Citat:
Ursprungligen postat av
MrsLibra
Håller med dig. Att han ser ut som en bebis i ansiktet har med all säkerhet gjort att detta får/fått pågå för länge. Hur kan Lilla Aktuellt ge detta creep utrymme? Nu sitter barn och lyssnar på intervjun och tänker att "han är nog inte alls dum/farlig". För en farlig människa skulle de väl inte intervjua kanske ett barn tänker. Det är jävligt problematisk och leder till diskussioner med mitt eget barn igen ang denna gris. En vuxen man kan ju för fan inte sitta och säga att om mitt barn bara växer upp lite till så står han redo att ta dens oskuld!! Med efterföljande löfte/hot om att sedan aldrig låta dem gå! (hans meme i bilen)
Jävla slem!
På riktigt nu, är/var han själv utsatt för övergrepp? (Inte för att alla som utsatts själva gör det, absolut inte.) Men det kan vara en orsak att han är gränslös och har skev bild kring hela ämnet.
Hon som utförde intervjun trodde nog de gjorde något bra. Men det hade helt motsatt effekt!
Han ska inte ha en minut till i rutan.
Hoppas eventuella utsatta vågar träda fram och anmäla honom. Svårt att tro att det inte finns de som fallit offer för Pontus.
Jag har inte sett hela intervjun än, men tänker spontant att det är bra att Lilla Aktuellt tar upp sådana här ämnen? Lilla Aktuellt känns som något som barn och föräldrar kollar på tillsammans, samt att det tydligen visas i skolor nu för tiden. Kanske kan det stimulera till diskussion och reflektion?
Annars är ju liksom TikTok och sånt en blind fläck för medier och vuxna, och där om något tillåts en sådan som Pontus att härja oemotsagd.
Men jag vet inte vad resultatet blir såklart. Debatten om videovåldet på 80/90-talet fick mig att vilja se filmerna de pratade om… inte alls samma sak iofs. Pontus verkar ju vara farlig på riktig. Det är inte fiktion han sysslar med.
Den konstnärliga verkshöjden hos Pontus borde diskuteras tycker jag också. Fy fan vilken objektiv SKIT han gör. Så jävla värdelöst. Tragiskt att man kan bli känd och rik på att göra sådan total jävla anus-dynga. Kopierade challanges och dåliga kareaoke-sånger. Vi behöver bättre kulturell utbildning hos både vuxna och barn. Det göra BRA grejer. För alla målgrupper. Ändå sitter folk framför sån här fruktansvärd skit.