Flashback bygger pepparkakshus!
2023-03-02, 21:41
Medlem
jesussugers avatar
Är inte en snippa en fisk?
2023-03-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtatpoll
Frågan är snarare, vem fan bryr sig om vad en massa nyspråk betyder?
Handlar väl om att den där snubben hos Frälsningsarmén hade fingret uppkört i en tioårings snippa, men friades för att det råder oklarheter om vad en snippa är för något.
2023-03-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Jag trodde det var en fågelart.

Och det är nog fågeln som Snippvägen i Norrköping fått namnet från.

Förresten verkar det vara ett generellt problem att ord för det kvinnliga könet inte används "korrekt". Vagina har ju en exakt anatomisk definition (nedersta inre delen av det kvinnliga könsorganet), men trots det används det ofta också för de yttre delarna som det ju finns ett annat ord för, vulva.
2023-03-02, 21:45
Medlem
En gubbe som rör ”yttre delen” av fittan på en 10-åring borde inte bli frikänd. Eller är det okay?
2023-03-02, 21:46
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjodnlenubgu
Handlar väl om att den där snubben hos Frälsningsarmén hade fingret uppkört i en tioårings snippa, men friades för att det råder oklarheter om vad en snippa är för något.
Om man ska vara petig så handlar oklarheterna om vad just den flickan menade just när hon använde ordet.
2023-03-02, 21:46
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Är inte en snippa en fisk?

Snipa är en eländig liten fisk som man kastar tillbaka. Det är ingen speciell sorts fisk.

Snipa är en båt.

Snipa är en kanna.

Snippa är allt mellan benen på en tjej utom prutten.
2023-03-02, 21:55
Medlem
RegiliusIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Det är samma sak som en fitta. Det vill säga alltihop. Utsida plus insida enligt mig. Ett finger i fittan = ett finger i snippan. Hovrätten är full av äckliga pedofiler.

En snopp är HELA snoppen. Det är inte en del av penis som jämförelse. Helt bisarrt att börja dela upp en snippa i olika delar.

Kanske dags för Patrik att fiska hovrättsråd eftersom de alltid friar pedofiler. Nåt är skumt.

Kunde inte uttryckt det bättre själv.

Man kan tycka vad man vill om detta ordvalet, helt ok. Men i detta fall bör det inte röras ihop med den polariserade gegga som samtiden är full gång med att tillreda.
2023-03-02, 22:04
Medlem
Mindbreaths avatar
Det är precis som ordet rumpa. Egentligen kanske det betyder skinkorna och det som är på utsidan. Men om någon säger att "han stoppade fingret i min rumpa" så vet ALLA vad det betyder (inte att han la fingret mellan skinkorna).
2023-03-02, 22:12
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Det är precis som ordet rumpa. Egentligen kanske det betyder skinkorna och det som är på utsidan. Men om någon säger att "han stoppade fingret i min rumpa" så vet ALLA vad det betyder (inte att han la fingret mellan skinkorna).

Precis.

Sedan är tjejen i rätt ålder att ha sett Bacillakuten där ordet spreds som mest bland barn. Och de gör klart att urinröret och födslokanalen är en del av snippan. Dvs som folk använder ordet trumfar vad det står i en bokjävel.
2023-03-03, 00:10
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Snippa
"Finns sedan 2006 i Svenska Akademiens Ordlista".

Jag fick lära mig ordet Snippa när jag var barn för att ha ett lämpligt ord ifall jag hade behövt nämna den kroppsdelen.

Nu är jag vuxen och använder inte det ordet när jag pratar om min fitta / vagina / slida könsorgan men det är ett bra ord för barn.

I USA när föräldrar pratar med sina små flickor om "good touch / bad touch" använder man ofta ordet "cookie" eller "coco".

En Snippa är en barnfitta helt enkelt, både utsidan och insidan tycker alla utom de som kommer undan straff.

Hoppas att de skriver om betydelsen så att det inte går att komma undan genom att penetrera barn för då räknas inte insidan av barnets kön.
2023-03-03, 17:29
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Snippa
"Finns sedan 2006 i Svenska Akademiens Ordlista".

Jag fick lära mig ordet Snippa när jag var barn för att ha ett lämpligt ord ifall jag hade behövt nämna den kroppsdelen.

Nu är jag vuxen och använder inte det ordet när jag pratar om min fitta / vagina / slida könsorgan men det är ett bra ord för barn.

I USA när föräldrar pratar med sina små flickor om "good touch / bad touch" använder man ofta ordet "cookie" eller "coco".

En Snippa är en barnfitta helt enkelt, både utsidan och insidan tycker alla utom de som kommer undan straff.

Hoppas att de skriver om betydelsen så att det inte går att komma undan genom att penetrera barn för då räknas inte insidan av barnets kön.

Det som domarna uppfattat att betydelsen av snippa kan ha varit för tioåringen är förmodligen synonymt med begreppet springan.

Jag säger inte att det är korrekt uppfattat, men i springan innebär väl knappast detsamma som i slidan?
2023-03-03, 17:53
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det som domarna uppfattat att betydelsen av snippa kan ha varit för tioåringen är förmodligen synonymt med begreppet springan.

Jag säger inte att det är korrekt uppfattat, men i springan innebär väl knappast detsamma som i slidan?

Det är ju svårt att avgöra för ett barn var det ena eller andra börjar och slutar.
Inte lätt för en vuxen kvinna heller och hur ska man mäta var springan slutar och var slidan börjar?
Små blygdläpoar 1 mm till slidan, större blygdläpoar 1 cm till slidan?

Tycker att när det handlar om barn ska det vara ett ord som täcker hela området både yttre och inre och juridiskt sett att röra utanpå eller pilla inuti barnet ska vara straffbart.

Hoppas att betydelsen på ordet ändras för att skydda barnen så att det inte blir så här i framtiden att någon kommer undan pga ett ord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in