Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-03, 16:41
  #551365
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nu var det ju 0.1 % för 50 åringar o inte 0.5%. Dessutom tidiga strains med högre dödlighet. Omicron når ju knappast upp till dessa siffror....
Det är nog lite svårt att avgöra hur IFR:en skiljer sig mellan olika varianter, eftersom det finns så hög immunitet i befolkningen. Det finns väl exempelvis en del som tyder på att deltavarianten hade högre IFR än alpha, beta och wild-type Wuhan varianten.

Logiken i ditt resonemang faller samman när du drar upp omicron. Vad omicron har för IFR i en befolkning med befintlig immunitet är en helt annan sak än att diskutera vad exempelvis delta hade för IFR i en naiv befolkning.

Förstår du? Bara för att omicron inte utgör en stor fara för mig som har fått tre doser, så betyder inte det att delta skulle varit ofarligt för mig som ovaccinerad under 2021. Det är ett anakronistiskt resonemang.
Citera
2023-01-03, 16:46
  #551366
Avstängd
wwrs avatar
Nu anklagar kineserna andra länder för att ha för hårda Coronaregler 🤣🤣🤣
Citat:
“We believe that the entry restrictions adopted by some countries targeting China lack scientific basis, and some excessive practices are even more unacceptable,” foreign ministry spokesperson Mao Ning said at a briefing.
https://www.theguardian.com/world/20...d-travel-rules

https://twitter.com/songpinganq/stat...79473200234496
Citera
2023-01-03, 17:30
  #551367
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Det är nog lite svårt att avgöra hur IFR:en skiljer sig mellan olika varianter, eftersom det finns så hög immunitet i befolkningen. Det finns väl exempelvis en del som tyder på att deltavarianten hade högre IFR än alpha, beta och wild-type Wuhan varianten.

Logiken i ditt resonemang faller samman när du drar upp omicron. Vad omicron har för IFR i en befolkning med befintlig immunitet är en helt annan sak än att diskutera vad exempelvis delta hade för IFR i en naiv befolkning.

Förstår du? Bara för att omicron inte utgör en stor fara för mig som har fått tre doser, så betyder inte det att delta skulle varit ofarligt för mig som ovaccinerad under 2021. Det är ett anakronistiskt resonemang.

Ditt resonemang är alltså att bara för att spanska sjukan var farlig så måste vi vaccinera mot alla influensor för all framtid.

Ditt resonemang faller platt som en pannkaka
Citera
2023-01-03, 17:41
  #551368
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag är den första att hålla med om det. Mot den bakgrunden är det extra anmärkningsvärt att man från myndigheternas håll agerat som man gjort. Att låta alla dessa sjukdomar spridas explosionsartat är helt otroligt. Nu sitter man dessutom med armarna i kors igen och låter den kinesiska mutationen fritt strömma in i landet samtidigt som andra länder kräver testning och karantän för inresanden från Kina. Det känns inte som man lärt sig någonting. Som ett tjurigt barn som vägrar erkänna att de gjort fel.
Det är väl du som inte lärt dig något. Viruset går inte att stoppa, lika lite som ett snöoväder eller en storm. Det har blivit en del av den ständigt föränderliga virusflora vi har omkring oss. Man kan inte stänga ner hela samhällen bara för att man inte ids utbilda några fler sköterskor. Det vore väl proaktivt om något, utbilda några fler sköterskor. Istället för att panikartat och reaktiv stänga ner, låsa in, lägga ner osv så, fort det blir tal om en ny variant. Det här gått tre år. Man hade kunnat utbilda några extra på den tiden istället för att tjata om vaccinpass och masktvång.
Citera
2023-01-03, 17:48
  #551369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu anklagar kineserna andra länder för att ha för hårda Coronaregler 🤣🤣🤣

https://www.theguardian.com/world/20...d-travel-rules

https://twitter.com/songpinganq/stat...79473200234496

Varje land gör precis vad fan de vill, har inte kinesjävlarna med att göra. Hade kineserna frpn första början tvättat händerna och tänkt på hygienen och gett fan att äta kadaver så vi inte haft det här problemet.

Vilka jävla dårar alltså.

En annan rolig sak är att de här sneögda fanskapen har haft inreseförbud och de hårdaste restriktionerna i världen, sen när Europa vill införa restriktioner så blir de förbannad. Vad är det för jävla spel de håller på med egentligen?
__________________
Senast redigerad av Kimma7 2023-01-03 kl. 17:52.
Citera
2023-01-03, 18:23
  #551370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Jag tror du behöver läsa artikeln några gånger till om du tror att man kan vifta bort de förhöjda värdena av IgG4. De skriver ganska tydligt att det kan vara ett problem som kan ge både svårare och längre sjukdomsförlopp. Vilket är exakt vad jag ser i omgivningen hos vaccinerade. Anekdoter är inte bevis för något, men när en studie pekar på den risken och jag ser det i min omgivning så stärker det mina misstankar jag hade från början om det här vaccinet. Jag tror vi kommer se mer av det här.

Att du inte kan hålla isär immunsystemets olika funktioner är ditt problem, ingen annans, Fröken sprutluder.

Oavsett konsekvenserna av det de visar i studien så är en sak klar, ingen av tillverkarna av mRNA-vaccin vet vad de sysslar med, eftersom det här är något som uppdagats nu. Vilket bekräftar vad många sagt hela tiden: det är en obeprövad vaccinteknik och massvaccinationen är ett hänsynslöst och omdömeslöst gigantiskt experiment.

Obekämpad troligen labbskapad Covid-19 ensamt hade också varit ett "gigantiskt experiment", troligen större, det är inte svårt att se problemen med både pandemin och vaccinet, för andra än dig.

Du berättar ju att du hämtar dina "Covid-iakttagelser" från din närmaste omgivning och vi förstår att det där du också hittar ditt fattiga språk.

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Icke-inflammatoriska antikroppar av typen lgG4 är vettiga mot allergener som inte kan replikera.

Däremot är de inte så vettiga mot virus som SARS-Cov-2 som kan replikera.

Fattar du?

Replikerar du ja, men i artikeln fanns förhöjt lgG4 också i andra fall med immunterapi, och de beskrevs väl inte som misslyckade? I artikeln stod att man inte vet och att inget tyder på allvarligare förlopp av de Covid-fall man undersökt. Fattar du?
__________________
Senast redigerad av Lamento 2023-01-03 kl. 18:24. Anledning: felstavning
Citera
2023-01-03, 19:05
  #551371
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Varför envisas du med att tillskriva folk helt påhittade meningar?
Jag har aldrig sagt ”ha tillbaka” lockdowns i Sverige. Vet inte om din isolering börjar skada din hjärna totalt.

Och nej, det är inte bra med hemarbete osv. Du verkar inte ha någon koll på vad som hänt på företag som kört med hemarbete. En väldans massa sossar har ju såklart tyckt att det varit perfekt att ”jobba hemifrån”. Tyvärr går produktiviteten och sammanhållningen åt helvete. Plus en massa andra negativa saker.

Jag har hört tvärtom. Att produktiviteten ökat när folk slipper dessa ändlösa möten och socialt pladder i fikarum och korridorer. Man koncentrerar sig på att arbeta istället. De anställda slipper dessutom lägga tid på arbetsresor.
Citera
2023-01-03, 19:19
  #551372
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag har hört tvärtom. Att produktiviteten ökat när folk slipper dessa ändlösa möten och socialt pladder i fikarum och korridorer. Man koncentrerar sig på att arbeta istället. De anställda slipper dessutom lägga tid på arbetsresor.

Det har du hört ja. På ABF då eller?

Sorry, så funkar det inte i verkligheten.
Möjligtvis har företagen lärt sig en sak.
1. Att 90% inte klarar av frihet under ansvar.
2. Sammanhållning på en arbetsplats är extremt viktig (den försvinner när folk inte träffas)
3. Lojaliteten till företaget blir obefintlig.

Så ser verkligheten ut. Vad arbetslösa diskuterar kring ”jobbsökardatorn” på arbetsförmedlingen är något annat.
Citera
2023-01-03, 19:55
  #551373
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Kan bara hålla med. Folk verkar bo i någon slags bubbla där Sveriges befolkning mestadels består av en massa 25åringar.

Så ser det ut i utvecklingsländer. Indien, afrika, där har man befolkningspyramider som ser ut så, dvs större delen av befolkningen är under 25.. I Sverige så är folk betydligt äldre. Av den anledningen borde vara uppenbart för vemsomhelst att den svenska befolkningen ska ta 3 doser av covidvacccin.

Både Pfizer och Moderna har varit fullt FDA-godkända sedan sommaren 2021, för den primära vaccinationsserien.

Tror idioterna i tråden att FDA skulle utfärda ett fullt godkännande utan att titta på omfattande data angående riskerna med vaccinet jämfört med riskerna med viruset?
THE HIGHWIRE 300TH EPISODE
https://www.bitchute.com/video/HdX1AdORTWxV/

Från 44min 40sek in och framåt så börjar intervju med en visselblåsare och hennes upplevelser från att ingått i modernas första testgrupp av personer för deras covidvaccin. Det som utgjorde en del av underlaget för nödgodkännandet.

Kanske är inte allt kliniskt och vetenskapligt som så många gånger förr, för om så vore fallet borde bolag som pfizer inte blivit dömda till skadestånd tidigare som i exemplet under.

If you need a reminder who's the most corrupt company in the world
https://www.bitchute.com/video/enYQ3uVDTbJL/

Och det finns andra visselblåsare som ex.vis. Brook Jackson.
https://www.iambrookjackson.com/
__________________
Senast redigerad av arne99 2023-01-03 kl. 20:09. Anledning: Mer text.
Citera
2023-01-03, 20:30
  #551374
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
THE HIGHWIRE 300TH EPISODE
https://www.bitchute.com/video/HdX1AdORTWxV/

Från 44min 40sek in och framåt så börjar intervju med en visselblåsare och hennes upplevelser från att ingått i modernas första testgrupp av personer för deras covidvaccin. Det som utgjorde en del av underlaget för nödgodkännandet.

Kanske är inte allt kliniskt och vetenskapligt som så många gånger förr, för om så vore fallet borde bolag som pfizer inte blivit dömda till skadestånd tidigare som i exemplet under.

If you need a reminder who's the most corrupt company in the world
https://www.bitchute.com/video/enYQ3uVDTbJL/

Och det finns andra visselblåsare som ex.vis. Brook Jackson.
https://www.iambrookjackson.com/

Går ju inte lita på resultatet o listade biverkningar när de beter sig så.
Citera
2023-01-03, 20:45
  #551375
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Det har du hört ja. På ABF då eller?

Sorry, så funkar det inte i verkligheten.
Möjligtvis har företagen lärt sig en sak.
1. Att 90% inte klarar av frihet under ansvar.
2. Sammanhållning på en arbetsplats är extremt viktig (den försvinner när folk inte träffas)
3. Lojaliteten till företaget blir obefintlig.

Så ser verkligheten ut. Vad arbetslösa diskuterar kring ”jobbsökardatorn” på arbetsförmedlingen är något annat.

Som man känner sig själv känner man andra. Är man akademiskt skolad är man van vid att arbeta självständigt mot uppsatta mål. Arbetar man inte så märks det. Var man arbetar eller när man arbetar är mindre viktigt. Sammanhållning eller inte avgörs av så mycket mer än var man arbetar. Antingen finns personkemi eller så finns den inte. Det här kommer du lära dig när du blir lite äldre.

Vad arbetslösa diskuterar har jag ingen aning om. Har inte varit arbetslös på ett kvarts sekel. Skulle dock gissa på att arbetslösa är långt ifrån någon homogen grupp och därför inte diskuterar särskilt mycket med varandra, eller har jag fel?

Covidrestriktioner är dock bra. Hörde nu på TV att EU beslutat om gemensamma regler för kinaresenärer. Gick nog bra att köra videomöte då det var så kort varsel. Effektivast så.
Citera
2023-01-03, 22:03
  #551376
Medlem
qwerty-66s avatar
Man dör inte av covid lunginflammation längre. Kinesisk statistik räknar bara covid lunginflammation så extremt låga siffror. Med Omicron dör folk av underliggande sjukdomar.
Så Kina visar att Omicron är rätt snällt även utan vaccin.

Går inte stoppa varianter från Kina. Risk för elaka varianter från Kina mindre då de har låg immunitet så viruset behöver inte mutera runt lika mycket.

Större risk för elaka mutationer med EU o USA tex.


https://youtu.be/PYrFU6QnhBE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in