• 1
  • 2
2020-09-24, 19:10
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
INTRO!

GUIDE
Steg 1 - Införskaffandet av ketamin.
Ketamin finns i två isomerer, S och R - samt en blandning av båda - racemiskt. Gatu-ketamin är en blandning av båda oftast, och Spravato som förskrivs är rent S. Jag föreslår att du får tag i ditt ketamin från diverse darknet-shoppar, och helst i 2-3g åt gången

Allra bäst är om du satsar på att köpa ketamin, som ser ut som stora glas-kristaller - skärvor. Minskad risk för hustle och få något RC-skit..

Steg 2 - set & setting.
http://wiki.magiskamolekyler.org/Set_och_setting
https://en.wikipedia.org/wiki/Set_and_setting

Läs där först, men jag rekommenderar att du är ensam hemma, i din säng, med en kudde/täcke.
Ett litet bord bredvid, och ett stort glas med vatten. På bordet kommer du ha ditt ketamin som du sedan krossar och lägger upp linor på (that's right, vi kör intranasal ROA*), som skall rakt upp i SNOR-borren efteråt ..

Du kommer ligga ner större delen av tiden.
Ha behagliga kläder.

Telefonen skall vara på flight-mode. Du skall inte ha någon som stör dig, ingen som kommer in i rummet du befinner dig i, ja hela lägenheten/villan skall vara för dig själv. Räkna med att avsätta 3-4 timmar totalt för den terapeutiska sessionen.

Ha en skön lista av musik Spotify/grymt set av favorit-artist på YouTube, jag gillar Cercle videos..
Det är inget krav att du skall ha musik, du gör som du själv vill, vissa gillar den harmoniska tystnaden.

Du är som mest trippad i 1-1.5 timmar, men kommer kunna börja röra dig rätt fort efter det, kanske vingligt. Helt nykter lär du vara vid 2-4 timmar efter intag. Det varierar beroende på isomer, kvalité, dos etc och från session till session.

Steg 3 - Vägandet och den Stora Krossen av Special K & Den Stora Snorten.
--> Doseringsschema

Väg nu dina ketamin-kristaller, enligt dosseringsschemat.
Krossa, väldigt noggrant dina ketamin-kristaller, det är skadligt att snorta kristaller för näsan som är som glas. Krossa det till ett väldigt fint puder..

Börja cutta upp linan, med ett AMEX-kort, och dra fram en stor RÖDING-sedel, vik den till ett litet rör..
Du placerar det vikta röret mot utkanten av linan, ANDAS ut innan, sen när du är helt tom på luft, placerar SNOR-borren och DRAR - sakta men säkert.. INTE HÅRT. Du andas in långsamt så att det droppar i svalget

Du kanske inte får i dig allt, då tar du andra snor-borren, och kör resten.. Ha vattnet bredvid, drick om det brinner och sticks.. Du har nu cirka 2-3 minuter innan du är helt trippad..

Lägg dig i sängen.. Ta fram mobilen. Kolla på videon.
Njut.. Och släpp all kontroll, släpp allt bara - hänge dig totalt. Allt som visas, allt som är bra/dåligt, allt.. Släpp det.. Ketaminet får vagga dig nu till de insikter du får..

Steg 4) Post-trip-fasen
Du kanske behöver promenera lite, fundera över allt, smälta allt etc.. Ta dig tiden att göra det.. Eller så behöver du inte det.. Individuellt.

Q&A
Citera
2020-09-24, 19:11
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Q&A - fortsättning

Så det vi diskuterar i denna tråd;
1) Ketamin-terapi, effektiviteten av doseringsprotokollet, doseringar, personliga berättelser, erfarenheter och insikter av k-hole.. etc etc..

Det vi inte diskuterar i denna tråd, och som konstituerar OT och direkt rapport är;

1) Moralism, om hur förkastligt det är att nyttja ketamin.
2) Personangrepp - "jävla knarkare/pundare/", "ni är sjuka i huvudet" och andra ad-hominems.
3) Dumförklara folk och säga att man måste göra det under läkaruppsikt.. Håller du inte med skapa en annan tråd.

4) Bristande studier och effektivitet kring ketamin, ketamin är godkänt nu av FDA och Europeiska läkemedelsverket - och av Läkemedelsverket.. Det finns mycket kritik mot ketamin och studieutformningen, men en stor majoritet verkar selektivt glömma bort att majoriteten av nuvarande antidepressivas (SSRI, SNRI*) studier har varit fyllda av skandaler och manipulering..

https://www.reuters.com/article/us-g...86116E20120702
Så diskussioner kring manipulering & frisering av datan är inte topic, och är OT!

Med detta sagt välkomnar jag er in i tråden
Citera
2020-09-26, 21:38
Moderator
Siegfrids avatar
Psykiatri och psykofarmaka --> Psykedeliska substanser
/Moderator
Citera
2021-01-23, 21:56
Medlem
Bra guide!
Gillar dissociativa i terapeutiskt syfte, verkar definitivt hjälpa mot depression i många fall, speciellt där mycket annat varit verkningslöst.
Citera
2021-05-04, 22:33
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Bra guide!
Gillar dissociativa i terapeutiskt syfte, verkar definitivt hjälpa mot depression i många fall, speciellt där mycket annat varit verkningslöst.

Rekommenderar att spana in muskimol ifall du gillar dissociativa!
Citera
2021-05-23, 14:03
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Ny lovande studie om racemiskt ketamin!

(FB) Racemiskt ketamin visar 76.5% respons på 24 timmar i suicidalitet hos MDD & PTSD
Citera
2021-09-26, 15:22
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
...
Vad tycker du själv om ketaminets helande egenskaper? Hur står sig den antidepressiva effekten jämfört med vad man får ut av svamp?

Har testat svamp flera gånger och upplevt väldigt positiva eftereffekter. Ketamin är helt okänt för mig. Vet bara att det kan vara beroendeframkallande.
Senast redigerad av Jiren 2021-09-26 kl. 15:27.
Citera
2022-12-02, 20:29
Medlem
Ketamin mot depression/ångest

Någon här som självmedicinerar med ketamin mot depression och ångest?
Och nu menar jag enbart i medicinsk syfte. Inte ute efter rus osv.
Någon som vill dela med sig?
Citera
2022-12-02, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gillisen
Någon här som självmedicinerar med ketamin mot depression och ångest?
Och nu menar jag enbart i medicinsk syfte. Inte ute efter rus osv.
Någon som vill dela med sig?

Jag har gjort det och det funkade bra. Racemic ketamin.
Citera
2022-12-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Jag har gjort det och det funkade bra. Racemic ketamin.
Under hur lång tid gjorde du det? Och hur ofta?
Citera
2022-12-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gillisen
Under hur lång tid gjorde du det? Och hur ofta?

Tog några gånger under samma dag/kväll, för att sedan vänta till nästa helg o.s.v. tills det var slut. Hade 2-3 gram tror jag.
Citera
2022-12-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Tog några gånger under samma dag/kväll, för att sedan vänta till nästa helg o.s.v. tills det var slut. Hade 2-3 gram tror jag.
Men kände du nån antidepressiv effekt? Hur kändes det isåfall?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in