Citat:
Ursprungligen postat av
VackraYazmine
Jag hamnade i en diskussion med en kompis igår. Han jobbar som administratör på ett stort företag. Han jobbar hemifrån några gånger i veckan. Han erkände att han är en riktig glidare och brukar fixa med andra saker under tiden han ska jobba. Tex dammsuga och röja hemma.
Jag blev helt perplex! Jag har också distansavtal, men jag jobbar varenda minut av det, förutom att jag tar små raster och lunch.
Så nu vill jag veta handen på hjärtat. Hur hårt jobbar ni när ni jobbar hemifrån? Segar ni och slappar? Eller är ni flitiga?
Skriv gärna vad ni har för jobb också.
Nu som nykter jobbar jag ärligt talat så mycket jag kan och behöver. Är det mycket på jobbet jobbar jag nog mer effektiv tid hemma än på kontoret (eftersom man störs mindre av kollegor). Är det hyfsat lugnt någon dag kan man ju unna sig att sätta på en långfilm och sjunka ner i soffan en timme eller två och vara på "stand by"-läge (tills mailen plingar till eller telefonen ringer).
Däremot har jag märkt att det funkar inte för mig att jobba hemifrån mer än två dagar i streck, dag tre, fyra blir det allt svårare att hålla uppe arbetsmoralen. Så oftas blir det max två dagar hemma sedan åker jag in till kontoret för att få upp pulsen igen.