Citat:
Ursprungligen postat av
tr0llelito
Samma som alla - förutom du - använder sina bil-appar till.
1: Jag inser att "om ca 30 min ska jag åka iväg på ett oförutsett ärende och det är -10, jag startar värmaren". Eller programmerar värmaren i appen vilket är tio resor enklare och smidigare än i bilen.
2: Jag kontrollerar "Hur var det nu, hade jag tillräckligt med kräm för t/r till jobbet imorgon eller ska jag plugga i bilen ikväll?
Att utföra dessa banala saker utan att gå ut till bilen i frost och pissregn är varför man använder en app. Det är verkligen häpnadsväckande att du har svårt att förstå vitsen och vinsten med detta.
1, att programmera in klockan för förvärmning på touchskärmen tar ca 20 sekunder..
Eller så trycker du bara på knappen på ditt nyckelkort en stund innan du ska iväg, och har du bilen utanför huset så behöver du inte ens gå ut, det räcker att du ställer dig i huset vid fönstret och trycker på knappen så startar förvärmningen direkt.
2, parkerar man bilen hemma med enbart lite laddning i batteriet så får man skylla sig själv..
Kommer man hem med lite procent kvar i batteriet så sätter man självklart i kabeln och laddar..
Det är sunt förnuft, man vet aldrig om behöver köra ett oförutsett ärende.
Märkliga problem ni har..
Jag har kört 22.000 mil med min ZOE utan att behöva krångla till det med några jävla appar.
Vid behov finns som sagt alla inställningar i skärmen eller i nyckeln.