Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-27, 03:42
  #145
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Nej de är inte kristna. SvK är infiltrerad av satan. Förstår man inte detta är man av ondo & har inte funnit gud. Likaså att finna tron ”komplicerad” är satans sätt att förvirra. Ni måste inse att ni är grundlurade & av ondo.
Satan infiltrerar hela sin värld. Det är viktigt att förstå.
Citera
2022-11-27, 04:06
  #146
Medlem
turn-n-burns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det menar jag inte, men jag är förundrad över att kristna i allmänhet tar så lätt evangeliestudier. Jesus budskap omfattar mer. Som att vi lever i en värld där Satan är furste. Som att världen inte alls kommer att bli mer och mer kärleksfull utan tvärtom.
Den sista meningen förstår jag inte vad som bemöts. Vem har menat att världen blir mer och mer kärleksfull? Att djävulen frestar är känt. Men furste? Vad gör det då gud till? Utveckla gärna!

Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Nej de är inte kristna. SvK är infiltrerad av satan. Förstår man inte detta är man av ondo & har inte funnit gud. Likaså att finna tron ”komplicerad” är satans sätt att förvirra. Ni måste inse att ni är grundlurade & av ondo.
Hur är de infiltrerade, vad avgör det och hur vet man det? Det är hårda ord och anklagelser av dig tycker jag.
Citera
2022-11-27, 04:24
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turn-n-burn
Den sista meningen förstår jag inte vad som bemöts. Vem har menat att världen blir mer och mer kärleksfull? Att djävulen frestar är känt. Men furste? Vad gör det då gud till? Utveckla gärna!


Hur är de infiltrerade, vad avgör det och hur vet man det? Det är hårda ord och anklagelser av dig tycker jag.
Om man är frälst & har sanning som enda ledstjärna är detta glasklart. Är man ”osäker” & ”sökande” är man EJ frälst. Jag har till och med fått en präst att omvärdera sin tro. SvK har INGA argument att föra hbtq/pk/feminaziagenda. Det finns INGET i bibeln som stödjer detta eller gudstjänster av muslimer heller. Precis allt inom svk är upp & ned.

Du får tro vad du vill & lusläsa bibeln & omvärdera texter etc men du är otvivelaktigt helt vilsen då. När man är frälst vet man hur alla människor reagerar & vad som är sant & falskt. Detta är så självklart så det går ej att förklaras. Likaså har man ingen som helst ängslighet till vad andra tycker. Samt är förhållandet till gud högst personligt & INGET man finner några svar på i bibeln…
Citera
2022-11-27, 04:29
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turn-n-burn
SvK är självklart kristna. Kristna på fel sätt enligt dig förstår jag. Vem är du att döma ett helt trossamfund, diskvalificera dom från religionen? Den där agendan du benämner politiskt är väl antagligen en som du då har en motsatt version av tror jag. Inte lite högfärdigt.
Att du skriver som du gör visar att du är totalt vilseledd & drivs av lögner. Jag råder dig söka svar någon annanstans än svk. Såvida du inte vill bidra till livslögner & vilseledande. Det viktigaste en människa har är sina EGNA tankar. Du är oerhört lättledd med alldeles för stor auktoritetstro. Du kommer aldrig finna ro.
Citera
2022-11-27, 04:49
  #149
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Välja bort en religion som förslavar oss, upphöjer en annan, främmande och dessutom, till oss, fientlig grupp, till Guds utvalda, så klart! En rimlig, logisk, stärkande religion som inspirerar till en frisk, positiv och sund kultur istället för till en slav-/självhatskultur där främlingar styr, så klart!

Ja det låter väldigt rasistiskt att ett folk är särskilt utvalt av gud.

Är gud rasist och betyder det då att woke går emot guds budskap?
Citera
2022-11-27, 05:44
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Ja det låter väldigt rasistiskt att ett folk är särskilt utvalt av gud.

Är gud rasist och betyder det då att woke går emot guds budskap?

Det är en misstolkning i sig att judarna har relevans för en kristen. De vill göra sig relevanta för kristna, det är en annan sak. Det handlar om vem som ska äga Gud. Det blir lätt så när man släpper in KGB i sin gemenskap.

För KGB gillar makt. I synnerhet makt över livmödrar eftersom det är det enda som saknas i deras lilla maktekvation.

edit: Män och kvinnor måste respektera och älska varandra. Just relationen far dotter är så oerhört känslig i Sverige. Det är som om kvinnorna blir sårade och dumförklarar över att deras fäder vill skydda. Det är inte balanserat. Det är ett generellt problem i den svenska kulturen och SvK avspeglar det.

Familjeenheten är central inte bara för katoliker utan resten av världen på ett annat sätt. Bra tråd jag måste tänka.
__________________
Senast redigerad av 43dz 2022-11-27 kl. 05:49.
Citera
2022-11-27, 05:46
  #151
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Det är en misstolkning i sig att judarna har relevans för en kristen. De vill göra sig relevanta för kristna, det är en annan sak. Det handlar om vem som ska äga Gud. Det blir lätt så när man släpper in KGB i sin gemenskap.

För KGB gillar makt. I synnerhet makt över livmödrar eftersom det är det enda som saknas i deras lilla maktekvation.

Men Judarna har en särställning enligt gud, hur kan inte detta vara rasism?
Citera
2022-11-27, 05:54
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Men Judarna har en särställning enligt gud, hur kan inte detta vara rasism?

Judarnas Gud är inte min Gud. Min Gud ligger med tjejer och dricker vin med sina buddies. Han dog och återföddes. Judarnas religion är en protoreligion för kristna, men rätt lite av deras seder överlevde mötet med den italienska högkulturen, vad jag vet var den historiske Jesus skattskriven i imperiet och Jerusalem var en ockuperad stad hela hans liv.

Jesus var italienare. Jag ser ingen anledning alls att blanda in judar i detta.
Citera
2022-11-27, 05:57
  #153
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Judarnas Gud är inte min Gud. Min Gud ligger med tjejer och dricker vin med sina buddies. Han dog och återföddes. Judarnas religion är en protoreligion för kristna, men rätt lite av deras seder överlevde mötet med den italienska högkulturen, vad jag vet var den historiske Jesus skattskriven i imperiet och Jerusalem var en ockuperad stad hela hans liv.

Jesus var italienare. Jag ser ingen anledning alls att blanda in judar i detta.

Tråden handlar om kristendomen och inte om någon pizzabagare till gud.
Citera
2022-11-27, 06:05
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Tråden handlar om kristendomen och inte om någon pizzabagare till gud.

Så det tyskromerska riket var en pizzakultur? Alla wienervalser då?

Jag tycker ditt trollande är roligt men frågan är ju uppriktigt ställd av TS så vi försöker ha en uppriktig diskussion om woke i bibeln mer specifikt. Vi kom in på kvinnofrågor. Jag hoppas det inte är störande?
Citera
2022-11-27, 06:09
  #155
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Så det tyskromerska riket var en pizzakultur? Alla wienervalser då?

Jag tycker ditt trollande är roligt men frågan är ju uppriktigt ställd av TS så vi försöker ha en uppriktig diskussion om woke i bibeln mer specifikt. Vi kom in på kvinnofrågor. Jag hoppas det inte är störande?

Det är förstås seriöst att peka på att det är rasism att ett folk är utvalt av gud.
Citera
2022-11-27, 06:20
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är förstås seriöst att peka på att det är rasism att ett folk är utvalt av gud.

Förbundet med Gud inom kristenheten utgår ifrån dopet. Det är ett förbund genom vatten som är kvinnan och oceanen.

Judar skär sina barn i ballen, så ingår de förbund med sin gud. Det är två helt olika religioner och då ritualen är olika är förbundet olika så det saknar relevans för en kristen vad judar pysslar med, i synnerhet vad de pysslade med för 3000 år sen.

Det är klart man kan anklaga gud för både det ena eller andra men brukar det gå bra för folk som lever så? Jag tycker man ska hjälpa en människa som säger sånt att förstå mer om kristen etik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in