som att hon har visat sig vara speciellt bra andra typer av frågor heller...

Nää, nästa säsong vill jag att Henke Larsson och Dilba bildar ett lag. Leif är alldeles för positivt. Vill ha ett lag där ALL glädje slukas upp likt Mårran från Mumin - ett lag där karisman är obefintlig.
Citera
2022-11-14, 21:31
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:

Ja, märks att de hatar varandra. Dilba är chockerande dålig. Förstår inte varför hon envisas med att försöka sig på UP.
Citera
2022-11-14, 22:19
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ja hon kunde inte ens "Brolin Brolin du kan så mycket som jag inte kan, ta bollen far åt helvete"

Hon verkar ha skiljt sig från sin Jä-jä-Martin, redan 2011, haha

Mural - check

Jag bli alltid som bäst när jag möter lag-Joar märkligt nog

Döingen "Stig Malm" briljant gissning Leif

Ingela Plong, kunde jag på 1 poäng, på flera poäng! ifall jag hade koncentrerat mig

Underbart! Man vill bara spy när man hör hårdrocksversion av Järn-ridån speedy-gonzales-skit-musiken
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-11-14 kl. 22:45.
Citera
2022-11-14, 22:36
Moderator
Dr Kings avatar
Taskigt av F&F att köra järnridån när Dilba och Leif tävlar. Båda är ju urkassa att sannolikheten att båda skall lyckas svara rätt på samma fråga är ju mycket nära noll.
Citera
2022-11-14, 22:54
Medlem
Enmansdemos avatar
Magnus Ladulås Larsson!

Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Taskigt av F&F att köra järnridån när Dilba och Leif tävlar. Båda är ju urkassa att sannolikheten att båda skall lyckas svara rätt på samma fråga är ju mycket nära noll.
Var du nöjd med idiotfrågan? idag då

Hördu några TV-serie intros genom grannens vägg? helt omöjligt utöver Alfons (Björnes Magasin )
allt var bara en sörja för örat
The White Lotus, vad fan?? arrogant att dom tror att det är allmänbildning

The Strangers Thing??? dra åt helvete redaktionen
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-11-14 kl. 23:08.
Citera
2022-11-14, 23:04
Bannlyst
Gör dom inga tester innan?
Dilba och kaninmannen är ju värdelösa, inget kul att titta på.
Och Johar är så otroligt tråkig människa.
Citera
2022-11-14, 23:14
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Var du nöjd med idiotfrågan? idag då

Hördu några TV-serie intros genom grannens vägg? helt omöjligt utöver Alfons (Björnes Magasin )
allt var bara en sörja för örat
The White Lotus, vad fan?? arrogant att dom tror att det är allmänbildning

The Strangers Thing??? dra åt helvete redaktionen

Baywatch var väl inte särskilt svår att höra? Det var den enda jag klarade iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här