Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-16, 21:02
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Jag förespråkar för det du säger, absolut. Men nu har vi retat upp dem så en välbehövlig paus är inte helt fel tycker jag.

Det fetade är ingen lek. De är inte rationella. Vi snackar mognad som om de vore barn.
Inga rättigheter har kommit utan att människor någonstans började offra sina liv för dem men Paludan och hans anhängare har lekt med de rättigheterna andra dog för medan ni applåderat. Nu kan det gott och väl drabba er själva istället.

När Paludan kom till området bredvid mitt sket folk i att gå dit så han brände inte ens någon koran eftersom han inte ens hade en publik mer än en handfull personer som inte insett att ingen var intresserad. Paludans syfte var givetvis att skapa oordning, kaos och terror precis som han menat var än han gått.

Jag skiter i din säkerhet när du inte är intresserad i min eller mina anhörigas eller att mina pensionerade släktingar inte ska få bo i ett område med fler invandrare utan att riskera att någon får tillstånd att dyka upp med syftet att skada hela området och kalla det demokrati. Den rätta demokratin innebär att även du och dina anhöriga ska kunna drabbas isåfall. Att protestera vid ambassader är rimligt vid åsikter emot religion, politik, världsläget och vad än man nu kommer på. Det är däremot orimligt att få kräva att stå utanför folks bostäder eller på deras torg bara för att man inte gillar dem eller hur de identifierar dem själva.
Citera
2023-02-16, 21:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vad blir nästa steg? Terrorister hotar landets säkerhet om vi inte inför sharialagar? Om vi inte släpper ut fångar? Om vi inte tillåtet än det enda än det andra och förbjuder än det ena än det andra?
Det handlar bara om att flytta fokus. Istället för att prata om korruptionen i landet och om Sveriges inblandning i HAARP-tecnologin, om den nya världsvalutan och de ekonomiska problemen som kommer att slita sönder Sverige.
Citera
2023-02-16, 21:06
Medlem
Varför anvisar man inte en plats långt ute i skogen där rasmus och gänget kan bränna sina böcker från morgon till kväll?
Citera
2023-02-16, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Om inte journalistkåren börjar syna dessa beslut i sömmarna, så har vi ingen journalistkår.

Att konsekvent förbjuda demonstrationer i hela landet på grund av terrorhot är ett rent justitiemord, även om man förutsätter att det faktiskt finns ett terrorhot - och hittills har vi inte fått någon konkret information om varifrån hotet kommer, eller konkreta exempel på attentat som planerats, misstänkta som haffats osv.

Om SÄPO genuint anser att terrorhotet ökat, så baserar SÄPO rimligtvis detta på att de via övervakning identifierat individer och/eller organisationer inom landets gränser som planerar terrordåden.
Och har SÄPO identifierat dessa individer så kommer SÄPO rimligtvis plocka in dessa individer omgående för att neutralisera hotet.

Men detta gör inte SÄPO - och vad kan man dra för slutsatser av det, annat än att dessa individer faktiskt inte finns, och att inte heller säkerhetshotet är genuint.
Och om SÄPO sitter och hittar på saker, vad kan man dra för slutsatser annat än att de gör detta helt utifrån politiska mål?

Jag sitter för övrigt fortfarande och väntar på svar från Polismyndigheten gällande Felix Andåker, kommenderingschefen som nekade demonstrationstillstånd förra gången. Skickade frågor gällande beslutet den 10 februari. Registrator svarade å Andåkers vägnar och bad mig specificera frågorna, trots att de redan var glasklara*. Nu har sex dagar gått, och trots att jag både påmint registrator samt hotat med JO-anmälan, och trots att polismyndigheten har serviceskyldighet, har jag inte hört ett knyst.

*Främsta frågan var om Felix Andåker fattat beslutet om avslag ensam, eller tillsammans med andra personer inom polisledningen. Vet inte vad registratorn anser vara oklart med denna fråga.
Vi måste ta striden än en gång mot mördarideologin islam. Asen kan inte hålla på att spränga sig i folksamlingar i evighet och varje gång de gör det föreslår jag räder in i svenska getton och tagande av daga lika många babbar som sprängaren fick med sig i det senaste attentatet. Öga för öga, tand för tand som det uttrycks i den riktiga bibeln. Nya testamentet är politiskt korrekt fjams.
Citera
2023-02-16, 21:08
Medlem
qaaqs avatar
Bra och välmotiverat beslut av polisen. Dessa idiotiska koranbränningar är hotande mot vårt land. De kan väl sätta eld på sig själva istället?
Citera
2023-02-16, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melbax
Varför anvisar man inte en plats långt ute i skogen där rasmus och gänget kan bränna sina böcker från morgon till kväll?
Det kommer alltid, alltid skapas anledningar till att försöka koppla ihop nånting med bullshitten att yttrandefriheten är under angrepp. Alltid.
Spelar ingen roll vad man än gör med Paludan och den 'invandrar-kritiska' kretsen.
Det har inget med saken att göra. Man skulle kunna stänga ner alla sociala medier i landet, och yttrandefriheten skulle må alldeles utmärkt ändå.
Citera
2023-02-16, 21:11
Medlem
Okej då går vi vidare. Koranbränningar förbjudet? (I praktiken). Ja då kan vi väl börja måla Muhammed offentligt istället. Så får man fortsätta tills även den mest mellanmjölkiga sosse-morsan inser att det inte är Sveriges lagstiftning som är orimlig här, utan snarare muslimers inställning och fanatism.
Citera
2023-02-16, 21:12
Medlem
Tok-Franss avatar
Vad kostar en ansökan?

Funderar på att bränna av en bibel utanför riksdagshuset.
Citera
2023-02-16, 21:15
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Snarare är det att vi anpassar oss till internationell vett & etikett. Om man prompt vill hålla på med provokationer mot muslimer är det väl bra mycket ballare att åka till irak eller turkiet och bränna där?
Bra mycket ballare är väl att islamistlakejer som du helt enkelt packar er ner dit eftersom det är där din landsförrädarsjäl hör hemma.
Att som svensk böja på nacken för en halvdiktator i mellanöstern visar väl vilken jävla halvfigur du är. Nästa gång skiter du väl ner dig och krälar i gyttjan om Moldavien skulle kritisera Sverige.
Citera
2023-02-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daija94
Okej då går vi vidare. Koranbränningar förbjudet? (I praktiken). Ja då kan vi väl börja måla Muhammed offentligt istället. Så får man fortsätta tills även den mest mellanmjölkiga sosse-morsan inser att det inte är Sveriges lagstiftning som är orimlig här, utan snarare muslimers inställning och fanatism.
Den mellan-mjölkiga sosse-morsan är hon som tar bråkstakarna på förskolan i armen, skiljer dom åt, säger åt dom att sluta bråka, spelar ingen roll vem som har rätt eller fel. Saker lugnar ner sig fort då, och även små barn brukar börja ägna sig åt att tänka till lite då, istället för att bara reagera med juvenila känslor.
Hon är vettig och förståndig.
Senast redigerad av Robbinist 2023-02-16 kl. 21:20.
Citera
2023-02-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vad kostar en ansökan?

Funderar att bränna av en bibel utanför riksdagshuset.
Du behöver inget tillstånd om du inte är orolig för din egen säkerhet, det är för att få polisbeskydd som Paludan söker tillstånd. Han vet att de måste närvara då. Det står honom fritt att bränna Koranen var han vill. Men det är uppmärksamheten och polisbeskyddet han vill ha. Nu söker provokatörerna i stället tillstånd för att få avslag, på det sättet slipper de ens köpa tändstickor. De hade förmodligen inte ens vågat tända brasan om de fått tillståndet.

Så bränn du din bibel.
Citera
2023-02-16, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Bra och välmotiverat beslut av polisen. Dessa idiotiska koranbränningar är hotande mot vårt land. De kan väl sätta eld på sig själva istället?

Hur kan man vara så jäkla blind (förutsätter att du inte är en troende muslim, för då förstår jag).

Hotet mot Sverige utgörs inte av att en koran bränns. Det utgörs av miljontals muslimer som anser att det är okej att hota och skada oskyldiga när deras religion "kränks". Tiotusentals (kanske hundratusentals) av dessa lever nu i Sverige.

De drar inte gränsen vid koranbränningar, och de kommer att fortsätta flytta fram gränserna så länge människor som tänker som du, viker sig för deras hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in