Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-01, 22:37
  #10141
Avstängd
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Tror på det när jag ser det. Februari säger de att de ska rösta, sist av alla länder förutom Turkiet. Låter inte som de har jättepositivt inställning till Svenskt och Finskt medlemskap. Vem vet vad de ställer till med nästa år om de inte får EU-pengarna.

Som av en slump råkar Sverige vara ordförande för Europeiska unionens råd från Januari till Juni 2023, men det är säkert inte relaterat och vi behöver inte oroa oss för enligt experterna kommer Biden, Blinken och Stoltenberg ta Orban i örat.
__________________
Senast redigerad av doncroce 2022-12-01 kl. 22:42.
Citera
2022-12-01, 22:37
  #10142
Avstängd
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag har aldrig påstått att Turkarna skulle säga ja före parlamentet öppnade. Däremot hälsar jag dig välkommen till NATO, kamrat.

Jag lyckades nog blanda ihop dig med någon annan, får be om ursäkt kamrat!
Citera
2022-12-02, 00:28
  #10143
Medlem
Det är ju uppenbart att Orban, Erdogan och Putin bildat en pakt. Det finns inte en chans att Sverige och Finlands Natomedlemskap godkänns under nuvarande premisser. Förstår inte att man ännu håller skenet uppe och inte talar klarspråk. Orban drömmer om ett ett Storungern där man med Rysslands hjälp får tillbaka de omfattande landområden Ungern förlorade vid fredsuppgörelsen 1921.
Citera
2022-12-02, 00:32
  #10144
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Det är ju uppenbart att Orban, Erdogan och Putin bildat en pakt. Det finns inte en chans att Sverige och Finlands Natomedlemskap godkänns under nuvarande premisser. Förstår inte att man ännu håller skenet uppe och inte talar klarspråk. Orban drömmer om ett ett Storungern där man med Rysslands hjälp får tillbaka de omfattande landområden Ungern förlorade vid fredsuppgörelsen 1921.
Hur vet du att ett endaste ord av vad du skrev är sant? Jag har sett många liknande inlägg där det skrivs "jag kan garantera " som sedan visar sig vara 100% fel.
De flesta som gör sitt bästa för att låta tvärsäkra har nästan alltid fel.
Citera
2022-12-02, 10:27
  #10145
Medlem
wwrs avatar
Sanna Marin: Europa är inte starkt nog utan USA (=USA som vår husse, kommer det att bli (ännu mer), gör vi något bra som kan bli bättre än i USA sänks det omedelbart av EU)
Citat:
Finland PM Sanna Marin says Europe is ‘not strong enough’ without the US
https://www.theguardian.com/world/20...without-the-us
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-12-02 kl. 10:29.
Citera
2022-12-02, 10:53
  #10146
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Sanna Marin: Europa är inte starkt nog utan USA (=USA som vår husse, kommer det att bli (ännu mer), gör vi något bra som kan bli bättre än i USA sänks det omedelbart av EU)

https://www.theguardian.com/world/20...without-the-us
Läser du ens vad du länkar till? Hon säger att Europa behöver bygga upp sitt försvar så att det blir tillräckligt starkt för att klara sig på egen hand.
Citera
2022-12-02, 11:37
  #10147
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Läser du ens vad du länkar till? Hon säger att Europa behöver bygga upp sitt försvar så att det blir tillräckligt starkt för att klara sig på egen hand.
Hon har just gått med i NATO.

Men det är bara en del av övertagandet. Vi blir allt mer sammanflätade med USA som inte kommer att tolerera att vi klarar oss bra själva. Amerikanska tankers med dyr gas seglar in. Rubriken påverkar människor att inte tro på oss själva.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-12-02 kl. 11:40.
Citera
2022-12-02, 17:00
  #10148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Hur vet du att ett endaste ord av vad du skrev är sant? Jag har sett många liknande inlägg där det skrivs "jag kan garantera " som sedan visar sig vara 100% fel.
De flesta som gör sitt bästa för att låta tvärsäkra har nästan alltid fel.

Orban tänker använda Ungerns vetorätt för att stoppa EU-hjälppaket till Ukraina. (Tycker Putin månne att det är bra eller att det är illa att hjälp till Ukraina stoppas?).

https://www.expressen.se/nyheter/ung...-till-ukraina/
Citera
2022-12-02, 19:26
  #10149
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hon har just gått med i NATO.

Men det är bara en del av övertagandet. Vi blir allt mer sammanflätade med USA som inte kommer att tolerera att vi klarar oss bra själva. Amerikanska tankers med dyr gas seglar in. Rubriken påverkar människor att inte tro på oss själva.

Det är väl bara ryssar, serber och araber som inte vill att Sverige samarbetar mer med USA.
Citera
2022-12-02, 19:49
  #10150
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är väl bara ryssar, serber och araber som inte vill att Sverige samarbetar mer med USA.
Vi bör samarbeta mer med alla länder. Det beror på hur samarbetet ser ut. Biden sade åt Scholz att inte öppna Nordstream 2 och nu köper Europa dyr amerikansk gas per tankbåt. Vårt "samarbete" med USA gör att CNN och liknande kan bomba oss med t.ex. feminism som under Roe v Wade eller Black Lives Matter och höja konfliktnivån i samhället. Och NATO-frågan har ju diskuterats i tråden. Det har talats om att postera svenska trupper nära Ryssland. Vi drogs in i det förlorade Afghanistankriget. USA skickar ut sitt klimatsändebud Kerry och försöker få andra länder att förgöra sig själva i klimatregleringar. Biden har gjort mycket lite själv. Det han till slut gjorde kommer kanske att rivas upp av Trump om han vinner valet 2024. Själv tycker jag inte vi borde köpt robotar av USA för 25 miljarder och ställt på bl.a. Gotland.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-12-02 kl. 19:54.
Citera
2022-12-02, 20:32
  #10151
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vi bör samarbeta mer med alla länder. Det beror på hur samarbetet ser ut. Biden sade åt Scholz att inte öppna Nordstream 2 och nu köper Europa dyr amerikansk gas per tankbåt. Vårt "samarbete" med USA gör att CNN och liknande kan bomba oss med t.ex. feminism som under Roe v Wade eller Black Lives Matter och höja konfliktnivån i samhället. Och NATO-frågan har ju diskuterats i tråden. Det har talats om att postera svenska trupper nära Ryssland. Vi drogs in i det förlorade Afghanistankriget. USA skickar ut sitt klimatsändebud Kerry och försöker få andra länder att förgöra sig själva i klimatregleringar. Biden har gjort mycket lite själv. Det han till slut gjorde kommer kanske att rivas upp av Trump om han vinner valet 2024. Själv tycker jag inte vi borde köpt robotar av USA för 25 miljarder och ställt på bl.a. Gotland.

Oj vilket förvirrande resonemang ! Ditt USA-hat är talande som hos så många andra ryssar och serber😉
Citera
2022-12-02, 23:37
  #10152
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Orban tänker använda Ungerns vetorätt för att stoppa EU-hjälppaket till Ukraina. (Tycker Putin månne att det är bra eller att det är illa att hjälp till Ukraina stoppas?).

https://www.expressen.se/nyheter/ung...-till-ukraina/
Det är helt annorlunda från vad du skrev ovan. Inte lika tvärsäker längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in