• 1
  • 2
2023-01-28, 14:01
Medlem
Adelaides avatar
Tja, det blev över en rejäl slatt Jack Daniels på nyår. Polarn ska ha inflyttningsfest nästa helg, kommer min öppnade Jack fortfarande vara brukbar då?
Citera
2023-01-28, 14:06
Medlem
Trakessons avatar
Hur gammal tror du den var när du köpte den?
Har du bara haft korken på så har inte alkoholen avdunstat heller.
Citera
2023-01-28, 14:07
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Tja, det blev över en rejäl slatt Jack Daniels på nyår. Polarn ska ha inflyttningsfest nästa helg, kommer min öppnade Jack fortfarande vara brukbar då?

Inga som helst problem .. Bara slurka i sig.
Citera
2023-01-28, 14:07
Medlem
xposures avatar
Det är sprit, inte någon jävla flaska vin.
Du kan dricka den om 10 år.
Citera
2023-01-28, 14:14
Medlem
Citat:

Ja. En jack Daniels håller tills sista droppen är borta.
Även annan starksprit har samma regel. Bara svagare som blir sämre. Typ under 25% kan bli dålig efter många år. Men de kan även bli bättre så man måste ju smaka före man häller bort den.
Citera
2023-01-28, 14:29
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Whisky blir som sagt aldrig odrickbar med tiden, men på flaskor som man har öppnat kan whiskyn tappa smak så småningom. Men då ska flaskan stå mycket längre än din JD har gjort.
Citera
2023-01-28, 15:01
Bannlyst
Den håller tills du druckit upp den.
Citera
2023-01-28, 15:16
Citat:
De håller nästan hur länge som helst pga den höga alkoholhalten.
Citera
2023-01-28, 15:28
Avstängd
KnolaDinMamas avatar
Citat:

Jag hade samma fråga till Systembolaget. Minimum 18 år var svaret.
Citera
2023-01-28, 15:33
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Förutsatt att korken är någorlunda tät är jag övertygad om att den håller sig åtminstone en vecka till.
Citera
2023-01-28, 15:36
Medlem
svengörans avatar
Citat:

Jag har en öppnad flaska från 1987 och den är fortfarande helt drickbar så du behöver inte oroa dig
Citera
2023-01-28, 15:38
Medlem
maxidos avatar
Det är ingen fara. Har haft gamla spritflaskor som varit flera år gamla. Bara dricka och vara glad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in