Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-22, 15:20
  #73
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vad kan sägas mer om det då förutom att referera till Star Trek? Sci-fi i all ära men jag trodde att vi pratade om faktiska UFO:n i bemärkelsen farkoster tillverkade i ett annat solsystem. Hur kommer de hit snabbare än ljusets hastighet?

Referens till star trek?

VARFÖR argumenterar du i ett ämne du uppenbarligen har NOLL intresse eller kunskap om? Det är allmänt känt och har inget med star trek att göra..

Edit: https://www.science.org.au/curious/space-time/gravity
Citera
2023-01-22, 15:23
  #74
Avstängd
DevilsDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Prat om olika dimensioner innebär att man tror på teorin om multiversum, dvs oändligt många olika verkligheter som skiljer sig från varandra. Så kan det förstås vara, men då blir det desto svårare att ens gissa vad fan de gör här.


Förmodligen materialiseras dom automatiskt när de kommer in i vibrationshastigheten för vår täta materia.

Skulle jag gissa så är det nog för att överväga att bosätta sig, vem vet.
Citera
2023-01-22, 15:27
  #75
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Enligt läcka.

Det stämmer väl hyffsat med vad Bob Lazar sa förutom utomjordingarna.

https://www.express.co.uk/news/weird...odies-DIA-leak

Hur trovärdigt är detta ?

Det är fejk, tyvärr.

Det ända utomjordiska i verkligheten är om spöken på den paranormala delen men den är utdöende.
Citera
2023-01-22, 15:33
  #76
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Det är fejk, tyvärr.

Det ända utomjordiska i verkligheten är om spöken på den paranormala delen men den är utdöende.

Det finns ufon här, och ingen kan förklara vad de är. Se länk nedan. Särskilt 8 minuter in i videon.

https://youtu.be/ZBtMbBPzqHY
__________________
Senast redigerad av SexgalenZombie 2023-01-22 kl. 16:00.
Citera
2023-01-22, 15:40
  #77
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Det finns ufon här, och ingen kan förklara vad de är. Se länk nedan.

https://youtu.be/ZBtMbBPzqHY
Fast det borde väl vara nåt märkligt man observerar innan man börjar spekulera i utomjordingar, och ingenting på de där filmklippen tyder ju på några konstigheter i form av extrema manövrar, hastigheter eller andra oförklarliga beteenden.
Citera
2023-01-22, 15:46
  #78
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vad kan sägas mer om det då förutom att referera till Star Trek? Sci-fi i all ära men jag trodde att vi pratade om faktiska UFO:n i bemärkelsen farkoster tillverkade i ett annat solsystem. Hur kommer de hit snabbare än ljusets hastighet?

Om de har lyckats ta sig hit så ligger de väl lite före oss i utvecklingen. Warp är fortfarande fantasier, men det finns teorier om detta.

Faster-Than-Light Travel Could Work Within Einstein's Physics, Astrophysicist Shows

Citat:
For decades, we've dreamed of visiting other star systems. There's just one problem – they're so far away, with conventional spaceflight it would take tens of thousands of years to reach even the closest one.

Physicists are not the kind of people who give up easily, though. Give them an impossible dream, and they'll give you an incredible, hypothetical way of making it a reality. Maybe.

In a 2021 study by physicist Erik Lentz from Göttingen University in Germany, we may have a viable solution to the dilemma, and it's one that could turn out to be more feasible than other would-be warp drives.

Breaking the warp barrier: hyper-fast solitons in Einstein–Maxwell-plasma theory

Citat:
Abstract

Solitons in space-time capable of transporting time-like observers at superluminal speeds have long been tied to violations of the weak, strong, and dominant energy conditions of general relativity. The negative-energy sources required for these solitons must be created through energy-intensive uncertainty principle processes as no such classical source is known in particle physics. This paper overcomes this barrier by constructing a class of soliton solutions that are capable of superluminal motion and sourced by purely positive energy densities. The solitons are also shown to be capable of being sourced from the stress–energy of a conducting plasma and classical electromagnetic fields. This is the first example of hyper-fast solitons resulting from known and familiar sources, reopening the discussion of superluminal mechanisms rooted in conventional physics.
Citera
2023-01-22, 15:55
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om vi människor skulle börja ”erövra” universum så lär väl första steget bli att skicka iväg lite obemannade sonder som vi sen får vänta minst några årtionden på att de passerar eller kraschar på nån planet och skickar data till oss. Så helt omöjligt att en sond/drönare kraschar på jorden är det väl inte - kanske de till och med skulle kunna ha nån sorts fungerade AI.
Att en livsform skulle kunna färdas i sådana oerhörda hastigheter/över sådan oerhörda avstånd tror jag dessvärre är uteslutet - visst kan man fantisera om livsformer som lever i tiotusentals år eller rymdskepp där besättningen lever i generationer innan de kommer fram, men sannolikt är det knappast..

Exakt mina tankar! Har du sett något sådant i SciFi-filmer eller hört om det i UFO-troendes observationer/konspirationer? Jag tycker det är väldigt tyst om detta. Men i så fall skulle rymdsonderna kunna vara väldigt små. De skulle kunna innehålla inte bara AI utan även mind uploading dvs samhällen av scannade och datoremulerade livsformer. Därmed kan utomjordingarna överleva resor oerhört långa avstånd och med hög acceleration. Rymdsonderna skulle kunna lägga sig som satelliter i omloppsbana kring jorden och bevaka vad som händer här, och endast sända meddelanden hem med starkt riktade antenner och med en bredbandig svag signal, kanske bara när de är i radioskugga bakom månen, så att de inte kan upptäckas från jorden. Ett kul SciFi-scenario skulle vara att rymdsonderna/satelliterna har spelat in historiska observationer så att vi en dag kan få svar på frågor om händelser i jordens historia.
__________________
Senast redigerad av guru1966 2023-01-22 kl. 16:20.
Citera
2023-01-22, 15:56
  #80
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast det borde väl vara nåt märkligt man observerar innan man börjar spekulera i utomjordingar, och ingenting på de där filmklippen tyder ju på några konstigheter i form av extrema manövrar, hastigheter eller andra oförklarliga beteenden.

De har ju observerats på radar, där de rört sig flera mil på några sekunder, i atmosfären. Vilket ju är omöjligt, enligt mänsklig vetenskap. (8 minuter in i videon)

Men vi har haft denna diskussion tidigare, och om jag minns rätt är du en stenhård skeptiker, eller? Vad för slags bevis skulle övertyga dig om att dessa farkoster byggts utanför vårt solsystem och att det var en alien som drog i spakarna inuti?
__________________
Senast redigerad av SexgalenZombie 2023-01-22 kl. 16:01.
Citera
2023-01-22, 16:09
  #81
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
De har ju observerats på radar, där de rört sig flera mil på några sekunder, i atmosfären. Vilket ju är omöjligt, enligt mänsklig vetenskap. (8 minuter in i videon)

Men vi har haft denna diskussion tidigare, och om jag minns rätt är du en stenhård skeptiker, eller? Vad för slags bevis skulle övertyga dig om att dessa farkoster byggts utanför vårt solsystem och att det var en alien som drog i spakarna inuti?
Stenhård skeptiker mot påståenden likt dessa du vidareförmedlar nu rörande påstådda radarobservationer - ge mig fakta och bevis så kan vi diskutera, annars blir det på samma nivå som när jag var liten och några vänner såg ett ufo över Vallentuna - det var en massa påståenden
men absolut noll bevis för något utomjordiskt, och då tror jag helt enkelt inte på det. Våra hjärnor är jäkligt bra på att spela oss spratt, och väldigt väldigt många påstådda utomjordiska farkostbesök har ju kunnat förklaras i efterhand trots observatörernas bedyranden om hur utomjordiskt det var - själv har jag i utmattt tillstånd sett spöken, men som tur var så lyckades jag koppla det till just min utmattning vid tillfället och förstå att det helt enkelt var en hallucination..
Citera
2023-01-22, 16:12
  #82
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
De har ju observerats på radar, där de rört sig flera mil på några sekunder, i atmosfären. Vilket ju är omöjligt, enligt mänsklig vetenskap. (8 minuter in i videon)

Men vi har haft denna diskussion tidigare, och om jag minns rätt är du en stenhård skeptiker, eller? Vad för slags bevis skulle övertyga dig om att dessa farkoster byggts utanför vårt solsystem och att det var en alien som drog i spakarna inuti?

Angående radarobservationerna kanske bör tilläggas att det var under intrimning av ett nytt radarsystem där flygplanens och skeppens radar samkördes - att störningar (clutter) uppstår i ett initialt skede är knappast underligt och samma sak skedde några år senare när man installerade systemet på nya divisioner av US Navy.
Citera
2023-01-22, 16:16
  #83
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Stenhård skeptiker mot påståenden likt dessa du vidareförmedlar nu rörande påstådda radarobservationer - ge mig fakta och bevis så kan vi diskutera, annars blir det på samma nivå som när jag var liten och några vänner såg ett ufo över Vallentuna - det var en massa påståenden
men absolut noll bevis för något utomjordiskt, och då tror jag helt enkelt inte på det. Våra hjärnor är jäkligt bra på att spela oss spratt, och väldigt väldigt många påstådda utomjordiska farkostbesök har ju kunnat förklaras i efterhand trots observatörernas bedyranden om hur utomjordiskt det var - själv har jag i utmattt tillstånd sett spöken, men som tur var så lyckades jag koppla det till just min utmattning vid tillfället och förstå att det helt enkelt var en hallucination..

Du nämnde inte vilka slags bevis som skulle kunna övertyga dig, vilket jag frågade efter.

Det antyder att inga bevis oavsett vilka de var någonsin skulle övertyga dig.

Det är ovetenskapligt.
Citera
2023-01-22, 16:19
  #84
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Exakt mina tankar! Har du sett något sådant i SciFi-filmer och hört om det i UFO-troendes observationer/konspirationer? Jag tycker det är väldigt tyst om detta. Men i så fall skulle rymdsonderna kunna vara väldigt små. De skulle kunna innehålla inte bara AI utan även mind uploading dvs samhällen av scannade och emulerade livsformer. Därmed kan utomjordingarna överleva resor oerhört långa avstånd och med hög acceleration. Rymdsonderna skulle kunna lägga sig som satelliter i omloppsbana kring jorden och bevaka vad som händer här, och endast sända meddelanden hem med starkt riktade antenner och med en bredbandig svag signal, kanske bara när de är i radioskugga bakom månen, så att de inte kan avlyssnas från jorden. Ett kul SciFi-scenario skulle vara att rymdsonderna/satelliterna har spelat in historiska observationer så att vi en dag kan få svar på frågor om händelser i jordens historia.

Det som talar emot detta är väl att vi då - om rymden är någorlunda bebodd med intelligenta varelser - rimligen borde översvämmats av drönare. Om vi själva lyckades lägga händerna på en sådan farkost så skulle det väl inte ta särskilt många årtionden innan vi kunde kopiera tekniken och skicka ut egna drönare - tekniken borde spridits som herpes på ett gangbang…

Men visst, rent hypotetiskt så skulle det förstås kunna vara så att tekniken är relativt ny - men universums ålder och omfattning gör det ganska osannolikt att det är ”ny” teknik som är möjlig - så då tror jag dessvärre att intergalaktiskt resande är ganska uteslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in