2023-03-02, 19:14
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Mycket teknisk support. Litet företag så saker som arbetstider existerar inte. Kan jobba borta en vecka. När jag sedan kommer hem blir det inte mycket gjort de närmaste dagarna. Hemma sköter jag jobbet via Peltor-kontoret samtidigt som jag hugger ved eller annan hemmasyssla. Runt tvåtiden brukar jag ta en lur någon halvtimme. Gud nåde den fan som ringer mig då.
Vad har du för nummer då, jag har problem med en router.
Tänkte ringa runt 14.00 imorgon!
Citera
2023-03-02, 19:16
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Vad har du för nummer då, jag har problem med en router.
Ingen sådan teknik. Det har jag snorvalpar till.
Citera
2023-03-02, 19:20
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Ingen sådan teknik. Det har jag snorvalpar till.
Jag skojade ju bara.. det gäller cybersäkerhet.
Citera
2023-03-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VackraYazmine
Jag hamnade i en diskussion med en kompis igår. Han jobbar som administratör på ett stort företag. Han jobbar hemifrån några gånger i veckan. Han erkände att han är en riktig glidare och brukar fixa med andra saker under tiden han ska jobba. Tex dammsuga och röja hemma.

Jag blev helt perplex! Jag har också distansavtal, men jag jobbar varenda minut av det, förutom att jag tar små raster och lunch.

Så nu vill jag veta handen på hjärtat. Hur hårt jobbar ni när ni jobbar hemifrån? Segar ni och slappar? Eller är ni flitiga?

Skriv gärna vad ni har för jobb också.
Nu som nykter jobbar jag ärligt talat så mycket jag kan och behöver. Är det mycket på jobbet jobbar jag nog mer effektiv tid hemma än på kontoret (eftersom man störs mindre av kollegor). Är det hyfsat lugnt någon dag kan man ju unna sig att sätta på en långfilm och sjunka ner i soffan en timme eller två och vara på "stand by"-läge (tills mailen plingar till eller telefonen ringer).

Däremot har jag märkt att det funkar inte för mig att jobba hemifrån mer än två dagar i streck, dag tre, fyra blir det allt svårare att hålla uppe arbetsmoralen. Så oftas blir det max två dagar hemma sedan åker jag in till kontoret för att få upp pulsen igen.
Citera
2023-03-02, 20:09
Medlem
Kottkompotts avatar
Har ett distansjobb som är lite flexibelt i när och hur mycket jag jobbar, webbutveckling och lite databehandling.

Men jag försöker vara så rättskaffens jag kan i när jag har jobbtimern på. Skrev en sådan i C# som loggar tiderna i Excel.
Om det är någon uppenbar brist jag har, t.ex. att jag i början knappt hade en aning om hur PHP funkade, då körde jag helt enkelt inte timern medans jag läste lite och kollade någon tutorial.

Så jobbtid är produktiv tid.
Om jag bara behöver klura lite på något låter jag timern gå, behöver jag klura länge så stänger jag timern och går och gör något annat medans jag funderar.
Citera
2023-03-02, 20:09
Medlem
Är inloggad på teams hela tiden så att det ser ut som jag jobbar och har det i min mobil. Brukar vara ute o njuta av naturen eller shoppa. Om det är dåligt väder ser jag ofta på nån netflix serie. Älskar att jobba hemifrån
Citera
2023-03-02, 20:13
Medlem
Ealrenzs avatar
Blir ju mindre korta raster när man knegar hemifrån.
Även mindre småprat med kollegor så överlag blir ju det mer gjort då jag jobbar hemma.

Jobbar med lite konstruktion och sammanställning av data för att förenkla.
Citera
2023-03-02, 20:21
Medlem
De flesta brukar slappa och hålla på med annat men säger att de jobbar sååå mycket effektivare och bättre hemma.
Citera
2023-03-02, 20:44
Medlem
Jag jobbar hemifrån 2 dagar i veckan. Under dessa dagar jobbar jag ofta från att jag går upp till att jag går och lägger mig. Däremot kan jag ta pauser på 1-2 timmar lite när som för att gå till gymmet, laga mat, chilla etc. Ingen aning hur många timmar jag faktiskt lägger, och det är ingen som bryr sig heller.

De dagar jag är på kontoret så är det mer 9-5 stuk förutsatt att jag inte måste jobba över.

Är software engineer och tycker hybridapproachen är rätt bra i överlag
Citera
2023-03-02, 20:49
Medlem
TheAlamos avatar
Jobbar bra hemma. Saknar man ambitioner så jobbar man väl bara vad så mycket som är nödvändigt för att klara sig. Vill man avancera och göra bättre ifrån sig så får man ligga i. Dessutom tycker jag att det är tråkigt att bara jobba lite, hellre att man har fullt upp och dagen bara försvinner än att slöa halva dagen. Sen i vissa perioder så kan man passa på att chilla lite mer och gamea osv också.
Citera
2023-03-02, 21:11
Medlem
Är mycket effektivare hemma än på jobbet. Men arbetar i team och måste också vara inloggad och tillgänglig
Lämnar jag datorn lägger jag in en markering att jag är ute.
Citera
2023-03-02, 21:13
Medlem
Jobbar statligt. Hemma kanske 2 dagar i veckan.
Kan hända att man slänger in en tvätt eller dylikt när man är klar med lunchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in