Citat:
Inga rättigheter har kommit utan att människor någonstans började offra sina liv för dem men Paludan och hans anhängare har lekt med de rättigheterna andra dog för medan ni applåderat. Nu kan det gott och väl drabba er själva istället.När Paludan kom till området bredvid mitt sket folk i att gå dit så han brände inte ens någon koran eftersom han inte ens hade en publik mer än en handfull personer som inte insett att ingen var intresserad. Paludans syfte var givetvis att skapa oordning, kaos och terror precis som han menat var än han gått.
Jag skiter i din säkerhet när du inte är intresserad i min eller mina anhörigas eller att mina pensionerade släktingar inte ska få bo i ett område med fler invandrare utan att riskera att någon får tillstånd att dyka upp med syftet att skada hela området och kalla det demokrati. Den rätta demokratin innebär att även du och dina anhöriga ska kunna drabbas isåfall. Att protestera vid ambassader är rimligt vid åsikter emot religion, politik, världsläget och vad än man nu kommer på. Det är däremot orimligt att få kräva att stå utanför folks bostäder eller på deras torg bara för att man inte gillar dem eller hur de identifierar dem själva.