Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-08, 21:25
Medlem
Opaques avatar
Jäkligt mycket Phishing fake e-mail just nu. Amazon utskick just nu där man ska verifiera sitt konto som blivit låst och där man ska knappa in sina kreditkortsnummer ... 3 st, bara den här veckan.
Citera
2022-02-12, 21:27
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Just nu ligger mitt paket från Amazon.de i svenska tullen och tullen kräver information om försändelsen eftersom den kommer från ett icke EU-land (UK) vilket KAN innebära att jag får betala moms, och jag har alltid tvingats betala historiskt när jag beställt från USA iaf, jag försökt förklara för säljaren att jag hellre låter varan gå i retur till UK hellre än att jag betalar straff-avgiften
på icke-EU-lands-importen

Men istället så envisas säljaren att tala om VAT som handlar om att Amazon plockar ut TAX inom EU, jag pratar om att insamla tax på länder utanför EU; pratar vi om samma saker ens????????
Om inte vem ska betala för VAT, dom eller jag?

Varför tror dummingen att jag kan har blivit ålagd att betala VAT två gånger? jag vill veta om jag är tänkt att betala den ens en första gång, eller inte?

Kan någon spekulera om varför dom undviker att svara på denna raka fråga nedan?
Citat:
But i still have this question unanswered by you
Is this "EU VAT" you refer to the same? as the addon-tax from countries outside EU (like UK) into EU-countries like Sweden.
or are we talking about two different taxes
Här är istället deras svar
Citat:
Hello,
I have attached the Amazon invoice showing tax details and package label and customs declaration here
Dom kanske verkligen inte vet vad det är för UK-straffskatt postnord hittat på
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-02-12 kl. 21:34.
Citera
2022-02-13, 19:40
Medlem
Kinesisk-Ap-Strutss avatar
Fick brev med "hämta ut paketet" absolut inget annat i brevet ingen kod inte vilket paket ingen avi ingenting. Går in och tittar på postnord, paketet hade returnerats ett par dagar innan jag fick brevet ovan eftersom ingen hade hämtat ut det.

Amazon & postnord kan åka hem.
Citera
2022-11-18, 12:12
Medlem
wwrs avatar
Jag skulle inte rekommendera att beställa något skört i alla fall. Amazons nya drönare ser ut som en stork som värper paketen från 3 meters höjd. I tjänst till julruschen.

https://www.cnbc.com/2022/11/11/a-fi...ery-drone.html

PS Det är värt att vänta en halv minut på reklamen för att se Bezos nya uppfinning.

Har man beställt något tungt är det nog säkrast att bära hjälm.
Senast redigerad av wwr 2022-11-18 kl. 12:20.
Citera
2022-12-03, 02:37
Medlem
S.Jorgens avatar
Testar denna tråden om beställningar.

Gjorde en beställning på amazon.se under Black Friday på en vara som inte fanns tillgänglig vid köptillfället.
Trots detta var ”köp-knappen” aktiv och köpet gick igenom, fick bekräftelse med ordernummer på mailen.
(Känns som att det är för bra för att vara sant.)

Nu har det stått ”vi meddelar dig via e-post när vi har ett beräknat leveransdatum för denna artikel” sen den 18:e november.

Det jag undrar är såklart om varan kommer skickas eller om ordern makuleras efter en tid?

Nån som varit med förr?

Har själv ingen erfarenhet av Amazon och hur de arbetar.
Citera
2023-02-06, 11:57
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Finns det nått sätt att kringgå? att Amazon.com inte skickar till Sverige
Citera
2023-02-07, 09:36
Medlem
scraftys avatar
Någon som brukar beställa från brittiska Amazon och betalar moms i efterhand? Eller struntar ni i det?
Citera
2023-02-20, 15:41
Medlem
candyboots avatar
När ska man betala moms/tull?
Och hur fungerar det?
Citera
2023-02-20, 16:39
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candyboot
När ska man betala moms/tull?
Och hur fungerar det?
Det tillkommer inte extra moms /tull om du handlar hos Amazon.se jag har inte heller fått från den tyska sidan men du kanske vill använda en sida utanför EU?
Citera
2023-02-20, 16:44
Medlem
candyboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det tillkommer inte extra moms /tull om du handlar hos Amazon.se jag har inte heller fått från den tyska sidan men du kanske vill använda en sida utanför EU?

Ja, amazon.co.uk
Citera
2023-02-20, 17:05
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candyboot
Ja, amazon.co.uk
Okej men då är det olika beroende på vilket fraktbolag som tar över i Sverige, har för mig att DHL t. Ex skickar räkning i efterhand.
Citera
2023-02-20, 21:52
Medlem
Bertil85s avatar
En sak som kostar 950kr, kostar två veckor senare 1300kr hur går det till ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in