2019-02-19, 09:51
Medlem
Dr_Dollars avatar
AB - https://www.aftonbladet.se/nojesblad...gare-pa-sparet

Citat:
Tv-veteranerna Filip Hammar, 43, och Fredrik Wikingsson, 45, ligger bakom en lång rad av det senaste decenniets succéer i rutan.

Nu kan Nöjesbladet avslöja att deras nya program blir storsatsningen ”Alla mot alla”, ett frågeprogram där svenska kändisar tävlar i allmänbildning och där tv-duon är både domare och programledare.

– Jag och Filip älskar frågesport och vi har många gånger pratat om att det vore kul att göra en egen spinn på det. Därför känns det här som ett drömprojekt. Det är allt mer sällsynt med smarta människor i tv så det här känns jättekul, säger Fredrik Wikingsson till Nöjesbladet.

Enligt Wikingsson skiljer sig ”Alla mot alla” mot vanliga frågeprogram i tv. Det blir annorlunda frågor som bygger mer på humor.

– Vi har exempelvis ett moment som heter ”Lever den jäveln?” där man får se kända människor och sedan fundera på om de fortfarande är i livet eller inte. Men jag vill verkligen understryka att det inte är ett lekprogram, även om det är en lekfull väg fram till frågorna, säger han och fortsätter:

– Vi kan hoppa från ”Lever den jäveln?” till att ställa frågor om Donald Trump och hans fastighetsimperium. Det är verkligen så att vi högaktar allmänbildning och vi vill att man ska känna att det är tongivande att man ska kunna mycket om relevanta saker.

I ”Alla möter alla” medverkar sju kändislag där två lag tävlar i varje avsnitt. Totalt blir det tjugofyra avsnitt innan ett kändislag står som segrare.

– Det här är spännande och nytt på så sätt att vi kör fyra kvällar i veckan och att det är ett seriesystem där alla möter alla för att vi ska få fram de vassaste knivarna i lådan, säger Wikingsson.

Tävlar gör bland andra Alex Schulman och Amanda Schulman, Rickard Olsson och Emma Frans, Ebbot Lundberg och Hanna Hellquist, Erik ”Jerka” Johansson och Emma Molin och Alexander Kronlund och Kishti Tomita.

Premiär måndag 4:e mars.

Vad tror panelen om ett "punkigare På Spåret"?
Citera
2019-02-19, 09:59
Medlem
knullklassons avatar
Fy fan vad häftigt! Äntligen ett tv-program med Filip & Fredrik! Till råga på allt så ska kändisar vara med och tävla mot varann, så man har längtat! Jag kan knappt bärga mig
Citera
2019-02-19, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Fy fan vad häftigt! Äntligen ett tv-program med Filip & Fredrik! Till råga på allt så ska kändisar vara med och tävla mot varann, så man har längtat! Jag kan knappt bärga mig

Håller med 100%!!!
Extas!

( oj råkade spruta i kallingarna nu.. ymf )
Citera
2019-02-19, 10:15
Medlem
knullklassons avatar
Banbrytande är ordet!!!
Citera
2019-02-19, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson

Klockan 22:00 i Kanal 5 och D Play. Det kommer bokstavligen bli som när Stenmark åkte på 70-talet. Landet kommer att stanna!
Citera
2019-02-19, 10:23
Medlem
DyslexiKungens avatar
Detta ser jag fram emot sen, kul med nya program med duon som pratar i mun på varandra.👌
Citera
2019-02-19, 10:24
Medlem
Knucklehugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Klockan 22:00 i Kanal 5 och D Play. Det kommer bokstavligen bli som när Stenmark åkte på 70-talet. Landet kommer att stanna!

Hahaha landet kommer att stanna, eller som straffläggningen i ishockey under OS i Lillehammer
Citera
2019-02-19, 10:39
Medlem
Givetvis med de mest vänsterliberala och flyktingälskande kändisarna som tävlande.

Kräks redan nu!

Bojkottar redan allt deras skräp! Spyr på deras Trump-hat och flyktingälskande
Citera
2019-02-19, 11:14
Bannlyst
FoF har grönt ljus från Aftonbladet att jobba i agendadrivande media, de jobbade som redigerare och sa rätt saker i vissa frågor. Personal på Aftonbladet, jr och Janne, festade rätt hårt med Oldsberg och "tipsade" om ett par kul typer med ideologin åt rätt håll. Så går det till att få jobb i svensk media och lita på att de är duktiga på att förstöra människors frihet om de har lust, devisen "vi skyddar varandra" är inte för inte.
Citera
2019-02-19, 13:28
Medlem
DyslexiKungens avatar
Richard Olsson är väldigt allmänbildad, så jag tror att han kommer gå långt?
Citera
2019-02-19, 13:36
Medlem
EnGodForlorares avatar
Halleluja!!! På spåretsäsongen är snart över och ett nytt frågesportprogram är precis vad jag behöver. Hoppas det blir ett med ett högt tempo och inte lika segt som Smartare än en femteklassare eller Boomerang och andra. Fast det hade varit roligare om icke-kändisar fått delta eftersom kändisar inte alltid är särskilt allmänbildade. Och ni som beklagar er över att deltagarna är "vänsterliberaler" kan gå och grina i en annan tråd.
Citera
2019-02-19, 16:00
Medlem
peterZiipens avatar
Filip älskar name-dropping på folk man knappt har hört talas om. Förmodligen så kommer frågorna vara utformade på ett sådant sätt så att Filip kan skina inom denna kategori.

Vad har Schulis gett sig in på? Han kommer förmodligen inte kunna en enda fråga, haha.
Senast redigerad av peterZiipen 2019-02-19 kl. 16:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in