Citat:
Ursprungligen postat av
S0urce
Nej det fungerar inte "bättre" än något annat land i världen.
Singapore är dessutom en mångreligiös stadsstat. Deras regering behandlar religionsfrågan extremt seriöst och kommer omedelbart att slå ner på alla som försöker provocera fram religiösa frågor.
En annan anledning till varför de lyckas är för att 97% av befolkningen är asiater (75% chinese, 13% malay, 9% indian). Låt getterna från Mellan-Östern invadera och plöja undan alla asiater med Islam så ska du får se vad som händer --- vilket redan provats 40ggr? genom historien och inte fungerat.
Nu kan du ju svara på mina frågor:
- Ska man få bränna andra religiösa böcker?
- Är det inte en elak handling och direkt kränkande mot ex GW Person att bränna hans bok?
- Ska man få bränna den svenska flaggan, eller andra flaggor?
Du inbillar dig alltså att alla länder i världen fungerar lika bra?
Dubai fungerar dåligt tycker du? Dubai är fyllt till bredden med Tredjevärlden-människor och ändå håller sig alla i skinnet, pga att där är det inte kaffe och bullar till kriminella som gäller.
Singapore och Dubai är tryggare och bättre än skitlandet Sverige, bara för dig att svälja.
Inga religiösa böcker kan få brännas i en mångkultur. Enbart med hård hand kan man styra en mångkultur. Dödsstraff måste införas även för mindre brott.
Frågan om GW Persson är inte seriös. Debattera som en vuxen människa.
Nej naturligtvis ska man inte få bränna flaggor. Den svenska flaggan bör dock avvecklas eftersom Sverige nu är en del av EU. Sverige bör lyssna på kritiken från EU och anpassa sig till EUs linje, Varför lät man Paludan bränna en Koran utanför den turkiska ambassaden? Låt honom bränna den i Rinkeby utan polisskydd, varsågod.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Felix_
Du är inte påläst om Singapore:
Jag citerar Singapores ex Premiärminister Lee Kuan Yew, 30 år vid makten.
He added: “I would say today, we can integrate all religions and races except Islam.”
Slut på diskutionen.
Singapore är mitt ideal, jag är en regelbunden besökare där, och i Dubai. Du är inte påläst, hans son och nuvarande premiärminister sade detta:
Islamophobia as bad and unacceptable as terrorism, says PM Lee
https://www.straitstimes.com/singapo...sm-says-pm-lee
Slut på diskussionen (och inte "diskutionen").