Citat:
Ursprungligen postat av
Enochssons
Märkligt. Jag växte själv upp i Småland på 90-talet och där var det inte likt det du beskriver.
Jag tycker det är skrämmande att vi accepterar att barn ska växa upp bland narkotika, såsom de stackars barnen verkar utsättas för i Helsingborg just nu.
Var är Helsingborgspolisen? Varför arbetar de inte förebyggande för att rädda dessa stackars barn?
En uppväxt utan droger borde alla ungar få ha. Gick själv i plugget i Skärholmen söder om Stockholm och det var ett skitställe sedan länge.
Kanske ska lägga till att på den tiden var det inte straffbart att ha röka för så att säga eget bruk, lagen ändrades väl i slutet av 80-talet. Vet dock inte vilken påverkan den hade för tillgången för efter att man kunde gå på bolaget blev rökat i princip ointressant för mig.
Tror att samhället är bakbundet av det här blajet om integritet, annars vore det väl en ganska smal sak att t.ex. tvinga alla elever att lämna urinprov en gång i månaden och ta det därifrån. Naturligtvis ska narkotikahundar söka av skolorna också.