2022-11-26, 07:08
Medlem
JuniorDahlens avatar
Frågan är ju om inte hans föräldrar nästan hoppas han tar livet av sig efter drevet. Då får de vara med i Nyhetsmorgon, skriva en bok om alltihopa och aldrig mer behöva jobba.
Citera
2022-11-26, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkenslillatass
Vilken äcklig liten råtta han är!

Och statstelevisionens barnanpassade nyhetsprogram Lilla aktuellt låter honom okritiserat sitta och säga att de små barnen kan komma och knulla med honom när de blivit äldre. Bura in honom och släng ut programledaren och övriga ansvariga, för mina dyra skattepengar ska de fan inte leka mer med!
Jag hatar SVT lika mycket som alla andra men det är jättekonstigt att ge dom skit för det här. Programledaren ställer ju frågorna kritiskt och ser till att han trampar såhär jävla snett. Det är inte direkt ett Pontus-vänligt upplägg på frågorna, dom är kritiska. Att det är lilla aktuellt som gör intervjun är till 100% för att Pontus sagt nej till absolut alla andra intervjuförsök, men gått med på det här pga målgruppen för programmet (barn)
Citera
2022-11-26, 07:21
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Jag hatar SVT lika mycket som alla andra men det är jättekonstigt att ge dom skit för det här. Programledaren ställer ju frågorna kritiskt och ser till att han trampar såhär jävla snett. Det är inte direkt ett Pontus-vänligt upplägg på frågorna, dom är kritiska. Att det är lilla aktuellt som gör intervjun är till 100% för att Pontus sagt nej till absolut alla andra intervjuförsök, men gått med på det här pga målgruppen för programmet (barn)
Pontus har gått med på intervjun för ett locka nya tittare och tydligen tittar hela mellanstadieskolsverige på detta program varför jag nog tror att även dålig publicitet är bra publicitet för honom just nu.

Ni som bryr er mer än jag gör får försöka hålla koll på om patreonerna trillar in nu eller om antalet views på TikTok ökar.
Citera
2022-11-26, 07:24
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KusinHistamin
Intressant att se någon gräva sin egen grav så fort, karriärmässigt.

Känns som om hans utseende ändå får honom att komma undan med mer än om en helskäggig 24-årig snubbe skulle sagt samma sak? Eller, han är ju iofs rökt nu förhoppningsvis, men ni fattar ändå min tankegång kanske.

Hans ”cover” av Dr Bombays hit är ju på sin höjd en karaoke-version. Bara för att dra in pengar från kidsen (indirekt) igen. Att Dr Bombay idag ses som jävligt problematisk och typ blackface/rasistiskt verkar inte bekymra vår käre Pontus.

Nästa gång blir det kanske en cover på Ultima Thule

Håller med dig. Att han ser ut som en bebis i ansiktet har med all säkerhet gjort att detta får/fått pågå för länge. Hur kan Lilla Aktuellt ge detta creep utrymme? Nu sitter barn och lyssnar på intervjun och tänker att "han är nog inte alls dum/farlig". För en farlig människa skulle de väl inte intervjua kanske ett barn tänker. Det är jävligt problematisk och leder till diskussioner med mitt eget barn igen ang denna gris. En vuxen man kan ju för fan inte sitta och säga att om mitt barn bara växer upp lite till så står han redo att ta dens oskuld!! Med efterföljande löfte/hot om att sedan aldrig låta dem gå! (hans meme i bilen)
Jävla slem!

På riktigt nu, är/var han själv utsatt för övergrepp? (Inte för att alla som utsatts själva gör det, absolut inte.) Men det kan vara en orsak att han är gränslös och har skev bild kring hela ämnet.

Hon som utförde intervjun trodde nog de gjorde något bra. Men det hade helt motsatt effekt!
Han ska inte ha en minut till i rutan.

Hoppas eventuella utsatta vågar träda fram och anmäla honom. Svårt att tro att det inte finns de som fallit offer för Pontus.
Citera
2022-11-26, 07:36
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Sjuk intervju i SVT ja.

8-åringarna kan ju växa upp enligt Pontus, och sedan kan han bli ihop med dem.

Vilken frisk människa säger så?

Det är så jävla illa Han behöver granskas ordentligt. Föräldrar behöver fråga sina barn om de varit i kontakt med honom. Minimal chans att han inte redan utsatt barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Ur det perspektivet framstår det ju som att Pontus ser de underåriga följarna som ett slags plantor som ska bli mogna först - innan han kan skörda deras oskulder.

Precis, och det enda som hindrar honom är att lagen säger så. Han själv hade inte haft problem med att ta dem redan nu. Hans tankegång går som hos en pedofil. Man yttrar sig inte så som en normal vuxen.
Citera
2022-11-26, 08:29
Medlem
texashatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Om ni hade en 8-årig son/dotter - hade ni vågat lämna dem ensamma i ett rum med Pontus?

Är väl det folk gör när dom sätter ungen med en padda ensam i ett rum.
Citera
2022-11-26, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c

Jag håller med.
Citera
2022-11-26, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Håller med dig. Att han ser ut som en bebis i ansiktet har med all säkerhet gjort att detta får/fått pågå för länge. Hur kan Lilla Aktuellt ge detta creep utrymme? Nu sitter barn och lyssnar på intervjun och tänker att "han är nog inte alls dum/farlig". För en farlig människa skulle de väl inte intervjua kanske ett barn tänker. Det är jävligt problematisk och leder till diskussioner med mitt eget barn igen ang denna gris. En vuxen man kan ju för fan inte sitta och säga att om mitt barn bara växer upp lite till så står han redo att ta dens oskuld!! Med efterföljande löfte/hot om att sedan aldrig låta dem gå! (hans meme i bilen)
Jävla slem!

På riktigt nu, är/var han själv utsatt för övergrepp? (Inte för att alla som utsatts själva gör det, absolut inte.) Men det kan vara en orsak att han är gränslös och har skev bild kring hela ämnet.

Hon som utförde intervjun trodde nog de gjorde något bra. Men det hade helt motsatt effekt!
Han ska inte ha en minut till i rutan.

Hoppas eventuella utsatta vågar träda fram och anmäla honom. Svårt att tro att det inte finns de som fallit offer för Pontus.

Jag har inte sett hela intervjun än, men tänker spontant att det är bra att Lilla Aktuellt tar upp sådana här ämnen? Lilla Aktuellt känns som något som barn och föräldrar kollar på tillsammans, samt att det tydligen visas i skolor nu för tiden. Kanske kan det stimulera till diskussion och reflektion?

Annars är ju liksom TikTok och sånt en blind fläck för medier och vuxna, och där om något tillåts en sådan som Pontus att härja oemotsagd.

Men jag vet inte vad resultatet blir såklart. Debatten om videovåldet på 80/90-talet fick mig att vilja se filmerna de pratade om… inte alls samma sak iofs. Pontus verkar ju vara farlig på riktig. Det är inte fiktion han sysslar med.

Den konstnärliga verkshöjden hos Pontus borde diskuteras tycker jag också. Fy fan vilken objektiv SKIT han gör. Så jävla värdelöst. Tragiskt att man kan bli känd och rik på att göra sådan total jävla anus-dynga. Kopierade challanges och dåliga kareaoke-sånger. Vi behöver bättre kulturell utbildning hos både vuxna och barn. Det göra BRA grejer. För alla målgrupper. Ändå sitter folk framför sån här fruktansvärd skit.
Citera
2022-11-26, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
För att de vill exposa honom. Väldigt bra gjort av SVT. Dessutom la de in delar av inslaget i sitt program "Lilla Aktuellt Skola" som typ alla skolklasser tittar på på fredagar. Han är totalt rökt nu. Well played svt.

Håller med. SVT är proffsiga och vet vad de gör.
Citera
2022-11-26, 09:12
Medlem
soulfly82s avatar
Han är ju extremt duktig på att skylla ifrån sig.
"Jag gör inte men andra kreatörer gör"

Jag tycker nästan att media skulle tagit in Pontus pappa på en intervju, det hade nog kunnat bli ganska underhållande.
Citera
2022-11-26, 09:14
Medlem
Med tanke på det hans minst sagt osköna medverkan i intervjun i ett barnprogram är jag övertygad om att:
1. Killen är ett konstprojekt.
eller
2. Han är inte smartare än så och behöver stöd.

Det lutar åt 2 då det verkar som nån pissat i familjens genpool. Hela familjen kanske kan få plats på Samhall?
Citera
2022-11-26, 09:46
Medlem
Haha, hans version av Calcutta . Han försöker till och med ha en indisk accent. Våldtäkt av låten är ett faktum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in