2023-01-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinjo
Du får försöka driva frågan via någon politiker. Lycka till.
Men det är det ju! Vakna upp nu grabben och sluta trolla.
Citera
2023-01-04, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av und-med
Beslutet hade tagits i riksdagen en första gång innan C-P föddes. Det bekräftades efter han hade fötts, båda gångerna av stora majoriteter.
Lagändringen blev fastställd vid andra omröstningen. Tillämpningen innan andra omröstningen är retroaktivt eftersom den nya lagen gällde inte då, punkt slut.
Att ni inte kan komma överens om en sån enkel sak.
Citera
2023-01-04, 23:14
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Har du hört talas om ordet "Drottning", och vad som menas med det? Slå upp det annars!
T.ex var Elisabeth II drottning i 70 år drygt!
Har du hört talas om att historien inte har varit likadan i alla länder genom åren, och att det även finns dokumenterat i historieböcker? Har du någonsin röstat annat än vänster?
Citera
2023-01-04, 23:16
Medlem
Hemskt va alla är emot kungen.

Vi i Sverige borde vara stolta över att en ha en kung. Tyvärr har kungen inte mycket att säga till om ang hur Sverige styrs vilket en kung borde få ha tycker jag.

Tur för er att ni inte levde i Sverige för några hundra år sedan. Då hade kungen huggit av er huvudet på öppen gata utan konsekvenser.
Citera
2023-01-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G2GO

Vi i Sverige borde vara stolta över att en ha en kung. Tyvärr har kungen inte mycket att säga till om ang hur Sverige styrs vilket en kung borde få ha tycker jag.

Tur för er att ni inte levde i Sverige för några hundra år sedan. Då hade kungen huggit av er huvudet på öppen gata utan konsekvenser.
Haha! Nej det hade han inte kunnat göra för även då fanns lagar och regler. Tronföljden bör respekteras till i dag och inte av klåfingriga politiker. Något bör bestå!
I övrigt har du rätt och i alla fall jag är stolt och står bredvid min Kung
Senast redigerad av Truefighter 2023-01-04 kl. 23:31.
Citera
2023-01-04, 23:30
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:

Och oavsett om du har rätt eller fel så tror du inte att Drottningen hade kunnat verkställa samma straff? Eller hur var det med Patriarkatet. Kleopatra
Citera
2023-01-04, 23:32
Medlem
Vår kung är ärlig och uppriktig. Säger vad han tycker. Och jag är benägen att hålla med honom. Sedan kan det i och i för sig diskuteras om huruvida vi ska ha ett kungahus år 2023. Men just nu har vi det.
Citera
2023-01-04, 23:33
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:

Och oavsett om du har rätt eller fel så tror du inte att Drottningen hade kunnat verkställa samma straff? Eller hur var det med Patriarkatet. Cleopatra?
Citera
2023-01-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Har du hört talas om att historien inte har varit likadan i alla länder genom åren, och att det även finns dokumenterat i historieböcker? Har du någonsin röstat annat än vänster?

I vilket land har kvinnor kallats "kungar" då? Och även om det skulle ha varit så, så struntar jag i det! "Kung Viktoria"...eller "Drottning Viktoria".....jag bryr mig inte!
Citera
2023-01-04, 23:34
Medlem
volvo 240s avatar
Jag hållerm ed Kungen. Han var ju tänkt som arvine och jävligt fult att bara pang låta victoria bli kronprinsessa. Detta kunde senarelagts till Carl Phillips döttrar o de vart äldst. Jag har inget emot kvinnlig tronföljd men det ska ju utlysas i god tid, gärna innan Knugen och SIlvia fått några barn. Nu fuckade de till det så Carl Philip och hans äldsta barn är ju de rättmätiga arvtagarna till tronen.Både han och Madeleine ser ju dessutm bra ut meda plus deras gemåler medan Vkickan ser ut som hej kom och hjälp mig med sin Haka och Prins Daniel är ju urtypen av en fjolla.
Citera
2023-01-04, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Och oavsett om du har rätt eller fel så tror du inte att Drottningen hade kunnat verkställa samma straff? Eller hur var det med Patriarkatet. Kleopatra
Det hade hon kunnat göra fast till ämnet! Staten tog ifrån Kungens rätt att utse sin tronföljare. Vilket är helt fel.
Senast redigerad av Truefighter 2023-01-04 kl. 23:38.
Citera
2023-01-04, 23:35
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Lagändringen blev fastställd vid andra omröstningen. Tillämpningen innan andra omröstningen är retroaktivt eftersom den nya lagen gällde inte då, punkt slut.
Att ni inte kan komma överens om en sån enkel sak.
Känns ju som att riksdagen inte ska styra våran följd utan det är hovet i samspråkan med kungafamiljen/släkten.-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in