Citat:
Jag undrar mer varför du hittar på så mycket. Det står klart och tydligt i artikeln (som du inte har läst men ändå måste hitta på något om.) Målet var att nå 1500 anställda 2022
Citat:
.
När man sedan frågar vad sjutton de sysslar med så uppmanas man prenummerera på lokaltidningar
Det enda du behövde göra var att fråga hövligt som en vanlig människa, då hade du vetat vid det här laget. Ta av dig offerkoftan.
Citat:
Media använder naturligtvis betalväggar på ett medvetet sätt. När Northvolts planer om nya fabriker eller nyanställningar rapporteras finns inga betalväggar. Nu har de t.o.m. "nått målet". Men det presenteras inte av media i större omfattning än för de som prenummererar på en lokaltidning i Norrland!
Mest troligt för att media har annat att rapporterar om.
Citat:
När detta mål sattes upp vet vi inte. Om det inte presenterats tidigare kan det vara uppställt för att passa resultaten.
Det vet vi absolut, sluta hitta på igen. En väldigt snabb och enkel googling pekar åtminstone på januari 2022.
Citat:
Man gömmer produktionsresultaten för den breda allmänheten.
Inget gömms, går att läsa i artikeln du delade.
Citat:
Det ekonomiska målet har väl du berättat för oss? Att gå med förlust i mer än 10 år framåt.
Det är inte ett ekonomiskt mål utan en ekonomisk bieffekt av en aggressiv expansion. Hade du hellre velat att de hade hållt i pengarna utan expansion?
Citat:
Min uppfattning är som sagt att det måste komma fram styrkta, objektiva data om deras produktion. Hur mycket och till vilka produkter, i detalj, märken och modeller. Det är i alla fall min mening.
Mycket av det finns i artikeln du själv delade.
Citat:
Se bara artikeln i SvT som nyss citerades. Statsministern talar om diffusa gröna mål. Inte ett ord om de 1500 anställda i jättefabriken. Inte ett ord från eller om den tidigare hyllade Carlsson, i artikeln.
Det har nog att göra med att de var i Västerås och inte Skellefteå samt att artikeln inte handlade om Carlsson utan Kristersson. Han var med. SVT (Sveriges TELEVISION) Syslar i huvudsak med rörlig media, så allt matigt kommer att finnas i filmerna) Att välja att inte se dem för att sedan ljuga ihop ett inlägg är bara dumheter.
Hur går det med årsredovisningen? Läst den ännu?