• 1
  • 2
2023-01-01, 13:52
Medlem
AugustStrindbergss avatar
Edit: Jag hittade en hemsida av en uppfinnare (modern polymat) som bor i Sverige. Jag sa att jag skulle ge er namnet p hemsidan och jag hittade det tillslut: http://ideastoimproveearth.com/ . En av uppfinningarna blockerar bomber och verkar vldigt revolutionerande fr vrt samhlle. Vad tycker ni om det hr? Uppfinnaren vill inte ge ut sitt namn, men kallar sig fr The Brain.

Alla uppfinnare r intressanta. En av vrldens mest intressanta polymater r ju Leonardo Da Vinci.

Citat:
Leonardo da Vinci (15 April 1452 2 May 1519) was an Italian polymath of the High Renaissance who was active as a painter, draughtsman, engineer, scientist, theorist, sculptor, and architect. While his fame initially rested on his achievements as a painter, he also became known for his notebooks, in which he made drawings and notes on a variety of subjects, including anatomy, astronomy, botany, cartography, painting, and paleontology.
Senast redigerad av AugustStrindbergs 2023-01-01 kl. 14:34.
Citera
2023-01-01, 13:55
Medlem
Han r verkligen en intressant person. Hans uppfinningar fascinerar mig verkligen. Det verkar inte finnas s mnga uppfinnare som verkligen tar uppfinnandet p allvar dr ute numera.
Citera
2023-01-01, 14:01
Medlem
RegnbagsLindas avatar
Jag tycker att det r fantastiskt med sdana uppfinnare. Stora uppfinnare kan frndra samhllet otroligt mycket snabbare n det skulle utvecklats annars. Namn som Nikola Tesla och Thomas Edison kommer upp.
Citera
2023-01-01, 14:07
Medlem
En modern polymat, helt underbart att hra om. Det r vl inte s mnga som arbetar p Da Vincis vis nufrtiden?
Citera
2023-01-01, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lightofdarkoflight
En modern polymat, helt underbart att hra om. Det r vl inte s mnga som arbetar p Da Vincis vis nufrtiden?
Exakt, det r inte s mnga som gr det lngre. Polymati r rtt ovanligt i dagens samhlle. Vad exakt det beror p vet jag inte.
Citera
2023-01-01, 14:19
Medlem
Jag tycker att han r oslagbar. Hans uppfinningar r helt fantastiska. Andra fantastiska uppfinnare r ju the Wright brothers och Alessandro Volta.
Citera
2023-01-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakimthetrashboy
Jag tycker att han r oslagbar. Hans uppfinningar r helt fantastiska. Andra fantastiska uppfinnare r ju the Wright brothers och Alessandro Volta.
Brderna Wright lg lngt fre sin tid med sin flygmaskin. Om man jmfr dem med Da Vinci ser man dock att Da Vincis uppfinningar hade tagit sig mycket lngre om han hade haft mer pengar till att frska konstruera dem. En del av hans ider var ju fr dyra fr att tillverka. Brderna Wrights flygmaskin fungerade i alla fall fr deras budget.
Citera
2023-01-01, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AugustStrindbergs
En av vrldens mest intressanta polymater r ju Leonardo Da Vinci.

Finns det ngon i dagens samhlle som kan mta sig med Leonardo Da Vinci?

Det finns en uppfinnare (modern polymat) som jag skulle kunna tnka mig r nmnvrd, han hade en hemsida, men jag minns inte vad den hette. Jag terkommer med namnet p hemsidan om jag kommer p det.
Den hr snubben kanske?
https://heiwaco.tripod.com/cv.htm
Citera
2023-01-01, 14:24
Medlem
Otroligt kul att f hra om en modern polymat. Det r precis vad mnskligheten behver. En till Leonardo Da Vinci r precis vad som behvs 2023.
Citera
2023-01-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Den hr snubben kanske?
https://heiwaco.tripod.com/cv.htm
Det var inte han. Men intressant mnniska, mste jag sga.
Citera
2023-01-01, 14:27
Medlem
Jag tycker att han har uppntt ngot med sitt arbete som frndrat mnskligheten fr alltid.

Jag sjlv skulle aldrig ens komma i nrheten av att stadkomma ngot sdant. Det bsta jag lyckats med var ingenting i princip.
Citera
2023-01-01, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somegoodmusic
Jag tycker att han har uppntt ngot med sitt arbete som frndrat mnskligheten fr alltid.

Jag sjlv skulle aldrig ens komma i nrheten av att stadkomma ngot sdant. Det bsta jag lyckats med var ingenting i princip.
Jag tror att de flesta inte klarar av att stadkomma srskilt mycket. Vi r mest bara byggstenar i samhllet. Universalgenier har en stark vilja att frndra uppbyggnaden av sjlva byggstenarna, med uppfinningar som underlttar vra liv. Dremot om man ser p t.ex. Leonardo Da Vinci s var hans uppfinningar fr dyra fr hans tid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in