2023-02-20, 06:21
Medlem
kim-bong-ils avatar
Fan vad honga ni är efter bidragspengarna. Är det kung i baren en vardag bara för att det trillar in en liten slant ?
Lär bli kravaller på Ullared i helgen. Löning ovanpå detta.

KPI tar ett glädjeskutt.
Citera
2023-02-20, 06:28
Medlem
Snart kommer dom.. vad ska ni göra med era ? Jag slänger in allt på aktier
Citera
2023-02-20, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30

Köpa diskmaskin så jag kan göra av med mer el
Citera
2023-02-20, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30

Lär väl inte bli många slantar för mig. Jag förbrukar under 1000 KWh per år.
Citera
2023-02-20, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
20e idag... hur många har fått sina pengar?

inga pengar än
Citera
2023-02-20, 11:45
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Köpa diskmaskin så jag kan göra av med mer el
inför nästa stödomgång
Citera
2023-02-20, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Lär väl inte bli många slantar för mig. Jag förbrukar under 1000 KWh per år.
Elstöd är främst för folk som faktiskt betalar för sin ström. Använder man 1000kwh/år så är det inte dyrt och man ska ju inte bli grinig för man inte får flera tusen i elstöd.
Citera
2023-02-20, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Elstöd är främst för folk som faktiskt betalar för sin ström. Använder man 1000kwh/år så är det inte dyrt och man ska ju inte bli grinig för man inte får flera tusen i elstöd.

Jag är inte det minsta grinig! Jag tycker tvärtom att det är lite märkligt att jag som har ett bundet avtal sedan några år tillbaka får elstöd överhuvudtaget. Jag har ju inte haft några högre kostnader alls.
Citera
2023-02-20, 12:35
Bannlyst
Citat:
Jag är inte det minsta grinig! Jag tycker tvärtom att det är lite märkligt att jag som har ett bundet avtal sedan några år tillbaka får elstöd överhuvudtaget. Jag har ju inte haft några högre kostnader alls.
Det är nog bara för detta elstöd är beräknat på helt fel sätt. Det andra dom pratar om är mer korrekt beräknat.
Vi har också bundet och förbrukar närmare 25000kwh/år så det blir en rejäl peng tillbaka när man inte haft några högre elpriser.
Knas Sverige!
Citera
2023-02-20, 12:39
Bannlyst
Citat:
20e idag... hur många har fått sina pengar?

Citat:
Ursprungligen postat av Queen-Obscence
Inga pengar än! Kunde dröja till 23e ibland mer tills dess att man fått pengarna så förväntar mig inte att se något förrän på fredag åtminstone.

Citat:
Ursprungligen postat av miamiboy
inga pengar än
20e börjar FK betala ut pengarna så dom finns på kontot tidigast den 23e alltså nu på Torsdag innan dess ska ingen få pengar.
Citera
2023-02-20, 12:52
Medlem
Citat:

Helt rimligt då bundet oftast är dyrare över tid. Är ju mer knas att lösa ut dem som valt rörligt och ibland har i princip gratis el när det blir dyrt, men lämna de som bundet i sticket

Så det är 100% rättvist.

De betalas ju inget elstöd till de med bundet avtal när elen kostar 1 öre och det bundna kostar 60 öre.
Citera
2023-02-21, 15:21
Medlem
Elstödet som kommer i dagarna är en total idioti

Den välbeställda villagären (som troligen är högavlönad) med egen pool, bastu och allt "belönas" nu med en stor skattefri klumpsumma för att de förbrukat stora mängder el på lyxkonsumtion rent ut sagt.
Samtidigt så "bestraffas" de allra mest utsatta som går på försörjngsstöf då socialen drar av motsvarande summa från det dem fått i elstöd när de går på socialbidraget.

Snacka om omvänd Robin Hood taktik. Snärja de som redan äger och hoppa på de som inget har.

De påstår att man konstruerat systemet på detta sätt för att det skulle vara enkelt, men det hade varit ännu enklare och dessutom rättvisare att retroaktivt sänka elskatten och kreditera motsvarande summa samt framgent sänk elskatten så som andra länder gjort.

Det är tydligen så att Sverige alltid ska göra motsatsen. När coronaviruset drog in skulle man göra precis tvärtom istället för att agera direkt.
Nu samma när elpriserna havererade.
Senast redigerad av drsounds 2023-02-21 kl. 15:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in