Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-21, 10:40
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag är inget fan av Rasmus Paludan men denna gång stödjer jag det eftersom han kommer göra Turkiet så upprört att Turkiet blockerar Sveriges NATO-medlemsskap.
I förlängningen leder det till att Nato måste omvärdera sina medlemmars vetorätt eftersom Nato som organisation absolut inte kan gå runt och kräva att länder ger upp sin yttrandefrihet för att få komma med.
Citera
2023-01-21, 10:41
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Det är ju polisen som beviljat ansökan.
Är det så? Då kan de gott jobba för lönen.
Citera
2023-01-21, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Han ska givetvis inte ha något "skydd" i förhand för sina dumheter. Läste att han redan kostat 43 miljoner kronor. Skicka räkning till "Stram Kurs"

Givetvis ska ha ha skydd för sin demonstration, om han söker om tillstånd för detta.

Vi har yttrande- och demonstrationsfriheter i Sveriges grundlag. Om vi ska börja rubba på dessa för att folk känner sig kränkta är vi inte mycket till demokrati längre.

Som Evelyn Beatrice Hall skrev; "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it".
Citera
2023-01-21, 10:44
Medlem
När börjar det? Kan någon vänlig själ lägga upp länk till streamingen oxå?
Citera
2023-01-21, 10:44
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Brinn i helvete din jävla getknullare

Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Rent explicit borde polisen kunna gripa honom för högmålsbrott så fort han lyfter en Koran utanför turkiska ambassaden samt därefter utvisa honom . Det Paludan gör nu bör definitivt kunna klassas som detta/samhällsomstörtande . Lagar finns så använd dom !

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6gm%C3%A5lsbrott

Nej de kan inte utvisa honom då han är svensk medborgare. På vilket sätt är det högmålsbrott?
Citera
2023-01-21, 10:45
Medlem
okok1s avatar
Är det stramkurs på FB som det kommer streamas på?
Citera
2023-01-21, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Jaha du tycker det är oklart, då är det väl bra att han yttrar sig igen då.

Du verkar trög.

Få - kommer egentligen lyssna på vad han säger. Folk som känner sig berörda och nyfikna förbereder sig bara på att han ska bränna en koran och börjar redan innan reagera och förbereda sig på detta.

Yttrandefriheten bara drunknar i spektaklet, i Paludans sätt att använda yttrandefriheten. Han missbrukar den. Blir det för mycket sånt här kommer det kosta mer än det smakar. Då får antidemokrater istället som de vill.

Yttrandefriheten har vi - men använd den konstruktivt om det är tänkt att stora massor ska uppmärksamma nåt.

Anti-demokrater får bara vatten på sin kvarn.
Senast redigerad av Tissetiss 2023-01-21 kl. 10:54.
Citera
2023-01-21, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Förstör mer än vad värdet av yttrandefriheten ger.
Jag har sett många människor skriva detta när det kommer till Paludans koranbränningar men aldrig sett ett exempel på hur yttrandefriheten har förstörts. Paludan har bränt koraner i flera år nu. Har din yttrandefrihet förstörts av det? Har yttrandefrihetslagen inskränkts efter koranbränningarna?
Förhoppningsvis kommer Paludan frias från anklagelser om hets mot folkgrupp i domstol. Det skulle innebära att yttrandefriheten går före religiösa känslor vilket är hur en sekulär stat bör fungera. Det skulle stärka yttrandefriheten.
Citera
2023-01-21, 10:49
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
I förlängningen leder det till att Nato måste omvärdera sina medlemmars vetorätt eftersom Nato som organisation absolut inte kan gå runt och kräva att länder ger upp sin yttrandefrihet för att få komma med.

Förlängningen borde Sverige omvärdera NATO mot andra möjligheter när det gäller försvarssamarbeten. NATO är idag totalt infiltrerat av Neocons och andra globalister som konstant startar krig över världen. Ingen försvarsallians som gagnar Sverige. NATO är dött.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Du verkar trög.

Nej det var ju du som sa att du inte förstår hans budskap, det är alltså du som är trög.
Men du får en ny chans nu, var tacksam för det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag är inget fan av Rasmus Paludan men denna gång stödjer jag det eftersom han kommer göra Turkiet så upprört att Turkiet blockerar Sveriges NATO-medlemsskap.

Lite tragikomiskt att det skulle vara han som sätter sista stoppet för ett NATOmedlemskap
Annars är det i stort sett bara vänstern som har förstånd vara mot
Citera
2023-01-21, 10:50
Medlem
Jag har ont i magen när jag tänker på vad som kan hända om ett par timmar Hur många poliser kommer behöva söka vård? Hur mycket kommer skadegörelsen kosta? Är risken att människoliv går till spillo värt för att man ska få bränna en "bok"???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in