Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-24, 19:27
Medlem
Zhkards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
I en demokrati tar man hänsyn till varandra och majoriteten tillgodoser minoriteters rättigheter och uppfyller sin skyldighet att inte förtrycka minoriteter.

Att bränna en minoritets heliga manual är ett förtryck

Det är väl endå svenskar eller rättare sagt Nordbor som är minoriteter i världen.

Vi är cirkus 10 miljoner svenskar. 7-9miljoner etniska ?

Just nu är 1.5 MILJARD muslimer arga på oss. Vilka är minoritet?

Inte ens siffrorna får du ihop rätt.
Citera
2023-01-24, 19:33
Medlem
Maken till oförskämda slynglar. Här i Sverige har vi yttrandefrihet och demonstrationsfrihet på riktigt, två grundläggande rättigheter i alla demokratiska samhällen. Att dessa pappersvändare ställer sig på hetsande muslimers sida och säljer ut västerländsk kultur visar bara att det snart är dags för swexit.

Dessa kusinknullare (20 - 70% av alla i mellanöstern är inavlade beroende på land - http://jmg.bmj.com/content/jmedgenet/33/3/212.full.pdf) har alltså stått och bränt svenska flaggor för att en förvirrad dansk har bränt en koran i Sverige och EU tar kusinknullarnas parti.

Detta är mer än ett angrepp på vår suvränitet, det är direkt antidemokratisk retorik.
Citera
2023-01-24, 19:39
Medlem
Det är såklart dags att Sverige anpassar sig till övriga världen och skaffar lagar så att det blir förbjudet att bränna böcker bara för att reta andra nationer och folk. Realism behövs.
Citera
2023-01-24, 20:20
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Vilket märkligt inlägg. Vad är din poäng?

Skulle det vara omöjligt? Skulle det väcka samma reaktioner som de senaste? Skulle det vara en bättre eller sämre handling i din mening? Du får gärna förtydliga!

Kör hårt säger jag, så länge du har inhandlat valfri skrift/flagga/symbol/whatever för dina egna pengar och ser till att eldandet inte utgör någon brandfara, vilket är ganska enkelt nu i januari.

Nä jag vill inte åka in för antisemitism, men prova du
Citera
2023-01-24, 20:22
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Globalister och deras nyttiga idioter. De enda som kan sätta sig emot det planerade globala Sovjet 2.0, med kommunistisk cirkulär ekonomi, är den vita befolkningen. Därav vikten att splittra och söndra de vita folken, vår kultur, vår tro och vår gemenskap. Redskapen för att utföra detta heter islam, massinvandring, medialpropaganda, vänstervansinne och statlig indoktrinering.

Kommunism är ett vitt problem. Människor i resten i stora delar av världen hatar kommunism. Speciellt muslimer eftersom kommunism är emot religion.
Citera
2023-01-24, 20:23
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
jag vill inte åka in för antisemitism, men prova du

Vilket du heller inte skulle, dels eftersom "antisemitism" inte är någon brottsrubricering, och dels för att judiska religiösa skrifter är lika lite av en folkgrupp som koranen eller bibeln.
Citera
2023-01-24, 20:24
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Man har rätt att kritisera en religion i en demokrati!

Kritisera gör vi alla, det är nya,PK att Kritisera islam. Att bränna böcker är inte att Kritisera utan det är att hota
Citera
2023-01-24, 20:25
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Vilken smörja...

På vilket sätt skulle det innebära förtryck av någon annan att bränna en bok? Har den som bränner en bok, som personen dessutom själv äger, på något sätt inskränkt en annan persons friheter och i sådana fall vilka?

Anser du kanske att det räcker med att någon ska känna sig kränkt för att den ska vara utsatt för förtryckt? Om svaret på den frågan är ja tycker jag att du ska leva som du lär och avsluta ditt konto här på Flashback. Varje gång du skriver ett inlägg här riskerar du trots allt att kränka någon.

Jag ser att bränna symboler som ett hot. Oavsett vilka symboler
Citera
2023-01-24, 20:26
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhkard
Det är väl endå svenskar eller rättare sagt Nordbor som är minoriteter i världen.

Vi är cirkus 10 miljoner svenskar. 7-9miljoner etniska ?

Just nu är 1.5 MILJARD muslimer arga på oss. Vilka är minoritet?

Inte ens siffrorna får du ihop rätt.

Jag pratade om demokrati. Världen är inte en demokrati, däremot är Sverige det. Varje stat har en skyldighet gentemot sin minoritet.
Citera
2023-01-24, 20:26
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Vilket du heller inte skulle, dels eftersom "antisemitism" inte är någon brottsrubricering, och dels för att judiska religiösa skrifter är lika lite av en folkgrupp som koranen eller bibeln.

Jag utmanar dig att prova
Citera
2023-01-24, 20:29
Medlem
Farfarsfars avatar
Om koranbränning förbjuds hamnar vi rätt nära kätterilagar och förbud att häda. Då kan vi också passa på att förbjuda böcker som Salman Rushdie's Satansverserna. Vi gör både oss själva och även moderata och sekulära krafter runtom i världen en otjänst, samtidigt som vi lämnar fältet öppet för islamister att utan motstånd sprida sin propaganda.
Citera
2023-01-24, 20:30
Medlem
Farfarsfars avatar
"The road to hell is paved with good intentions."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in