• 1
  • 2
2023-03-02, 17:45
Medlem
VackraYazmines avatar
Jag hamnade i en diskussion med en kompis igår. Han jobbar som administratör på ett stort företag. Han jobbar hemifrån några gånger i veckan. Han erkände att han är en riktig glidare och brukar fixa med andra saker under tiden han ska jobba. Tex dammsuga och röja hemma.

Jag blev helt perplex! Jag har också distansavtal, men jag jobbar varenda minut av det, förutom att jag tar små raster och lunch.

Så nu vill jag veta handen på hjärtat. Hur hårt jobbar ni när ni jobbar hemifrån? Segar ni och slappar? Eller är ni flitiga?

Skriv gärna vad ni har för jobb också.
Citera
2023-03-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VackraYazmine
Jag hamnade i en diskussion med en kompis igår. Han jobbar som administratör på ett stort företag. Han jobbar hemifrån några gånger i veckan. Han erkände att han är en riktig glidare och brukar fixa med andra saker under tiden han ska jobba. Tex dammsuga och röja hemma.

Jag blev helt perplex! Jag har också distansavtal, men jag jobbar varenda minut av det, förutom att jag tar små raster och lunch.

Så nu vill jag veta handen på hjärtat. Hur hårt jobbar ni när ni jobbar hemifrån? Segar ni och slappar? Eller är ni flitiga?

Teknisk support - kan chilla typ 75% av tiden.
Citera
2023-03-02, 18:14
Medlem
Hade en bekant som jobbade för Allentes kundtjänst i Spanien. Han satt hemma, drack bärs typ dagligen och la in felanmälningar till bredbandstekniker. När han sedan tvingades att jobba på kontoret så blev han uppsagd efter ett halvår...
Citera
2023-03-02, 18:17
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Hade en bekant som jobbade för Allentes kundtjänst i Spanien. Han satt hemma, drack bärs typ dagligen och la in felanmälningar till bredbandstekniker. När han sedan tvingades att jobba på kontoret så blev han uppsagd efter ett halvår...
För att....han drack bärs?
Citera
2023-03-02, 18:20
Medlem
FrankHerberts avatar
Så länge man gör det man ska så vad är problemet att man dammsuger lite? Det kan ju ske under rast också som alla har rätt till även betalt.
Citera
2023-03-02, 18:52
Medlem
Tranquility Bass avatar
Alltid 100 procent fördelat på veckans fem arbetsdagar. Skämt å sido, då jag till nästan 100 procent driver egna projekt så har jag en budget och en deadline som ska hållas och en beläggningsgrad som ska uppnås och en kund som ska vara nöjd. Med andra ord finns det ingen vinst med att "maska". Men visst har det hänt att man gjort annat på arbetstid men om jag skulle varit på kontoret den dagen skulle jag säkert fikat bort tiden istället. Har jag det lugnt så har jag det lugnt oavsett vilken fysisk plats jag arbetar ifrån.
Citera
2023-03-02, 18:53
Medlem
Jobbar 24/7 när jag jobbar hemifrån, tar aldrig rast förutom lunch typ. Jobbar kvällar för att jag kan.
Men vissa dagar så händer det att man slappar lite men det får man bara igen sen så det finns ingen anledning.
Citera
2023-03-02, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VackraYazmine

Förr hade jag kunnat ta 20 min raster men har blivit påkommen, detta hade jag gjort under en lång tid. Vi pratar om två år.
Citera
2023-03-02, 18:56
Avstängd
Effektiv tid = ca 4 timmar per dag.
Citera
2023-03-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
För att....han drack bärs?
Ja det var ju grundproblemet, han hade uppskattningsvis 75% frånvaro varje månad.
Citera
2023-03-02, 19:08
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Ja det var ju grundproblemet, han hade uppskattningsvis 75% frånvaro varje månad.
Oj. stackars människa.
Han hatar kanske sig själv även om fasaden utåt visar annorlunda.
Citera
2023-03-02, 19:09
Medlem
idiamindadas avatar
Mycket teknisk support. Litet företag så saker som arbetstider existerar inte. Kan jobba borta en vecka. När jag sedan kommer hem blir det inte mycket gjort de närmaste dagarna. Hemma sköter jag jobbet via Peltor-kontoret samtidigt som jag hugger ved eller annan hemmasyssla. Runt tvåtiden brukar jag ta en lur någon halvtimme. Gud nåde den fan som ringer mig då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in